recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opdatering af firmware
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpdatering af firmware

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Emne: Opdatering af firmware
    Sendt: 25-Januar-2006 kl. 18:38
Hmmm.. ja umiddelbart virker det som om den ikke kan "se" din brænder. Har du tjekket, om der findes en "readme" installations vejledning i mappen hvor filerne pakkes ud, når du første gang klikker på EXE filen. Så langt nåede jeg nemlig ikke :-)

EDIT:

Jeg fandt en beskrivelse af hvordan du skal gøre. Det hele står godt nok på engelsk, men jeg håber du forstår ellers sig til så hjælper jeg gerne :-)

Du kan finde en beskrivelse af hvordan du gør her:

instrukser i firmware updatering

Og hvis det alligevel fejler er der flere instrukser her, hvad du så skal gøre

Moef


Redigeret af Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Damgaard33 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2006 kl. 12:56

Hmmm ... så vidt så godt.

Jeg klikker på .exe-filen og får anvist en installationsmappe på harddisken. Fint nok ... jeg klikker på Install, og der åbnes et lille dos-lignende vindue. Men så sker der ikke mere. Efter 10-20 sekunder får jeg beskeden "Target not found".

Kan systemet ikke finde dvd-brænderen eller hvad? Jeg synes, det er lidt underligt...

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2006 kl. 22:43

Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Tjek først, at du har winzip ell. andet zip program installeret, eftersom dion firmware er pakket i et zip arkiv. Hvis du ikke har zip programmet til at udpakke med, så kan det hentes her: www.winzip.com.

Windows kan altså selv udpakke Zip filer lige siden Windows XP kom på banen, uden at det er nødvendigt at installere ekstra programmer - ikke at der er noget i vejen med WinZip.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2006 kl. 22:35
Hejsa Damgaard,

Tjek først, at du har winzip ell. andet zip program installeret, eftersom dion firmware er pakket i et zip arkiv. Hvis du ikke har zip programmet til at udpakke med, så kan det hentes her: www.winzip.com.

Husk, at lukke alle unødige programmer ned inden installation af firmware begynder!

Du skal som sagt hente zip firmware filen og derefter udpakke den. Blot dobbeltklik på zip filen. Hvis du bruger Winzip, vil zip programmet åbne, og vise den firmware filen (.EXE).

Dernæst dobbeltklik på EXE filen i zip arkivet, og installationen begynder. Læg mærke til hvad der skiver på skærmen, hvilke eventuelle mapper der udpakkes til, hvis det skulle sku. Ellers burde det hele køre af sig selv, blot følg det der skrives på skærmen.

Moef



Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Damgaard33 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2006 kl. 21:33

Jeg vil gerne opdatere firmwaren i min Pioneer DVR109 dvd-brænder fra den nuværende ver. 1.17 til nyeste version 1.58. Spørgsmålet er bare, hvordan jeg bærer mig ad med det?

Kan nogen hjælpe?

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu