recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asynkron billed/lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAsynkron billed/lyd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mcdanish Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Asynkron billed/lyd
    Sendt: 11-Januar-2006 kl. 22:07
Hej der, jeg har købt en AKAI AA-V2100 og er generelt meget tilfreds med lyden. Men lyden halter bagefter, lyden fra trommen kommer når trommestikken er 20-30 cm fra trommen, folk får en rød plet af kuglen og ER begyndt at falde om når skuddet lyder. Ret frustrerende for filmoplevelsen. Jeg har prøvet en del for jeg håbede det ikke var forstærkeren. Jeg har haft lånt 3-4 forskellige DVD afspillere hos min billedpusher, og jeg købte så her til sidst en ny DVD afspiller, en der kunne spille DivX filer for det havde jeg pønset på alligevel, og da en kollega så købte et 42" plasma-TV købte jeg hans gamle 28". Men intet hjælper, det er SÅ irriterende. Der vises af og til beskedden "UNLOCK" i forstærkerens display. HVAD skal unlockes, og vil det afhjælpe fejlen??? Nogle gange ved skift mellem numre på mine DTS Audio CDer og konsekvent ved afspilning af min Eric Clapton Crossroads Guitar festiva DVD hvor der KUN er DTS lyd på vises også 3CH/2CH rullende i displayet, hvorefter UNLOCK vises. Jeg køre lige nu med en Eltax DV-251 hvor jeg har en RCA ledning fra coax ud til forstærkeren og kører på COAX på INPUT selectoren, og et SCART stik fra DVD til TV (der er ikke composite indgang på). Jeg har desuden prøvet at køre lyden over de 5 RCA Dolby stik fra DVD til forstærker og brugt 6CH indgangen. Jeg har også prøvet at køre uden coax, bare med lyden gennem 2 RCA til forstærkeren, men intet hjælper. Det er ikke lige slemt på alle discs, men min erfaring fra de mange skift mellem DVD afspillere er at det er de samme skiver der er problemer med i forskellig grad. HVAD er fejlen, og hvordan afhjælper jeg den? Jeg ville prøve et RESET på forstærkeren som der står man kan gøre hvis man ikke er helt sikker på den virker optimalt, men synes ikke jeg havde noget der var langt nok og tyndt nok til at nå ind og ramme knappen. Det er som om at billedet når hurtigere fra DVD til TV og lyden, der skal gennem diverse processorer bliver forsinket. Hjælp udbedes? På forhånd tak
Til top
Ghia Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2005
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2006 kl. 22:35
Problemet er nok i forsterkeren, i alle fall er det forsterkeren som skal ta seg av lip-sync problematikk. På de fleste moderne forsterkere finnes det innstillingsmuligheter for dette...har du sjekket oppsett-menyene ?

Hvis du har mulighet til å kjøre også video-signalet gjennom forsterkeren, vil det sannsynligvis hjelpe en god del.


Redigeret af Ghia
| Panasonic TX-P50V10E | Onkyo TX-NR807B | Panasonic DMP-BD60   | DLS R-series |
| Nordost/BlueJeans/Monster cables |
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu