recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPAD -> Apple TV -> Højtaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIPAD -> Apple TV -> Højtaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zuperd Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: IPAD -> Apple TV -> Højtaler
    Sendt: 26-November-2010 kl. 23:31
Hejsa,
 
HAr overvejet et setup hvor Ipaden skal fungere som en slags jukebox, hængende på væggen trådløst koblet til Apple TV. Ipaden skal spille musik over Itunes f.eks. eller en jukebox appl. Apple tv skal så være skal så være slået til nogle højtalere. Kan man overhovedet det?
 
Hvis man kan, hvilke højtalere kunne så tænkes at være gode til formålet?
 
Pft.
 
/Zuper
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2010 kl. 00:36
Den "rigtige" jukebox løsning hvor der ikke kan spoles forbi sange, stoppes mm. - Velegnet til fest:
Hvis du har en maskine stående tændt der kører iTunes kan du sætte denne til at køre iTunes DJ.
Du downloader så iTunes Remote til din iPad og connecter til din iTunes der kører DJ.
Så kan du fra iPad tilføje sange, uden at du kan spole forbi mm.


En anden løsning er at lægge alt din musik på din iPad og så bruge Airplay (ny funktion i iOS 4.2) til at streame musik til dine højtalere. Højtalerne kan være tilslutter fx. Apple TV (men det skal vist være den nye udgave), Airport Express eller en forstærker/dock der understøtter Airplay (som B&Os nye iPod dock som blev vist på forsiden for ikke så lang tid siden).


Endnu en mulighed er at investere i et dedikeret musik system som Sonos eller Squeezebox og så downloade en App til din iPad til at styre disse. Sonos har en dedikeret App, jeg ved ikke om der findes en til Squeezebox (ved den findes til iPhone).
Dette vil dog nok koste lidt mere (en del for et Sonos setup) men kan så også væsentligt flere ting.

Det kommer derfor klart an på budget og hvilke muligheder du ønsker. Hvis du vil have en billig løsning, der blot fungerer i et rum, så ville jeg nok overveje løsning nummer 2.
Hvis du godt kunne tænke dig musik i flere rum og ikke har problemer med at smide nogle penge efter projektet, så er en løsning med Squeezebox eller Sonos nok klart det lækreste pt.
Dog er jeg selv lidt spændt på mulighederne i Airplay, eftersom forskellige producenter har mulighed for at bygge support direkte ind i deres produkter.
Man vil derfor, potentielt, kunne købe et par aktive højtalere, med Airplay, som så bare skal tilsluttes strøm.
Til top
zuperd Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 21:54
Hejsa,

Sorry det sene svar. Tak for svaret.

Jeg har været nede og kigge på Sonos S5, men synes det er mærkeligt at man ikke kan streame musik direkte fra ipad til højtalerne, men at det skal lagres på en netværks harddisk hvor Ipad så fungerer som en remote (oplyst af ekspedient i Hifiklubben).

Jeg tror derfor jeg venter til der kommer højtalere med indbygget airplay, hvilket der jo på et tidspunkt må gøre? Der er vel ikke nogen udover B&O's?
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af zuperd zuperd skrev:

Hejsa,

Sorry det sene svar. Tak for svaret.

Jeg har været nede og kigge på Sonos S5, men synes det er mærkeligt at man ikke kan streame musik direkte fra ipad til højtalerne, men at det skal lagres på en netværks harddisk hvor Ipad så fungerer som en remote (oplyst af ekspedient i Hifiklubben).

Jeg tror derfor jeg venter til der kommer højtalere med indbygget airplay, hvilket der jo på et tidspunkt må gøre? Der er vel ikke nogen udover B&O's?

B&O's har mig bekendt ikke Airplay understøttelse. En af de store ankepunkter på den relativt dyrt produkt. Hvis det vel og værke er den samme BeoSound 8, vi tænker på...?
Til top
mogwai Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-April-2006
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2011 kl. 19:49
Hej Alle

Jeg overvejer selv en lignende løsning. Er der sket noget nyt i sagen?

Hvilken App skal man indstallere på sin Ipad for at få en jukebox løsning
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2011 kl. 20:42
Den indbyggede iPod funktion gør det udemærket hos os. Hvis det skal være med fuldt musikbibliotek fra computeren, bruger vi Remote til iTunes. Husk at slå Deling I Hjemmet til.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu