recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Du har betalt for meget for din Roomba
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDu har betalt for meget for din Roomba

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Emne: Du har betalt for meget for din Roomba
    Sendt: 26-November-2010 kl. 10:04
Uddrag fra artikel:
Den danske importør Witt Hvidevarer A/S af de populære robotstøvsugere fra firmaet iRobot har forhindret parallelimport og holdt prisen på robotterne kunstigt høje.

Det siger Konkurrencerådet, som har sendt en venlig henstilling til importøren. Når klagefristen udløber, vil sagen blive overgivet til bagmandspolitiet (Statsadvokaturen for særlig økonomisk kriminalitet). Her kan importøren se frem til en klækkelig bøde.
 
Konkurrencestyrelsen har haft øjnene rettet mod Witt Hvidevarer siden 2009. Det er blandt andet interne mails, der fælder firmaet. For eksempel denne:

”Vi har store problemer i Danmark med (firma x) – vil du godt tage fat på (firma x), så det bliver stoppet. Vi kan ikke leve med at markedet bliver ødelagt, og hvis det er dem, der sender til Danmark, så skal de justere ind, så de ikke er så markant billigere”
 
 
 
Personligt synes jeg det er noget svineri at forhindre den fri konkurrence.
 
Jeg kan i øvrigt oplyse at Witt forhandler disse mærker: Dyson, Liebherr, Fisher&Paykel, Faber, iRobot, Kenwood, De’Longhi og Grandhall
 
Så der er måske også nogle der har givet for meget for deres støvsuger, emhætte, ovn, expressomaskine???

 
 
EDIT: tilføjet "Uddrag fra artikel" samt lidt mere fra artiklen, så man kan læse emailen de bl.a. har sendt.


Redigeret af Letten - 26-November-2010 kl. 10:07
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu