recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix i Danmark med VPN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNetflix i Danmark med VPN

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Emne: Netflix i Danmark med VPN
    Sendt: 13-December-2010 kl. 20:09
Er der nogen der bruger Netflix i Danmark med en VPN?

Jeg fik anbefalet VPNUK og selvom de lover en høj hastighed så ser det ikke ud til jeg kan streame Netflix i HD - kvaliteten er virkelig elendig!

Jeg har også hørt godt om Strong VPN, men vil det være bedre?

Nogen der har erfaringer med dette?
But did you die?
Til top
Moondreamer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Januar-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 22:46
Prøv at læse denne artikel: Apple TV og Netflix. Dette er en StrongVPN løsning, og det fungerer bare :-)

Redigeret af Moondreamer - 11-Januar-2011 kl. 11:21
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 11:51
er alle DD-WRT firmware ok til dette formål? tænker på Linksys E2000/E3000 serien og DD-WRT på dem.
har set de er supporteret, men om VPN opsætningen er standard inkluderet har jeg ikke lige fundet.
Til top
Moondreamer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Januar-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 16:57
Jeg er temmelig sikker på, at Linksys E2000/E300 routerne vil fungere. Du må dog ikke hænge mig op på det. DD-WRT er den firmware der kører på routeren, så navnet på routeren burde vel være underordnet.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 01:41
Oprindeligt skrevet af Moondreamer Moondreamer skrev:

Jeg er temmelig sikker på, at Linksys E2000/E300 routerne vil fungere. Du må dog ikke hænge mig op på det. DD-WRT er den firmware der kører på routeren, så navnet på routeren burde vel være underordnet.
jeg fik en E3000 og installeret seneste dd-wrt og har fundet  freeopenvpn.com og det koster intet, man skal bare ind og åbne deres website hver gang(eller hver 8. time) når man skal bruge det (se en reklame), så virker det derfra..
så er der adgang med US ip adr.
 
Til top
Loi-B Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Februar-2011
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2011 kl. 01:42
Oprindeligt skrevet af Moondreamer Moondreamer skrev:

Jeg er temmelig sikker på, at Linksys E2000/E300 routerne vil fungere. Du må dog ikke hænge mig op på det. DD-WRT er den firmware der kører på routeren, så navnet på routeren burde vel være underordnet.

Hej! Jeg er ny her på siden :)
Jeg vil gerne benytte Netflix på min PS3 og skal derfor bruge en VPN-adgang. Jeg har lige nu en VPN-service (blackVPN), men der er ikke nogen mulighed for VPN-indstillinger på PS3.
Af hvad jeg har fundet ud af, så er Linksys E2000 en af de billigste løsninger (koster pt. lige under 600 kr.), hvis man skal bruge en router, der selv kan forbinde til en VPN-service og dele denne forbindelse med andre udstyr (som en PS3). Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl! :)
Jeg kan se på DD-WRT's side, at routeren er kompatibel og de har også en guide. Den er nu ikke særlig brugervenlig for en som mig, som ingen forstand har på nogle af alle de tekniske termer.

Derfor er mit spørgsmål: hvor let er det at konfigurere en E2000 med VPN til at forbinde til en VPN-service, så man får amerikansk IP og kan bruge Netflix på sin PS3?

Som det ser ud på deres guide, skal man følge deres ni trin. Inden det, skal man eventuelt opdatere sin routers software (hvis ikke den kommer med den nyeste software) og så benytte version '14929' af DD-WRT?
< ="utf-8">
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2011 kl. 03:31
Jeg har leget lidt med min Amerikanske svogers netflix konto via VyprVPN. Via VPN forbindelsen i Washington har jeg med min 100/100 Mbit/s forbindelse (til 60 kr/md Heart) dog kun svingende hastighed på imellem ca 3/3 til 10/10 Mbit/s til Washington og omegn IGENNEM VPN forbindelsen på speedtest.net. Men jeg får alligevel kun en halvsløj "moderat" kvalitet fra Netflix IGENNEM VPN forbindelsen (en mellemting imellem DRNU og alm. SDTV kvalitet), selv om der ikke streames med noget i nærheden 10 Mbit/s af at dømme efter den sløje kvalitet. 

MEN da det jo er en VPN forbindelse kan jeg dog afbryde VPN forbindelsen, når jeg har startet en film og den er begyndt at streame. Og så streames filmen faktisk stadig, UDEN om VPN forbindelsen med højere, og vil jeg tro, maksimal Netflix kvalitet, som gradvist kommer til i løbet af 20-30 sekunder, og ender i noget svarende til sædvanlig netbaseret "HD-lite" kvalitet. Jeg kan ikke logge på netflix uden VPN'en, men jeg kan godt streame, når først jeg er logget ind i browseren.

Jeg må dog indrømme at jeg syntes at kvaliteten på VUDU er langt bedre, selv om VUDU IKKE streamer uden om en Amerikansk VPN forbindelse som Netflix gør det (jævnfør ovenstående trick). 

Desværre er VUDU's HDX kvalitet ikke altid stabil via VPN forbindelsen (medførrende irriterende afbrydelser), i jævnfør af de svingende VPN hastigheder. 

Det skal siges at jeg kun har prøvet VUDU på min PS3 igennem windows ics, så jeg har ikke prøvet om samme trick virker på PC'en med VUDU, men PS3'eren holder i hvertfald op med at streame fra VUDU når VPN forbindelsen afbrydes på PC'en.


Redigeret af TBC1 - 16-Februar-2011 kl. 03:51
Til top
jadr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-December-2010
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2011 kl. 23:16
Har du en guide til sidstnævnte, om hvordan man får PS3 til at fange amerikanske services som vudu?
Til top
Wickings Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2007
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 21:03
Ved ikke om det fungerer på samme måde med PS3, men jeg har skrevet lidt om hvordan du kan sætte Netflix op på Apple TV uden VPN. Læs det her: Netflix i Danmark uden VPN Smile
Pioneer 428XD
Playstation 3 + Apple TV + Yousee Plus
Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 22:24
Netflix konto via en Boxee Box's PPTP og en VPN forbindelse hos ibVPN virker. Kvaliteten er ganske fortrinlig og umiddelbart sammenlignelig med et DVB-T signal i DK. VUDU virker også upåklageligt og selv ved HDX (1080p) streams, kører det ud hikken. VUDU er noget dyrere og man betaler pr. film, men der er også et større udvalg og nyere film. Ser meget frem til at HULU også bliver tilgængelig på Boxee Box.
Tape Connection MKII
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu