recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bærbar dvd til bil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBærbar dvd til bil

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
joga Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Januar-2011
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Bærbar dvd til bil
    Sendt: 18-Januar-2011 kl. 18:33

Er på udkik efter dvd sæt til bilen. Da vi skal på en længere tur, vil vi gerne have et sæt med 2 separate afspillere, som kan sammenkobles så begge kan vise samme film. Det har vi fundet ud af, at mange billige afspillere ikke kan. Nu har vi så øje på et sæt fra Nextbase med 9" skærme og trådløse hovedtelefoner til ca. 3.000. Det er noget dyrere end vi først havde forestillet os, men vi er fristede..! Har nogen erfaringer med Nextbase, eller kan der anbefales andre afspillere med samme funktioner..? Lad os høre...

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 20:11
Jeg har et sæt Nextbase SDC-685. De har et par ulemper : ingen batteri hvilket i vores biler betyder at når man starter en film inden der er tænding på (der er altsit 12V i stikket) får de åbenbart en spændings diff som gør at de stopper afspilningen. Hvis man ikke har konstant 12V i stikket så virker de kun når der er tænding på. Remoten kan ikke konfigureres til at sende forskellige signaler, dvs. hvis du vil betjerne den ene med remoten så reagere den anden også med mindre du holder den helt tæt til skærmen.
Trådlløse hørebøffer lyder smart, men de er store. Vi har Römer autostole og det var ikke muligt at sidde i stolen med hørebøfferne på. Så er det en anden ting jeg har læst : Hvis man har helt lukkede hørebøffer så har nogle børn større tendens til at blive køresyg da alt anden lyd lukkes ude. 
Men Nextbase har et godt ophæng - ikke bare en lomme hvor man er nød til at tage sfspilleren ud af for at skifte DVD.
 
Men ellers: Fin størrelse skærm, og jeg bruger dem kun med USB. Dvs konverter film til AVI (DivX) og smid 5-6 film på en 4GB usb stik. Eneste ulempe ved DivX er at kapitlerne ryger, og afspilleren kan ikke huske hvor langt man er kommet.
 
PS alt efter hvor gamle børnene er så tænk alternativt. Film kan afspilles på PSP, iPod Touch, iPad m.m Wink


Redigeret af kim.t - 18-Januar-2011 kl. 20:20
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu