recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af apple iPad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af apple iPad

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2010 kl. 19:48
Jeg kan, til dels, følge dig i din kritik, men jeg mener at du overser en væsentlig ting - hvem er målgruppen for dimsen.
Er det nørden, pilleren, den tilbagelænede eller hvad ??
Og der er en afgrundsdyb forskel på den typiske Apple (iPad) bruger og f.eks. den der anskaffer Android mobiler/tablets.
Der er rigtig mange mennesker der sætter meget stor pris på den håndfaste styring som Apples univers tilbyder (mens andre foragter det), hvilket jeg mener påvirker karakteren i opadgående retning, faktisk alene fordi det er Apple og det der følger med.

Jeg kan sagtens se at du mangler nogle funktioner osv, men gør alle andre det også ??
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2010 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Det er somom alles personlige behov eller ønsker til et produkt tilsidesættes fuldstændig i enhver vurdering og det accepteres at Apples vurdering er den eneste rigtige så uanset hvad der måtte være af minusser udfra de personlige ønsker, vil et Apple produkt alligevel altid ende med topkarakter. Ingen anmeldere har pondus til at turde komme med kritik. Jeg savner en anmelder der tør sige - alle disse features mangler, derfor trækker jeg en stjerne fra karakteren.


Sonne gav iPhone 4 5/6 på grund af antenneproblemerne.

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:


Jeg har sågar læst en sammenlignende test mellem en HP laptop og en Macbook hvor HP laptoppen vandt samtlige delelementer i testen med en stjerne mere i hvert eneste testede element og deraf en samlet større totalscore end Macbooken - og alligevel sluttede testen med at uddele topkarakter 6 stjerner til Macbooken og kun 5 til HP'en. Det giver jo for pokker ingen mening altså. Selv Apple fans må da indrømme at den slags er det rene idioti.


Du må meget gerne linke til den anmeldelse, hvis du kan.

Men som en der har haft flere 'normale' laptops, og nu MacBook Pro, så kan jeg sagtens se logikken i, at give Apple-produktet en højere samlet anbefaling, selvom skærmen på HP'en er større, harddisken er større, der er flere RAM, den vejer lidt mindre, eller hvad de forskellige kategorier nu var. Apples produkter er bare mere gennemførte, Mac OS X er bare bedre end Windows, osv. Det med gennemførte produkter gælder i allerhøjeste grad deres bærbare computere; her er der INGENTING der kan følge med. Jeg har haft bærbare computere fra de fleste store producenter mellem hænderne.

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:


"Steve Job's ikke mener det skal være der, så er det det eneste rigtige at det ikke er der og resten af verden må bare indrette sig efter det"


Sådan et argument kan altså ikke tages seriøst. Det er der sgu ikke mange, der i al seriøsitet ville sige! (en mildere version må så være den med, at Apple kan være med til at gøre det af med Flash. Dét er der vel ikke mange, der kan være sure over, når man kan gøre det samme bedre og mindre ressourcekrævende med f.eks. HTML5?)

Jeg har iøvrigt et par iPod Nano'er, en Touch, en MacBook Pro og en iPad, men jeg har ikke nogen fidus til Steve Jobs, overhovedet. Han er en ordentlig omgang opblæst varm luft. Hans pressekonferencer grænser til det religiøse og latterlige; da han præsenterede næste års Mac OS sagde han konstant 'Zzuper zzimple'. Det lød mest som indoktrinering.

Men det nye styresystem skal skam nok blive godt; jeg skal bare lige blokere for Steve Jobs først...

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Et eksempel er flash - som enhver rettroende IOS fan er de første til at forsvare hvorfor ikke findes på en IOS enhed - det pudsige er bare at da et tredieparts firma annoncerede en browser i Appstore med såkaldet flashunderstøttelse så brød tredieparts producentens servere sammen pga. alle de der straks skulle hente den. Hvorfor - hvis det er så ligegyldigt?


Måske er det ikke de samme der mener det er ligegyldigt, som dem der hentede tredjepartsbrowseren? Alle iOS-brugere er ikke skåret af samme stykke.

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:


(...) andre vil måske klage over manglende kamera eller manglende SD kort understøttelse, manglende HDMI udgang, manglende evne til at browse et almindeligt SMB share over wifi, eller noget helt sjette der kan findes på andre systemer.


Der skal jo være noget at sælge iPad 2 på Flere af de ting du nævner kommer i anden udgave. Personligt har jeg ikke rigtig savnet noget, i mine tre uger med iPad. Så er computeren heller ikke længere væk, hvis jeg f.eks. skal have lagt nogle billeder ind på paden.

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:


Skal en Ipad have flere stjerner end eks. en Galaxy tab?
- ja det skal den nok - men når en Galaxy tab ikke får 6 stjerner men kun 3 eller 4 så er det jo netop fordi der er nogle minusser der trækker ned - så hvorfor er der intet der kan trække ned på en Ipad? Hvorfor kan der aldrig indrømmes plads til forbedring og gives udtryk for dette i karakteren. Hvorfor skal en Ipad ikke have 5 istedetfor 6 som både mobilsiden og Sonne Soeinding (og alle andre) giver den?


I modsætning til Galaxy Tab fungerer iPad rent faktisk som den skal. Galaxy Tab lover f.eks. Java og Flash, men det virker jo ikke ordentligt. iPad er nemmere at bruge, mere gennemarbejdet, og ligner i øvrigt ikke en forvokset mobiltelefon. Skærmstørrelsen er ret væsentlig.

Som nævnt flere gange, så er 6/6 iøvrigt ikke lig med, at der slet ikke er plads til forbedring. Så kunne man jo aldrig give 6/6.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu