recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viasat og antenne spørgsmål...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketViasat og antenne spørgsmål...

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
popsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Emne: Viasat og antenne spørgsmål...
    Sendt: 26-Januar-2006 kl. 10:32

Jeg har 2 forskellige spørgsmål til jer....

1) Det er jo en kendt sag at Viasat skodder big time, så det har jeg planer om at skille mig af med så hurtigt som muligt. Vil så købe mig et abonnement  hos Canal Digital i stedet. De er lidt længere fremme i skoen når det gælder HD signaler, efter min mening.

Spørgsmålet er så; Hvornår skal jeg opsige mit abonnement for ikke at blive ponget en masse mdr. i betaling? Ved de har nogle rigtige dårlige kunde-betingelser på dette område. Kan bare ikke rigtig gennemskue hvad de skriver inde på deres hjemmeside.

2) Vil have købt mig et DVB-T kort til mit media center, men ved samme lejlighed vil jeg gerne have skiftet min gamle antenne ud. Vil så lige høre om denne antenne http://www.direktetildig.dk/category.134.article.285 er et udmærket køb? Bor ca. 30km fra Frejlev antennen, som pt skulle udsende et digitalt signal.

 

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2006 kl. 10:46

1. Abonnementet løber mindst for den periode , du har tegnet det for, f.eks. indtil 31.12.06. Det skal opsiges mindst 3 måneder før til udløb af en måned. I det nævnte eksempel skal det altså opsiges senest 30.9.06.

2. Ved antennekøb skal du sikre dig, at denne har optimal forstærkning på den/de kanaler, som din sender sender på. Jeg kender ikke forholdene i nordjylland. Her er der sikkert andre, der kan hjælpe dig med oplysning om sendefrekvenser m.v.

Flemming

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2006 kl. 11:32

Oprindeligt skrevet af popsi popsi skrev:

2) Vil have købt mig et DVB-T kort til mit media center, men ved samme lejlighed vil jeg gerne have skiftet min gamle antenne ud. Vil så lige høre om denne antenne http://www.direktetildig.dk/category.134.article.285 er et udmærket køb? Bor ca. 30km fra Frejlev antennen, som pt skulle udsende et digitalt signal.

Om det er et godt køb har jeg svært ved at svare på, men det du skal bruge skal svare til din gamle TV2 antenne.
DVB-T sendes ikke fra Frejlev, men fra Nibe senderen på kanal 29, hvor TV2 analog er på kanal 35.
Se placering (klik DTT og hold cursor over masten) her : http://www.dr.dk/omdr/index.asp?aid=378#
Bor selv ca. 20Km syd for Aalborg og kan modtage DVB-T på en ældre Triax 9 element bredbånds antenne liggende på en hylde i ca 2m højde i parcelhus. Så der er god mulighed for den du linker til kan bruges.
Jeg har forøvrigt et: http://tvde.terratec.net/modules.php?op=modload&name=New s&file=article&sid=244 kort liggende som er til salg, hvis det har interesse (ubrugt, i original forseglet emballage)

Mvh JørgenT



Redigeret af JørgenT
Til top
popsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2006 kl. 11:39

Du må så bo omkring Skørping /Støvring kan jeg forstå...?? Bor selv omkring Kongerslev ved ikke om det er for langt væk...?

Hvad er prisen på dit kort? Hvorfor bruger du det ikke selv?

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2006 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af popsi popsi skrev:

Du må så bo omkring Skørping /Støvring kan jeg forstå...?? Bor selv omkring Kongerslev ved ikke om det er for langt væk...?

Hvad er prisen på dit kort? Hvorfor bruger du det ikke selv?

Ja, det er Støvring. Der er så vidt jeg kender geografien en del bakker imellem Kongerslev og Nibe som kan genere/dæmpe siganal, så vil foreslå du prøver på din nuværende TV2 antenne først, og vurdere ud fra resultat.
Nypris i Tyskland er for tiden ca. 67-75 Euro + forsendelse, så jeg forestillede en pris under dette. Send en PB, så finder vi nok ud af det.
Fik købt 2 stk ved fejlbestilling, så der sidder allerede et i min PC.  

Mvh JørgenT

Til top
popsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2006 kl. 13:00

Det er nemlig det som er problemet, en del bakker omkring hvor jeg bor. Forøjeblikket ligger der en monster antenne oppe på loftet. Hvis der ikke er for meget sne på taget er det egenligt et meget hæderligt signal jeg kan trække ned. Ideen var så at den nye antenne skulle skrues op på min nord-gavl. Men det jeg bed mærke i var at den antenne jeg linkede til kunne tage TV-danmark, det ville jeg nemlig gerne have. Ved så ikke om det kunne lade sig gøre.

PT. sidder der et Avermedia dual tuner-kort i mit MC`er, skal lige have undersøgt om der er plads til dit kort....

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2006 kl. 14:08

Oprindeligt skrevet af popsi popsi skrev:

Men det jeg bed mærke i var at den antenne jeg linkede til kunne tage TV-danmark, det ville jeg nemlig gerne have. Ved så ikke om det kunne lade sig gøre.

Se det kan måske godt blive noget vanskeligere. TV-Danmark skal du nok modtage fra deres Aalborg sender, se: http://www.tvdanmark.dk/tvdanmark/din_lokalstation/sendere.p hp 
Og det er med lodret polarisation, og lavere effekt end Nibe TV2 analog og DVB-T. Og retningen er jo heller ikke helt den samme, så det kræver muligvis 2 antenner, optimeret i hver sin retning og polarisation.
Hvis det overhovedet kan lade sig gøre. Hvad med naboer, er der andre i området der kan tage TV-DanmarK?

Har familie der havde problem i Hou sommerhus område med DR1 og TV2 analog, og her gav DVB-T tuner meget bedre resultat (plus DR2 også kom med)

Mvh JørgenT

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu