recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårligt antennesignal.. Grrr..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårligt antennesignal.. Grrr..

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Emne: Dårligt antennesignal.. Grrr..
    Sendt: 27-Januar-2006 kl. 09:27

Hejsa. Har et 42" plasma tv. Har ligeledes en KISS DP-558, men synes jeg oplever flimmer på tv, som følge af dårligt modtagerforhold. Kan det evt. hjælpe at sætte en antenneforstærker på? - altså i stikket fra væggen, eller er dette kun brugbart hvis der skal flere flere tv apparater på?

Det er GAL-net kabeltv jeg har. Synes det er dårligt det flimrer. Det gør jeg at der er skygger, flimmer, pixelerede ansigter, og grimme logoer.....!!!

Træls!!!!

Evt. anden løsning til dette

Til top
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2006 kl. 09:36

Hej Claes

Opløsningen er den gængse : 852 x 480. Det er et Philips 5320. Ved godt det ikke er markedets bedste, men skal så siges at jeg før havde et Philips 42 3320 og her var billedet knivskarpt. Blev lidt skuffet, da 3320 var en ældre model. HÅber da det er antenneforholdet der gør det. Det burde jo bare være det samme. Men kan ikke passe at 3320 skulle være bedre end 5320.

MEN - jeg har sat en T-stik på, så vi får signalet ind i soveværelset også. MÆRKELIGT nok bliver signalet endnu dårligere i stuen, hvis jeg tager dette T-stik af... ????

Til top
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2006 kl. 10:23

Ja, opløsningen er den samme. Men så må 3320 enten være bedre rent billedsmæssigt på en eller anden måde, eller også har antennesignalet ændret sig. Kan bare ikke forstå hvis 3320 skulle være "Bedre" da jeg over hele linien, incl. philips, elgiganten og jer herinden rådet til et 5320.

Optagelserne er heller ikke helt såå gode. Samme som "Live" antenne - næsten. Men bare hvis man åbner en KISS menu. F.eks. setup. Så er den blå baggrund ikke helt skarp, men det flimrer også Det er vel ikke antennesignalet der spiller ind der, vel?

Til top
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2006 kl. 17:26
Det tænkte jeg også at det måske kunne være antennekablet - MEN, det er ikke mere en 1 uge siden vi skiftede til 5320. Og som skrevet ovenstående så var der absolut ingenting galt med 3320. Så det skal jo så være deffekt på en uge og jeg har ikke gjort Andet end at tage stikkende ud. Har tjekket antennestikket i begge ender. Uden bedre resultat. Også prøvet udenom KISS - heller ikke noget bedre resultat... :-(
Til top
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2006 kl. 18:40

Forstår ikke lige det med KISS som tuner?

Jeg har antennekablet ind i KISS som er forbundet med Tv'et. Altså, så jeg skifter kanaler på KISS. Det er bare er underligt også, er at når jeg går ind i en menu på KISS så virker billedet også meget "støvet" / uklart. Det har vel ikke noget med selve antennesignalet at gøre har det?

 

Til top
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2006 kl. 19:33

Arh, ja.

Det er også det jeg har. Et scart fra tv til KISS. Ikke andet i tv.

Antennestik, sorroundanlæg etc. går alle igennem KISS. Men tror seriøst ikke det kan være andet end en fejl på tv'et. Da jeg havde antennestikket i tv'et før, prøvede jeg tekst tv. Her var det også meget sløret og dobbelt. Det kan da ikke være rigtigt.!!! Ellers finder jeg sku et andet tv.

Bøvl, bøvl og atter bøvl. Men nu kommer Elgiganten og henter det på mandag og ser på det

Til top
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2006 kl. 20:15

Hmmm... Ved ikke lige hvor man skulle stille det henne så det står i progresiv..

 

Kan du evt. sende mig linket til den side du fandt?

Synes jeg har været ALLE menuer og funktioner igennem på tv'et.. Men det skader da ikke at gøre det igen.

Til top
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2006 kl. 20:18

Mit tv står til AV1 - altså ext. 1 fordi jeg har scart sat i AV1.

TV funktionen er kun hvis man har direkte antenne i tv'et :-)

Til top
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2006 kl. 23:00

Jeg siger i hvert fald mange tak for den hjælp du har ydet, Claes :-)

Nu får Elgiganten det igen på mandag og så må vi se hvad de siger.

1000 tak  ;-)

Til top
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2006 kl. 01:15

Hej igen

Så har jeg fået tv'et tilbage. De mente ikke der var noget galt!!! Hmmmmm.... Nu var jeg DESVÆRRE ikke selv tilstede i butikken hvor de testede det... Men så er det godt nok et møg apparat jeg har fået købt mig - modsat andre med samme tv, som siger det er okay og billederne er okay.. Hmm, måske det virkelig er mit antennesignal.... tvivler

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu