recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - playstation 3 med blue ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketplaystation 3 med blue ray

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
snoopy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: playstation 3 med blue ray
    Sendt: 11-Februar-2007 kl. 21:55
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 04:05
Ja det kan jeg vel godt, men hvem gider dog at spille spil i 1080i?

Hvis der bare var en option, hvor man kunne sætte PS3's output på Blu-Ray afspilning og spilafvikling uafhængigt af hinanden, ville det være til at leve med. Men det kan man vist ikke pt.
Måske en software opdatering i fremtiden vil løse problemerne. Man har da lov til at håbe.




Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 15:17

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Er det rigtigt, at PS3 ikke har native 720p Blu-Ray output?

Jeg har jo en Panasonic 42PV60EH og den kan vist ikke klare et 1080p signal.
Det vil vel med andre ord betyde, at hvis jeg skal se Blu-Ray film, så må jeg nøjes med 480p?

480p kan jeg leve med ved almindelig DVD, da skaleren i min PV60 er fremragende, men jeg vil da ikke nøjes med sådan en lav standard ved Blu-Ray.


I givet fald kan du vel bare sætte den til 1080i?

Til top
HansHenrik Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jaee..... hvis du køber et af de mange nye Bravia TV med True 1080 så er det altså 1080p. Jeg vil så også sige at enhver promovering af 1080p fremfor 1080i må være velkommen.



Mht. afspilning af film fra HD-DVD (hvor det jo lagres som 1080p24) er det nu helt lige meget om signalet overføres til displayet som 1080i eller 1080p Stort set alle moderne displays viser alligevel progressivt, og når displayet så laver "inverse telecine" bliver der absolut ingen forskel på 1080i og 1080p





Redigeret af HansHenrik - 11-Februar-2007 kl. 20:16
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2007 kl. 22:55
Er det rigtigt, at PS3 ikke har native 720p Blu-Ray output?

Jeg har jo en Panasonic 42PV60EH og den kan vist ikke klare et 1080p signal.
Det vil vel med andre ord betyde, at hvis jeg skal se Blu-Ray film, så må jeg nøjes med 480p?

480p kan jeg leve med ved almindelig DVD, da skaleren i min PV60 er fremragende, men jeg vil da ikke nøjes med sådan en lav standard ved Blu-Ray.






Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 13:34

hej

ja jeg havde også nær blevet snydt, kiggede på kalender og alt muligt, kunne ikke få det til at være 14 januar hihi.

hilsen agger

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 12:42

Den havde jeg sgu lige overset

Hvor Tiden Dog Går

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 12:38
Tsunde's indlæg er skrevet 14. januar 2006 (!) Der er sket meget siden dengang.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 00:55
Høj opløsning er ikke nødvendigvis lig med høj billedkvalitet. 1080p er fint nok, men der er mange andre ting en skærm også skal være god til, og her falder alle 1080p TV på markedet igennem.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 23:38

Jaee.....  hvis du køber et af de mange nye Bravia TV med True 1080 så er det altså 1080p. Jeg vil så også sige at enhver promovering af 1080p fremfor 1080i må være velkommen. Ved godt at det kræver mindst Quad Core processorer og SLI på PC'en, men det bliver vel også billigt med tiden

Hvorfor fanden skal vi altid hoppe på det næstbedste, nu har TV leverandørerne tudet vores ører fulde med HD ready TV der ikke engang kan vise opløsninger der er bedre en en ældre PC

At Playstation 3 supporterer 1080p er suverænt!

Jeg holder fast i mit gamle 42" philips, og lider intil der kommer Bravia, eller lignende, til en pris der er til at betale. Jeg køber sgu ikke et af de der 13 hundre gange 7 hundrede et eller andet tv

Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2006 kl. 21:24
Utroligt at han ikke sætter sig lidt ind i tingene før han udtaler sig.... Hvor mange har  også et tv der kan vise 1080P ?
Til top
Jorgen Lykke Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2006 kl. 20:22

Er der nogen der ved hvad vi kan forvente os af playstation 3 som afspiller og udnytter af blue ray afspilning og HDMI udgang?

Jeg har taget nedenstående fra nettet.....

Det ville være stort hvis man kunne bruge sin nye playstation som afspiller på denne måde også.

 

High Definition starter med PlayStation 3 ifølge Sony

14. december 2005 10:15 af Jan "Phonetic" de Sousa
Vi er igennem de seneste par år blevet vant til at de tre store konsolproducenter fra tid til anden folder sig ud og sviner hinanden til. Microsofts Peter Moore plejer ellers at være kongen af fjollede udtalelser, men han er nu blevet overgået ganske eftertrykkeligt. Sony Computer Entertainments (SCE) chef - Phil Harrison - har nu æren af at være ufrivillig morsom. I et eksklusivt interviewGamesindustry.biz i dag, påstår den lidt forvirrede Harrison, at High Definition først rigtig starter med PlayStation 3. Harrisons logik er ganske simpel. Han mener ikke, at Xbox 360 er High Definition, da den ikke kan afspille HD DVD'er eller Blu-Ray og heller ikke kan vise 1080p. Harrison synes bare at glemme, at ingen producerer TV eller film i 1080p i dag. Både 720p og 1080i til dato er standardiserede HDTV modes, i de udsendelser som rent faktisk bliver sendt i højere opløsning end normalt fjernsyn. Vi kan anbefale en tur forbi Eurogamer & Voodoo Extreme, før i giver nyheden en kommentar med på vejen her på Daily Rush.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu