recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gammel Xbox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGammel Xbox

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bullwinkle Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: Gammel Xbox
    Sendt: 29-Januar-2006 kl. 23:01

Er der nogen, der med fordel har skiftet blæseren i den gamle xbox ud? Jeg synes vores xbox larmer helt vildt, og hvis det kun er blæseren, kan den da bare skiftes.

Nu har jeg koblet den op til netværket i huset, er der nogen her , der bruger xboxen til andet end spil? her tænker jeg lidt på at vise billeder, afspille mp3 og film via netværk? Hvad bruger i der?

JVC MH-300
Nintendo Wii
Xbox
Sony PS3 80 GB
Panasonic 42" Full HD Plasma
Samsung HD selector
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2006 kl. 00:47
Jeg kender en som har sat en Papst lownoise blæser i X-boxen. Det virker fint, ingen støj. Hvilken blæser han har brugt, må du ikke spørger mig om, jeg ved det ikke. Men åben den, og tjek størelsen på blæseren, samt spændingen og så sammenlign med f.eks. Papst lownoise blæserne

Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2006 kl. 00:49
Jeg kender en som har sat en Papst lownoise blæser i X-boxen. Det virker fint, ingen støj. Hvilken blæser han har brugt, må du ikke spørger mig om, jeg ved det ikke. Men åben den, og tjek størelsen på blæseren, samt spændingen og så sammenlign med f.eks. Papst lownoise blæserne

Hvis du har netværk i huset, kan du streame film direkte over på den, og så det hele vist på dit TV. Det virker fint, hvis du har en god player på din computer. Musik kan du også høre og gemme på den indbygget harddisk. Der kan du også gemme film.

Men hvor ikke købe en 360, er den for dyr?

Moef


Redigeret af Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
phb Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2006 kl. 09:38

Jeg havde (indtil vi havde indbrud) en Xbox version 1, som også larmede som bare pokker. Jeg skilte den ad og satte en ny blæser i men det viste sig faktisk at det var blæseren på grafik kortet som larmede mest. Kig på www.xbox-scene.com. Der er masser at tips at hente omkring problemet.

 

Til top
TimBrandt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2006 kl. 05:23

Oprindeligt skrevet af Bullwinkle Bullwinkle skrev:


Er der nogen, der med fordel har skiftet blæseren i den gamle xbox ud? Jeg synes vores xbox larmer helt vildt, og hvis det kun er blæseren, kan den da bare skiftes.

Nu har jeg koblet den op til netværket i huset, er der nogen her , der bruger xboxen til andet end spil? her tænker jeg lidt på at vise billeder, afspille mp3 og film via netværk? Hvad bruger i der?


Jeg har selv sat en anden blæser i min Xbox 1.2 (mener jeg det er) hvor der kun er den ene blæser. Jeg har samtidig sat en blæserstyring på, men bruger den stort set aldrig. Det hjalp en del på støjen, men den kan stadig høres. Dog ikke i nær samme grad. Det krævede dog en del moding af kabinettet for at få en større og bedre blæser i, men ikke noget man ser eller noget der har haft negativ indvirkning på noget. Jeg rensede i øvrigt CPU+GPU og kom noget bedre kølepasta på, hvilket hjalp en lille smule ekstra.

Til top
xprezz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2006 kl. 07:49
Det er relativt let at putte en ny blæser i du skal bare være opmærksom på at den originale er en 70mm så for at få plads til en 80mm skal du som TimBrandt siger modde den lidt. Der er ingen blæser på GPU'en på de nyere versioner.

Jeg bruger Xbox'en til at streame alle typer mediefiler over LAN, noget du vil vide? Jeg bruger XBMC til det.


Redigeret af xprezz
Til top
Bullwinkle Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2006 kl. 09:53

Jeg vil gerne have en 360, men først skal der lige være en chip løsning klar.
Jeg har fået koblet boxen op på mit netværk, det var jo ret let :-) Både med FTP, og med mediaplayer på XBOX.

JVC MH-300
Nintendo Wii
Xbox
Sony PS3 80 GB
Panasonic 42" Full HD Plasma
Samsung HD selector
Til top
Lasborg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2006 kl. 18:23
Jeg har sat en 80mm pabst køler i min xbox 1.4. Det er ikke helt smertefrit da der skal skæres lidt i blæserens ramme for at få den til at passe i det normale 70mm plads.

Jeg kører XBMC som dash og har sat blæseren til automatisk at holde varmen nede på 55 grader. Ved den indstilling kører blæseren ca med 40% og den kan ikke høres overhovedet - min erfaring siger mig at man kan kører med ca 70% før man lægger mærke til lyden (før den larmer mere end min maxtor diamondmax10 200GB harddisk)

Det er ikke en umulighed - slet ikke.

Jeg bruger min xbox som mediacenter, og den er uovertruffen, den spiller alt der kan kastes efter den.
Jeg spiller musik, film, tvserier og ser billeder.

Redigeret af Lasborg - 12-Juni-2006 kl. 18:43
Til top
Bullwinkle Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2006 kl. 20:18

Er det en standard blæser....her tænker jeg på om det er 12 Volt?

Jeg bruger også min xbox som mediacenter, det er perfekt.

JVC MH-300
Nintendo Wii
Xbox
Sony PS3 80 GB
Panasonic 42" Full HD Plasma
Samsung HD selector
Til top
Lasborg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2006 kl. 22:59
Min køler er helt almindelig og standard 12V, den passer på xboxens bundkort.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu