recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic G20 HDMI problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic G20 HDMI problem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic G20 HDMI problem
    Sendt: 29-November-2010 kl. 15:32

Hej gruppe.

Efter at have investeret i Panasonic G20, har jeg følgende problem:
 
Hver gang TV har været slukket og man tænder igen, så detekterer den ikke HDMI signalet fra min "always on" HTPC - og dette heller ikke når jeg MANUELT vælger den rette HDMI indgang !?!?!?
 
Jeg ser så nødsaget til at slukke for både TV og PC - herefter skal jeg først tænde for TV og herefter PC - så detekteres HDMI signalet automatisk. Jeg kan også vælge kortvarigt at disconnecte HDMI kablet.
 
Jeg kan iøvrigt fortælle at hele to af mine kollegaer, med henholdsvis en Panasonic G10 og en G20 har præcis samme problem - de kører dog ikke med always on mediecenter, så de kan leve med dette.

Jeg har deaktiveret Viera Link, men det hjælper desværre ikke.
 
At begynde at slukke for mit mediecenter er ingen option for mig, idet jeg både kører med flere Medicecenter-extendere i huset og gerne hele tiden vil have tilgang til HTPC - både via LAN og WAN.
 
Er der nogen der kan gennemskue dette problem?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2010 kl. 16:05
 
 Prøv at sætte TVet i Hotel mode, hjælper det ikke, så er der nok ikke noget at gøre.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2010 kl. 19:10
Tak for tippet - det hjalp desværre ikke. Jeg synes det er utroligt at man kan vælge den korrekte HDMI-indgang og den så stadig ikke detekterer/viser HTPC signalet som jeg jo ved er der.....
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2010 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af acidman acidman skrev:

Tak for tippet - det hjalp desværre ikke. Jeg synes det er utroligt at man kan vælge den korrekte HDMI-indgang og den så stadig ikke detekterer/viser HTPC signalet som jeg jo ved er der.....


Ved du da at det er der?

Det kan jo være at din computer siger "hov, der er ingen der svarer, så jeg slukker".

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2010 kl. 19:33

Jeg kan kun gå ud fra at signalet er der - mit mediecenter har virket upåklageligt med to andre fladskærme med HDMI opkobling og præcis samme konfiguration. Jeg har naturligvis været samtlige strømsppareindstillinger etc igennem, inden jeg skrev på recordere :-)  Jeg ser det klart som en uheldig egenskab på TVet....

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu