recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DENON CD-afspiller - DAC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDENON CD-afspiller - DAC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Emne: DENON CD-afspiller - DAC
    Sendt: 19-December-2010 kl. 10:35
Hejsa,
 
Jeg har en anlæg med bl.a. en DENON DCD-1500AE - kan nu se at der er kommet en DCD-1510AE. I den nye sidder der en D/A-konverter : 32-bit/192 kHz hvorimod der i den jeg har sidder en D/A-konverter : 24-bit/192 kHz Burr-Brown DSD1791)
 
Findes der en DAC boks som kan matche den som sidder i DCD-1510AE ? eller er forskellen ikke så stor at det gør noget.
 
Idag har jeg sonos koblet på en musical fidelity DAC X3 med med PSA og X10 - kan det stadig matche den dac som sidder i DCD-1510AE ?
 
Pft.
 
God søndag.
 
Mvh. Torben
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 17:47
Det er svært at forholde sig til uden at vide hvad resten af systemet består af. Derudover mener jeg ikke, at man skal stirre sig blind på selve DAC chippen, men mere på selve kredsløbet og implementeringen af selve chippen. Om din DAC X3 er bedre end DCD-1510AE har nok meget med smag, og ikke mindst setup, at gøre. Jeg ville nok selv bedst kunne lide Musical Fidelity'en pga af en mere varm og analog lyd ift. Denon (generel antagelse fra min siden efter mine oplevelser med disse to mærker. Jeg har IKKE hørt dine eksempler op imod hinanden)
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu