recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee+EU købt TV..virker det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee+EU købt TV..virker det?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
bimbobo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 409
Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee+EU købt TV..virker det?
    Sendt: 13-December-2010 kl. 19:05
tak evilguy, besked sendt,,
Mvh
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement)
Panasonic PX42G20E
Samsung LE32C535
UE22F5405
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 08:59
TV-producenterne forsøger at beskytte deres indtjening ved at opfinde navne som "Nordic-modeller" eller Danske modeller.

Jeg har til dato ikke stødt på et fjernsyn som ikke virker i Danmark, men derimod set mange fjernsyn, hvor man skal lave krumspring for at få dem til at optimalt i Danmark pga. software begrænsninger fra producentens side. F.eks. så er Samsungs EU modeller fuldstændig magen til "danske" modeller - eneste forskel er én enkelt ændring i servicemenuen.
Producenterne forsøger med tekniske hindringer at holde prisen på deres produkter kunstigt højt og på den måde sabotere det indre EU marked.
Det er svineri og jeg fatter ikke at konkurrencemyndighederne ser gennem fingrene med det.

PS.: Til trådstarten: Hvis du har et Samsung EU Tv, du vil have lavet til en "ægte" dansk model uden at gennemgøre en sprogtest, indfødselsretsprøve eller andre prøver, så send mig lige en privat besked.
Til top
bimbobo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 409
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Det kan da godt være, at du virkelig gerne vil vide. om et TV købt "udenbys" virker i DK af hensyn til evt. tilflyttere. Da du nu også gerne vil vide, hvor det kan købes, så ved jeg snart ikke, hvad jeg skal tro. Wink
Altså, tingene varer ikke evigt, enten kan de gå i stykker eller også er der nye "tekniske krav", som gør, at man er tvunget til at skifte/købe noget nyt.
 
Der skal være mere konkurrence i Europa, og priserne i nogle lande er alt for "høj".. Wink
 
Jeg har lige købt et 3. TV for min søn.. så det er ikke fordi jeg mangler noget lige nu... men fordi, det er tåbeligt og dyrere for forbrugerne (og også for producenterne), at man kører med forskellige standarder, bare man flytter fra land til land i selve Europa.
 
Så nej.. jeg har ikke noget specifik interesse, i hvert fald lige nu.
Mvh
 
 


Redigeret af bimbobo - 12-December-2010 kl. 19:28
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement)
Panasonic PX42G20E
Samsung LE32C535
UE22F5405
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 19:06
Jeg købte TV't den 24. oktober 2007 hos PrimusTronix.de.
EPG, undertekster, HD modtagelse og kanal søgning virker.
Der kunne også vælges Dansk sprog under opsætningen.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af bimbobo bimbobo skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik_45 Henrik_45 skrev:

Jeg købte for nogle år siden et Sony KDL-46W3000 i Tyskland og det fungerer fint med YouSee.
 
Det er rart at vide.
Hvor købte du den? Og er der funktioner eller "Yousee" ting som ikke virker. EPG, undertekster, HD problemer.. eller Kanalsøgning.. eller andet?
 
Mvh
Det kan da godt være, at du virkelig gerne vil vide. om et TV købt "udenbys" virker i DK af hensyn til evt. tilflyttere. Da du nu også gerne vil vide, hvor det kan købes, så ved jeg snart ikke, hvad jeg skal tro. Wink
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
bimbobo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 409
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af Henrik_45 Henrik_45 skrev:

Jeg købte for nogle år siden et Sony KDL-46W3000 i Tyskland og det fungerer fint med YouSee.
 
Det er rart at vide.
Hvor købte du den? Og er der funktioner eller "Yousee" ting som ikke virker. EPG, undertekster, HD problemer.. eller Kanalsøgning.. eller andet?
 
Mvh


Redigeret af bimbobo - 12-December-2010 kl. 17:58
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement)
Panasonic PX42G20E
Samsung LE32C535
UE22F5405
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 17:08
 
 Det kan det som skrevet grundlæggende også sagtens, men der kan som skrevet også være funktioner der ikke virker, eller virker på anden vis i det land det er bestemt for brug i.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 15:37
Jeg købte for nogle år siden et Sony KDL-46W3000 i Tyskland og det fungerer fint med YouSee.
Til top
bimbobo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 409
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 15:04
..tak Niels..
Man må håbe videre, at en dag.. globalisering også vil "ramme"standarder, i hvert fald indenfor samme kontinent i elektronik og tvudbyder branchen.
 
Mvh
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement)
Panasonic PX42G20E
Samsung LE32C535
UE22F5405
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 11:49
Når det kommer til udsendelse af TV, så er der grundlæggende standarder, men inden for de standarder er der også variationer som kan gøre sig udslag i, at udstyr fra et land ikke er 100% kompatibel med det fra et andet. Det kan være måden lyd udsendes på, det kan være visning af undertekster, en funktion der ikke bruges i nogle lande, eller bruges på en anden måde. Det kan også være anden type Tuner, hvor modtagelse af bestemte bånd ikke er muligt i et land, da det ikke anvendes der. Så købes der et TV i andet land eller medbringes fra andet land, så er muligheden for, at der skal bruges externt udstyr tilstede.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bimbobo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 409
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 11:02
jojo.. ikke noget om Jura.. hvis UK og Commonwelth vil køre til venstre, er det ikke vores problem.
Jeg kan ogås køre med min bil i UK, selvom jeg har rattet i venstre side..., så længe jeg respektere deres færdselsregler, jeg skal ikke skifte bilen af den grund.
Her taler vi om standarder som skulle gælde for alle DVB C tunere ikke om love eller rettighdeer.
Hvis Frankrig kører med SECAM, kam man ikke gøe noget ved det.
 
Mvh
 
 
 


Redigeret af bimbobo - 12-December-2010 kl. 11:03
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement)
Panasonic PX42G20E
Samsung LE32C535
UE22F5405
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af bimbobo bimbobo skrev:

 
Jeg spørger kun fordi jeg ikke kan forestille mig, at i snart 2011 skulle man stadig skelne mellem EU, Skandinavien, Nordisk osv... det lyder lidt "idiotisk".
 
 
Så må du stille op til valg - folketing eller EU - 
 
Man kan nu næppe forhindre,  at en ret uvidende forbruger, der forsøger at være (over)smart, køber en forkert model.   Ouch
Sådanne personer kan man næsten ønske, skal mærke deres egen stupiditet. LOL
 
Det er jo også muligt at købe en bil i UK, der er ganske dårlig at køre i den danske trafik pga. rattets placering i 'den gale side'.
 
Men man kunne forlange at alle tekniske informationer bliver placeret på internettet og forbliver der til evig tid - fx kunne man vælge at det skal gælde for alt udstyr til en pris over 100 elelr 200 kr.
 
Lars :) 
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu