recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereoforstærker med optisk indgang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStereoforstærker med optisk indgang

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 14:20
Ja, jeg er ganske enig. Der er sikkert også mange, der gerne vil køre med hdmi til en stereoforstærker, fordi de af forskellige årsager ikke ønsker surround, men gerne vil holde kabelroderiet nede på et minimum.

Det er som om, hifi-producenterne konsekvent er tre-fire år efter udviklingen og efterspørgelsen i markedet.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Interessant nok kommer vi med forslag til forstærkere, der koster mellem 10.000 og 20.000 kroner, når trådstarter har kig på en NAD til kr. 2.000 (http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c316bee-_forstarker_grafit.htm)


Helt sikkert.

Desværre ser det ud til at der ikke er ret meget at vælge mellem i de nedre priskalsser. HK recieveren ser ud til at være det der kommer tættest på og den er endda ret meget dyrere end 2000,-.

Det er egenetlig besynderligt at markedet for hifi produkter er så konservativt som det er. Jeg kan ikke tro andet end at der må være et marked for integrerede stereo forstærkere med indbygget D/A i den lidt billigere ende. Man skulle tro at det kunne lade sig gøre at fremstille dem, når nu man kan få en komplet surround reciever for nogle ganske få tusinde kr.

MVH
tvkartoffel


Mon ikke en stor del af dem der kræver digitale indgange bare ender med en surround reciever? måske også fordi de overvejer senere at udvide til surround. Gjorde jeg i hvertfald selv, 2500kr for en Onkyo TX-SR608, med Burr Brown 24bit DAC osv og i stereo har den vist snart lige så meget effekt at levere som en ny stereoforstærker i samme prisklasse. Ud over de digitale indgange får man jo så også lidt EQ indbygget og bedre mulighed for at indstille balancen mellem højttalerne end at sidde og dreje lidt på en balanceknap.
Var det ikke lige det du kaldte for FUSK i tråden om dynamisk vol på 608?LOL
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Interessant nok kommer vi med forslag til forstærkere, der koster mellem 10.000 og 20.000 kroner, når trådstarter har kig på en NAD til kr. 2.000 (http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c316bee-_forstarker_grafit.htm)


Helt sikkert.

Desværre ser det ud til at der ikke er ret meget at vælge mellem i de nedre priskalsser. HK recieveren ser ud til at være det der kommer tættest på og den er endda ret meget dyrere end 2000,-.

Det er egenetlig besynderligt at markedet for hifi produkter er så konservativt som det er. Jeg kan ikke tro andet end at der må være et marked for integrerede stereo forstærkere med indbygget D/A i den lidt billigere ende. Man skulle tro at det kunne lade sig gøre at fremstille dem, når nu man kan få en komplet surround reciever for nogle ganske få tusinde kr.

MVH
tvkartoffel


Mon ikke en stor del af dem der kræver digitale indgange bare ender med en surround reciever? måske også fordi de overvejer senere at udvide til surround. Gjorde jeg i hvertfald selv, 2500kr for en Onkyo TX-SR608, med Burr Brown 24bit DAC osv og i stereo har den vist snart lige så meget effekt at levere som en ny stereoforstærker i samme prisklasse. Ud over de digitale indgange får man jo så også lidt EQ indbygget og bedre mulighed for at indstille balancen mellem højttalerne end at sidde og dreje lidt på en balanceknap.
Var det ikke lige det du kaldte for FUSK i tråden om dynamisk vol på 608?LOL


Jeg ved ikke lige hvad du snakker om. Det jeg taler om med EQ her er at kompensere for de peaks og dips der opstår i rummet. Angående balance mener jeg at man kan indstille hvor langt man sidder/ligger fra højttalerne, her kan auto-setup oven i købet klare det for en. At sidde og lytte sig frem til hvordan balance knappen på en stereoforstærkere skal stå, er nok ikke den mest præcise løsning medmindre man har trænede ører, og er vist også langtfra alle der ligger inde med en dB-måler.
Til top
make Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 14:34
Der er også

Onkyo A-5VL

http://fpn.dk/digitalt/lyd/article1988586.ece

Den har jeg selv og er meget tilfreds med den.


Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 14:56
Ja jeg endte selv med en surround reciver da jeg havde brug for digitale indgange, men dengang jeg købte kunne man simpelt hen ikke få en stereo forstærker med D/A til menneskepenge. Det kan man altså åbenbart godt nu, så lidt sker der da. Så mangle det bare at man kan få en med HDMI også.

Onkyo havde jeg ikke set tidligere. Den ser spændende ud. Lur mig om ikke det er noget klasse d agtigt noget.

Den koster 245 pund på amazon UK... Så er vi lige ved at være der hvor trådstarter gerne vil hen.

http://www.amazon.co.uk/Onkyo-A-5VLB-ONKYO-AMPLIFIER-Black/dp/B002RVZP78

MVH
tvkartoffel


Redigeret af tvkartoffel - 27-Januar-2011 kl. 15:07
Til top
dysterland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2011 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Oprindeligt skrevet af dysterland dysterland skrev:

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Har du set denne test:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?articleid=2220&zoneid=3

Der får den godt nok stryg. Hvad mener du om det? 

Den nævnte test virker i mine øre som noget værre HIFI bavl...

Det er vel et spørgsmål, om man kan lide den meget amerikanske, varme lyd i Harman Kardon. Mange hifi-tosser er ikke vild med varm lyd, fordi det går ud over detaljerne. Men til gengæld gør den varme lyd, at man kan holde dårligere indspilninger ud. Men det handler om balance - og så selvfølgelig om smag og behag.

Men 12.000 kroner er godt nok mange penge, hvis den er dårlig til detaljer - i testen der lyder det som om, den i hvert fald er for varm for de flestes smag...

Hvilke højttalere skal den bruges til?



Jep. Den er ikke helt billig. Jeg tror man kan få den for ca 10000 lige pt og til den pris så skal den være god.

Grunden til at jeg ikke kan tage testen seriøst er at jeg kan se at anmelderens såkaldte referencer inkluderer forskellige former for eksotiske signalkabler og fred være med det, at hans højttalere er over 20 år gamle (tannoy DC-6000 udgik af produktion i slutningen af 80erne), at hans højttalere er to vejs systemer hvor den ene enhed er 15"! og at det er stillet op i et 21m2 kvadratisk rum.

Det forekommer mig at det er noget nær opskriften på ringe lyd og jeg kan ikke helt se hvordan man kan bruge sådan noget udstyr til at teste noget som helst. Det var derfor jeg gerne ville høre lidt fra andre der havde prøvet/ejer den.

Til alt held har de den i KT-radio ikke langt fra hvor jeg bor, så jeg smutter bare ned og hører den selv.

Bortset fra det skal mine højttalere også skiftes hvis jeg køber ny forstærker, så det er ikke rigtig relevant i den sammenhæng. Det giver også mulighed for at købe nogen der matcher.

MVH
tvkartoffel

Det har du da ret i. Ikke at der er noget i vejen med 20 år gamle Tannoy, men det hele virker som en noget mærkelig opstilling...

HTPC, V-DAC, Nakamichi CA-5E II, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980

Hififorfolket.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu