recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung PS50C650x Nu med Cinema Smooth og PVR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung PS50C650x Nu med Cinema Smooth og PVR

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AndersV Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung PS50C650x Nu med Cinema Smooth og PVR
    Sendt: 23-Januar-2011 kl. 17:34
Hej

Til dem som har et  Samsung Plasma PS50C650x TV og gerne vil kunne styre cinema smooth inde fra picture menuen, så fandt jeg et indlæg på et forum hvor man havde gjort det på et PS50C680.
Det virker tilsyneladende også på et PS50C6500. Og det er uden at skulle ændre på model type i service menuen.

Som ekstra features har jeg nu.

Cinema Smooth i picture menu hvor jeg kan slå det fra og til (Skal være i Film mode og en 24p source)
PVR funktionalitet (ligesom den på 7705 modellen) Det virker fint med USB disk, har bare lidt problemer med at få lyden på når man bruger ekstern lyd (intern lyd fungere fint)

Man havde også muligheden for at enable 3D suppport i den extended service sub menu. Det holdt jeg mig nu fra, da jeg ikke ikke lige kunne overskue konsekvenserne :-)

Jeg synes virkelig at har hjulpet en del når jeg afspiller 24p BlueRay og der panoreres rundt. Så ser det noget mere jævnt ud.

Kan det virkelig passe at det kun er en software blokering Samsung har lavet? jeg troede at det var hardware der gjorde det.

Jeg har lavet mig fortælle man kan omdanne sit TV til en meget dyr dørstopper hvis man ændret på noget forkert inde i service menuen. På helt jeres eget ansvar er her hvordan jeg gjorde...

Jeg kører med 3005.1 firmware.

1) How to enable Hotel mode - Pressing key combination (MUTE + 1 + 1 + 9 + ENTER) when TV is powered ON
All you do in this menu is enable hotel mode (ON) then switch off TV with remote button

2) Enter service menu by pressing combination info, menu, mute power

TV will start in service mode (warning be careful)

Select Control and enter
Select Hotel option
Select clone usb to tv – a pop up will appear, just select cancel
Press return on remote
Select sub option
Look for 24px4 support and change to on

Switch off TV with remote and back on again

Cinema smooth option can be enabled when playing a blu ray at 24p under film mode under picture settings menu

Lots of other features but need more investigaion for internet tv and pvr

Gode råd og advarsler modtages gerne :-)

/Anders


Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 14:38
Virker også på en LE46C659 - NU MED PVR Wink

Der er meget mere om "hacking" af samsung TV på Samygo http://sourceforge.net/apps/mediawiki/samygo/index.php?title=The_C_Series_Wiki
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 15:02
Cinema Smooth ødelægger sort niveauet på Samsung's TV (ihvertfald Plasma) da det kun er 24 og 60 der har god sort. 50 og 96 (Cinema Smooth) har dårlig sort. Det er måske ikke så udtalt på 685 som har dårlig sort i forvejen men på 7705 er det meget tydeligt at sort bliver gråt.

Synes lige folk skal være klar over dette før de piller ved Cinema Smooth funktionen...
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
warfly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 22:01
Er der nogen der med success har enablet PVR på PS50C685 med denne metode ?
Til top
AndersV Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 20:25
Det med sort niveau, er det noget som kan tydeligt kan se?
Jeg har prøvet at slå cinema smooth til og fra uden jeg kan se nogen mærkbar forskel. Eller også har mit TV bare dårlig sort i forvejen :-)

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu