recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye HD Kanaler Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNye HD Kanaler Yousee

 Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
John Bach Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2010 kl. 15:03
Meddelelsen er nu opdateret
nogen der kan oversætte ?  
 
Det kan være lidt besværligt for Yousee kunder at se om SVT1 sender i HD. Derfor vedlægges flg link :
Lidt info, hvor det fremgår at det kun er i Programoversigt man kan se at det er HD: http://svt.se/2.139619/


Vi beklager de gener det medfører.

Venlig hilsen
YouSee Fejlservice.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2010 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af John Bach John Bach skrev:

Meddelelsen er nu opdateret
nogen der kan oversætte ?  
 
Det kan være lidt besværligt for Yousee kunder at se om SVT1 sender i HD. Derfor vedlægges flg link :
Lidt info, hvor det fremgår at det kun er i Programoversigt man kan se at det er HD: http://svt.se/2.139619/


Der står at SVT1HD nogle gange sender "ægte" HD materiale, og andre gange sender de opskaleret SD, men du er nødt til at læse i en programoversigt for at se hvad der er hvad. De har ikke et kanal logo der skifter mellem HD og opskaleret SD, ligesom Kanal5 vist har det.

Video streamen er 720p@50Hz med bitrate omkring 11 Mbps hele tiden.

SVT1HD med opskaleret SD vil med stor sandsynlighed være i bedre kvalitet end SDTV udgaven af SVT1. Det skyldes at de digitale kanaler normalt encodes ud fra et kildemateriale som har langt nøjere bitrate, så der er mindre tab ved SVT1HD fordi denne kanal har højere bitrate end SD udgaven.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Jeppe C Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-December-2010
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2010 kl. 16:32

Er der nogen der har problemer med flimmer på Discovery, Animal Planet, MTV, BBC E, The Voice lige for tiden? Bor i Hellerup..

Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2010 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af Jeppe C Jeppe C skrev:

Er der nogen der har problemer med flimmer på Discovery, Animal Planet, MTV, BBC E, The Voice lige for tiden? Bor i Hellerup..

Ingen problemer her.
Problemet tyder på dårligt skærmede kabler og/eller stik i din installation.
De nævnte kanaler sendes alle på 730 MHz, som også bruges til det antennebaserede signal fra masterne i Hove og Gladsaxe samt diverse hjælpesendere. Det er højst sandsynligt indstråling derfra, der giver problemerne.
Ud over de nævnte kanaler sendes også NatGeo, Disney og Cartoon på samme frekvens, så dem har du helt sikkert samme problem med.


Redigeret af dkscan - 08-December-2010 kl. 16:41
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 23:49
Hmm - i TV-reklamerne - og på YouSee.dk - har de TV2 Sport HD logoet med, men den er da ikke en del af de nye gratis HD-kanaler, er den?

Har jeg misforstået noget, eller er YouSee ude i noget falsk/vildledende markedsføring her?
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 00:02
Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Hmm - i TV-reklamerne - og på YouSee.dk - har de TV2 Sport HD logoet med, men den er da ikke en del af de nye gratis HD-kanaler, er den?
Har jeg misforstået noget, eller er YouSee ude i noget falsk/vildledende markedsføring her?

TV 2 Sport HD sendes ukrypteret siden 1. dec. 2010 til Fuldpakkens kunder. Visse foreninger som selv sammensætter deres programudbud, får dog ikke fri adgang til HD-versionerne i tv-pakkerne.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 00:03
Den er med.
Om den først kommer officielt 3 januar eller om du kan se den allerede nu kan jeg ikke sige dig, men den er med i pakken.
Nikkelodion HD kommer først 1.3.11
mvh Infinity
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 00:21
Ok - måske det bare er fordi jeg er på Nørre Tranders Antenneforening, at jeg ikke har den. Jeg læste bare denne artikel fra deres Nyhedsarkiv - og der står der ikke noget om TV2 Sport HD:

Men jeg glæder mig da bare til at flytte i hus og får den sidste kanal med ogsåWink
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 00:38
Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Ok - måske det bare er fordi jeg er på Nørre Tranders Antenneforening, at jeg ikke har den. Jeg læste bare denne artikel fra deres Nyhedsarkiv - og der står der ikke noget om TV2 Sport HD:
Men jeg glæder mig da bare til at flytte i hus og får den sidste kanal med ogsåWink

Der står ikke noget i nyhedsartiklen fra 17. sept. 2010. Det var først i november 2010 at det blev besluttet at give fri adgang til TV 2 Sport HD. Denne HD-kanal er dog ikke nævnt i kanaloversigten i Nørre Tranders Antenneforening. Måske er det en fejl, da alle øvrige frie HD-kanaler er nævnt.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 00:48
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Ok - måske det bare er fordi jeg er på Nørre Tranders Antenneforening, at jeg ikke har den. Jeg læste bare denne artikel fra deres Nyhedsarkiv - og der står der ikke noget om TV2 Sport HD:
Men jeg glæder mig da bare til at flytte i hus og får den sidste kanal med ogsåWink

Der står ikke noget i nyhedsartiklen fra 17. sept. 2010. Det var først i november 2010 at det blev besluttet at give fri adgang til TV 2 Sport HD. Denne HD-kanal er dog ikke nævnt i kanaloversigten i Nørre Tranders Antenneforening. Måske er det en fejl, da alle øvrige frie HD-kanaler er nævnt.

TV2 Sport HD er i hvert fald ikke med, når jeg laver en kanalsøgning....
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
sebjoh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Januar-2011
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 14:53
Har du stadig forkerte undertekster? Det har jeg også...
Yousee siger at jeg skal skifte antennekabel, men har ikke noget problem med andre kanaler.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 789
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu