recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos S5 eller Z120 med højtalere ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos S5 eller Z120 med højtalere ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kampster Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos S5 eller Z120 med højtalere ?
    Sendt: 28-December-2010 kl. 16:23
Jeg er helt grøn i hifi sammenhæng, men konen og jeg vil gerne have lidt mere lyd i vores stue end et meget gammelt "konfirmand-style" anlæg kan klare.
Vi har en del musik på computeren og vil derfor gerne kunne streame fra en NAS, og derfor er vi blevet lune på et setup med en synology DS211j NAS forbundet til Sonos, som har fået mange gode ord med på vejen.

MEN da vi ikke har nogle højtalere, der er værd at tale om, så står vi overfor valget:
1. skal vi købe en Sonos S5 enhed og en zonebridge og så lade det være ved det ELLER
2. skal vi købe en Sonos Z120 og et par kompakte stereohøjtalere (budgettet er ikke til større højtalere) a la DALI Lektor 2

Er der noget vundet rent lydmæssigt ved løsning 2 (som bliver noget dyrere) fremfor løsning 1 ?

Det skal sige, at det som skal spilles op er en stue på ca. 25 kvm. og kun til "hygge-lytning" - ingen fuld blæs party musik (ihvertfald kun sjældent). Ovennævnte setup skal kun bruges til musik og altså ikke til hverken gaming eller film.
Er det evt. umagen værd at gøre løsningen endnu dyrere ved at købe en Z90 + en receiver (og evt. subwoofer) eller er den forstærker som er i Z120 ok til vores behov?

Håber I kan hjælpe en nybegynder !
Vh
Søren
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 17:40
Tag i Hifi-klubben og lyt. Det er det bedste jeg kan råde dig til.
Jeg bruger Sonos S5 i køkkenet pga. størrelsen, og jeg ville ikke nøjes med den i stuen. Der bruger jeg ZP90 + receiver + gode gulvhøjttalere til stereo.

Venlig hilsen
KB
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 18:40
Enig med Brixen, gør dig selv den tjeneste at tage i Hifiklubben. Jeg har selv været i Hifiklubben og hørt S5, og det er ikke en jeg personligt ville have i stuen til musik. Til det er lyden alt for dåseagtigt. Til køkkenet vil jeg dog meget gerne have en.
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 21:56
 løsningen 2 er nok der som su skal sigte after,,, om der så skal være med lector 2 eller anden set af højttelere at noget andet... men zp120 har en ok forsterker til et set reol højttelere...
 
s5 er ok men den skal  bruges i køkkenet Wink
 
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
kampster Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 22:40
Tusind tak for svarene. 
Det lyder som om jeg skal en tur forbi HiFi klubben og lytte selv !
Hvis jeg vælger løsningen med Z120, er der så bred enighed om at forstærkeren i den kan trække kompakte højtalere som DALI Lektor 2 eller lignende uden problemer ?
Hvis vi taler højtalere i den prisklasse, er der så andre højtalere, hvor man får mere for pengene ?

På forhånd tak !
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 22:56
Det får du meget bedre svar på, når du tager i Hifiklubben, da de har højttalerne stående. Så kan du selv høre om de kan trækkes, og de ved også meget bedre hvilke højttalere der passer godt til.
Til top
Rune Boa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 23:00
Hej kampster
Jeg har selv en ZP120 til at trække et par kompakte højttalere (ældre B&W som ikke er specielt effektive). Det synes jeg den klarer helt fint og det tror jeg sagtens du kan nøjes med
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 23:42
Hvis en ZP120 kan trække Dali Koncept 6, så prøv at høre dem også. 
Det er gulvhøjttalere, og jeg synes de er gode til prisen (1999 pr. stk.). Men jeg ved ikke hvor meget effekt de kræver, og om Sonos ZP120 er kraftig nok.

Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu