recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S-Video OK?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketS-Video OK?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JayJay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: S-Video OK?
    Sendt: 19-Januar-2006 kl. 15:44

Hej alle

Jeg har fået mulighed for at købe en Panasonic plasma skærm fra et konkurs firma. Den har været brugt til præsentationer og har i øvrigt ingen tv tuner.

Hvis jeg køber den er det til fjernsyns-brug. Jeg formoder at jeg kan anvende min recorders tuner, så det er fint nok, men skærmen har kun en S-Video indgang.

Er det "godt nok", dvs kan jeg forvente et billede af fornuftig kvalitet når den ikke har scart ? Jeg fik desværre ikke skrevet model-navnet ned, men det er selvfølgelig heller ikke så relevant for spørgsmålet..

På forhånd tak, hvem der måtte svare !!

 

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2006 kl. 16:09
SCART er kun et fysisk stik-format. Det fortæller ikke noget om, hvilke typer signaler, der er i det.

Lidt ligesom et COAX kabel - det kan bruges både til UHF, VHF, Composite, Digital lyd, og analog lyd.

Den bedste kvalitet vil du få med RGB eller Component.
Næstbedste er S-Video (S-VHS).
Tredjebedste er Composite (VHS).
Dårligste er UHF/VHF (Antennekabel).

Så S-Video vil sandsynligvis være fuldt ud tilstrækkeligt.

Redigeret af HeartWare
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2006 kl. 17:13

Jeg vil sige den godt nok skal være billig.

Husk på, at du ikke vil kunne se andet TV, når du optager via recorderen.

Og det er nok en ældre generation skærm, som måske ikke lige lever op til nutidens standard af plasmaskærme.

Og så vil jeg ikke betragte s-video som optimalt.
(du bør i hvert fald se den i brug om muligt og huske begrænsningen ved kun at have recorderens tuner.

Mvh Michael

Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2006 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:


Den bedste kvalitet vil du få med RGB eller Component.
Næstbedste er S-Video (S-VHS).
Tredjebedste er Composite (VHS).
Dårligste er UHF/VHF (Antennekabel).


S-Video har intet med S-VHS at gøre(og ditto for composite og VHS):

Oprindeligt skrevet af http://en.wikipedia.org/wiki/S-VHS http://en.wikipedia.org/wiki/S-VHS skrev:


It is not unusual to see the term S-VHS incorrectly used to refer to S-Video connectors, even in printed material. This may be due to S-VHS being one of the first consumer video products equipped with the S-Video connector; however, S-Video connectors are now common on American and Japanese video gadgets: DVD players and recorders, MiniDV camcorders, cable/satellite set-top boxes, etc."



Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2006 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af JayJay JayJay skrev:

Jeg har fået mulighed for at købe en Panasonic plasma skærm fra et konkurs firma. Den har været brugt til præsentationer og har i øvrigt ingen tv tuner.

Hvis jeg køber den er det til fjernsyns-brug. Jeg formoder at jeg kan anvende min recorders tuner, så det er fint nok, men skærmen har kun en S-Video indgang.



Har sgu aldrig hørt om en skærm der kun havde S-Video input, er du sikker på at den ikke også i det mindste har VGA?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu