recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - trådløst tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkettrådløst tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
amigo70 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-December-2010
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: trådløst tv
    Sendt: 30-December-2010 kl. 01:10
Jeg har lige fået profiber 30/30 samt digitalt tv.
Med har jeg fået en Tilgin HG1311 router og en amino digital modtager.
Routeren har jeg dog skiftet med min egen linksys pre n router....
Men kan jeg ikke køre det digitale tv trådløst direkte til mit tv som har wifi?
Tv er samsung LE46C755 46.

Er det virkeligt nødvendigt at trække et netkabel til min amino og så hdmi kabel til mit tv sor at få det til at spille?
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 03:00
Som udgangspunkt - væk med din Linksys og på med Tilgin'en igen (den er ikke så ringe...) og træk et netkabel til Amino'en og så i med HDMI.

Du kan, med lidt fiksfaksserier, bruge egen router, men det kræver en med nogle bestemte features og efter Tilgin'en er kommet på banen synes jeg det er lidt overflødigt da den funker ganske fint.

Du virker overrasket over du skal trække netkabel til Amino'en - hvorfor det? :)

Jeg tvivler stærkt på du kan bruge det indbyggede Wifi til noget som helst i den forbindelse.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 05:19
Man kan desvære ikke bruge det indbygget wifi i tv til særligt meget endnu.

Ville ellers værd smart med wauu / profiber tv den vej
Til top
amigo70 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-December-2010
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 12:38
ok, tænkte det nok.
Ville bare gerne undgå de fucking ledninger, da mit tv er 10meter væk fra min router :-)
Ved du om trådløs egentelig kan klare at overføre digitalt tv? eller er det ikke hurtigt nok?
Så kan jeg jo stille et accesspoint ved mit tv og køre ledning over i Aminoen.....

Den tilgin router (G) giver mig kun 10 megabit på trådløs, min egen linksys (N) giver mig 20 megabit.
Så jeg forstår ikke rigtigt du mener den er bedre....
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af amigo70 amigo70 skrev:

ok, tænkte det nok.
Ville bare gerne undgå de fucking ledninger, da mit tv er 10meter væk fra min router :-)
Ved du om trådløs egentelig kan klare at overføre digitalt tv? eller er det ikke hurtigt nok?
Så kan jeg jo stille et accesspoint ved mit tv og køre ledning over i Aminoen.....

Den tilgin router (G) giver mig kun 10 megabit på trådløs, min egen linksys (N) giver mig 20 megabit.
Så jeg forstår ikke rigtigt du mener den er bedre....


Nu ved jeg godtnok ikke hvordan din stue ser ud, men det burde være muligt at få trukket sådan et netværkskabel så det knap kan ses, det fylder jo ikke mere end et antennekabel og kan også fås i hvidt. Desuden er det også væsentligt billigere end at købe et accespoint.

Angående routere så er det altså muligt også at sætte din linksys router op efter den der tilgin og så bare sætte linksys'en til at fungere som rent acces point og switch.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af amigo70 amigo70 skrev:


Den tilgin router (G) giver mig kun 10 megabit på trådløs, min egen linksys (N) giver mig 20 megabit.
Så jeg forstår ikke rigtigt du mener den er bedre....

Jeg siger ikke den er bedre, men jeg prøver at sige, at du ikke bare kan tage en hvilken som helst router og tro det virker. Det kræver en lidt speciel router og ikke bare en tilfældig en.

Det nemmeste og bedste er, at trække de 10 meter netkabel - det kan umuligt være det store problem :-) Vi andre har hundrede-vis af meter trukken rundt i hytten for optimal ydelse, så 10 meter burde være overkommeligt :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu