recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma som pc-skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma som pc-skærm

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Direkte link til dette indlæg Emne: Plasma som pc-skærm
    Sendt: 07-December-2010 kl. 13:31
Hej!
 
Jeg overvejer at købe en 50" plasmaskærm i Full HD (eksempelvis LG pk350N). Jeg vil hænge den op på mit kontor så jeg kan smide pdf'er mv. op på den fra pc'eren så jeg kan gennemgå nogle ting med mine kunder.
 
Er der nogen der har erfaring med hvordan kvaliteten bliver ved brug af en pc'er på så store plasmaskærme ?
 
Jeg vil ikke bruge en projektor da det ikke kan passer ordentligt ind på mit kontor/mødebord mv.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Thuekr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-November-2010
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 13:47
Jeg bruger PK550'eren som PC skærm og det fungerer nogenlunde... Hvis det handler om PDF og lidt browsing på nettet, så klarer den opgaven. Den kan dog ikke brage en frygtelig masse lys af som LCD'erne kan  - så store hvide sider blev lidt falmede i det. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 14:04
 
 
Oprindeligt skrevet af Thuekr Thuekr skrev:

Den kan dog ikke brage en frygtelig masse lys af som LCD'erne kan  - så store hvide sider blev lidt falmede i det. 
 
 De kan man jo justere sig ud af på Grafikkortet. Jeg har et fint billede fra MCen på TVet, via HDMI, man behøver ikke lave om på TV justeringerne, det kan som skrevet gøres i Grafikkort indstillingerne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Thuekr Thuekr skrev:

Jeg bruger PK550'eren som PC skærm og det fungerer nogenlunde... Hvis det handler om PDF og lidt browsing på nettet, så klarer den opgaven. Den kan dog ikke brage en frygtelig masse lys af som LCD'erne kan  - så store hvide sider blev lidt falmede i det. 
 
Problemet er at jeg i første omgang lige vil prøve konceptet af mht. gennemgang med kunder før jeg investerer en bondegård i udstyret. Det andet problenm er at afstanden kombineret med det jeg skal vise kræver 50". Så Plasma er umiddelbart vel det eneste alternativ til en rimelig pris lige pt. eller ...?
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 
Oprindeligt skrevet af Thuekr Thuekr skrev:

Den kan dog ikke brage en frygtelig masse lys af som LCD'erne kan  - så store hvide sider blev lidt falmede i det. 
 
 De kan man jo justere sig ud af på Grafikkortet. Jeg har et fint billede fra MCen på TVet, via HDMI, man behøver ikke lave om på TV justeringerne, det kan som skrevet gøres i Grafikkort indstillingerne.
Tak for svaret. Så ved jeg hvor jeg kan indstille hvis det bliver relevant.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 15:18
Du kan ikke justere dig ud af at et plasma-TV er mindre lysstærkt end eks. et LCD-TV. Den hvide farve bliver ikke kraftigere af, at du justerer på noget i grafikkortet. Der er den mængde lys der er.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 15:50
 
 Hmm, jeg har da hvid hvor der skal være hvid.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 19:39
må indrømme med alle de fordele Plasma har så er det hvis det hovedsageligt skal være pc skærm, ikke en fordel i mine øjne, også pga buzz og andre ting, da man normalt ikke kører lyd samtidligt med dette. vi har på arbejdet en del plasmaer, og de er direkte ubehagelige at have kørende til møder. så de er begyndt med LED, og i et MEGET belyst møderum så kan LCD´en kompensere kraftigt fordi den er kan blæse rigtigt meget lys ud...

du har heller ikke brug for 100% farvenøjagtighed til en præsentation skærm, og næsten alle LCD paneler om det er med CCFL eller LED belysning er METER bedre end almindelige TN paneler til at vise billeder og andet. 
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2010 kl. 08:25
Nu er mit kontor ikke specielt voldsomt belyst (kun lige den første times tid om morgenen i juni-august) så det går nok. samtidig er plasmaerne noget billigere i indkøb ved 50" og opefter så jeg tror jeg prøver sådan en først for at se om det virker ok.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2010 kl. 08:29
Jeg ville være en smule bekymret for burn-in, kraftig retention og buzz, hvis det var mig.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu