recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba folio 100 (Android tablet) anmeldelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba folio 100 (Android tablet) anmeldelse

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Det kan sagtens være jeg har misforstået dig. Men i anmeldelsen skriver du:
Citér Der kom hurtigt et alterntativ til folio 100 firmwaren, Foliomod, med fuld Google Apps, såsom gmail, youtube, Googlemaps osv... senest er Market og GoogleMaps opdateret i forbindelse med den nye 3.0 OS udgivelse som nærmer sig og disse kører fint på folio 100. Med den alternative installation får vi lige pludselig fuld adgang til alle de nyeste apps og automatiske opdateringer.
Det lyder for mig som at skulle installere ny firmware, som på en enhed som en tablet vel er tilsvarende til at installere et nyt OS. Men det kan godt være jeg misforstod den del og at de ting som du nævner kan klares lige så nemt uden at installerede ny firmware.
nej, du har trukket tingene lidt ud af hvor de hører til. Og jo, gad jeg, så kunne jeg nok selv installere det meste.
 
Samme OS er da fællesnævner her men istedet for jeg selv skulle flette og samle pakkerne, så er der et alternativ som har alle disse samlet. men begreberne siger jo, at det er en ny firmware.. du kunne vel også kalde det en patch?
Jeg mener at en "MOD" står for  "modificeret version" af dens oprindelige indhold, så det er vel præcis det samme, bare med lidt ekstra oveni..
 
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 12:59
Så har jeg bare misforstået. Min opfattelse af en modificeret firmware var at den gjorde noget som ikke kunne lade sig gøre med den oprindelige firmware.
Lidt ala. medieplayeren WDTV (hvis du kender den) hvor man kan få MovieSheets ved at installere en moddet firmware - noget som ikke kan lade sig gøre med den originale.
Eller når man jailbreaker en iPhone for at give andre muligheder end det er muligt uden at jailbreake(selvom dette jo i grunden ikke er at installere ny firmware, men princippet synes for mig det samme).
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Så har jeg bare misforstået.
yeps.. du blander applikationer og operativ systemer sammen i en stor gryde..
du taler pt kun om applikations ændringer og ikke anderledes operativ systemer, det var altså der du startede og mente var ny firmware, som jeg så forklarer ikke er ny.
 
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 15:36
Vi stopper den bare her så. Jeg misforstod noget i din anmeldelse og du har ikke forstået hvad det er jeg misforstod. Det er ikke det tråden handler om, så ingen grund til at fortsætte en debat om semantik.
Jeg kender skam godt forskellen på applikationer og operativsystemer, der er ingen grund til at gøre mig dummere end jeg reelt er.
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 20:29
Fin anmeldelse. Du får da prøvet nogle android tablets :)

Hvordan er batteritiden? Ved ikke om jeg har overset det men tror ikke du nævner noget om det. Dette er især et punkt hvor diverse hong kong tablets og galaxy s halter efter ipad'en som jo mere eller mindre kun består af batterier :)

Bliver spændende når gingerbread kommer :)
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Fin anmeldelse. Du får da prøvet nogle android tablets :)

Hvordan er batteritiden? Ved ikke om jeg har overset det men tror ikke du nævner noget om det. Dette er især et punkt hvor diverse hong kong tablets og galaxy s halter efter ipad'en som jo mere eller mindre kun består af batterier :)
ups, den har jeg da glemt at påpege... men den ligger vel omkring 7timer, når den bruges aktivt...
 
den kan ihvertfald holde længe på standby, benytter sig af noget "dyb standby", og kan så holde en del dage, hvis den kun bruges 2-3 timer pr. dag.. så det er acceptabelt.
kan ikke huske hvor længe en opladning tager, men syntes ikke tage så længe.
 
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Pendec, gider du teste en gang hvilken Quadrant score du får ?
har lige lagt ny fw på til morgen..
 
ny får jeg en score på ca. 2900 , 3D kører med flere frames og der skrives at filsystem er forbedret nu. Så denne platform går fremad.
 
Jeg prøvede også neocore der halter den vist bagefter DesireHD , da jeg kun fik 50.5 der. og desireHD skulle give en 55 stykker.
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu