recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedre antennesignal på plasma?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedre antennesignal på plasma?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2006 kl. 08:32

Ja, jeg fandt ud af det med det samme jeg fik Plasma. Det er ca. 3 uger siden og har prøvet med profigold scart kabler, antennekabler etc. så her skulle jeg være dækket ind.

Det er ikke TDC. Det er et lokalt antenneselskab, Glentevejens antennelaugh, hedder det. Min nabo har bare ikke dette kabel tv. Har har valgt at benytte en stueantenne.

Og ja, jeg synes ikke det er tilfredsstillende. Det der bare er ved det, er at jeg får 14 dage siden havde modellen mindre end jeg har nu Philips 42 3320 og her var alt godt - selv antennesignalet. Så blev jeg anbefalet at skifte til 5320, da det skulle være nyere og bedre... Meeenn.. På papiret var det også bedre, men måske en ret så dårlig tuner i??

 

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2006 kl. 10:20

Hmmm, Har du snakket med forretningen hvor du købte tv'et ? Det kunne jo være at der var en fejl på dit tv. Bare fordi det er et plasmatv behøver det jo ikke betyde at der ikke kan være behæftet med fejl.

Hvis du ser på et billede fra din DVD-afspiller, så er der vel ingen problemer ?

/Kurt

Til top
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2006 kl. 07:03

Jeg har haft det inde i butikken, hvor de kiggede på det = ingen fejl sagde de.

Nej, der er ikke så meget på dvd, men f.eks. DVD menu flimrer dog stadig lidt og små bitte grønne pixel kan ses.... ????

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2006 kl. 19:38

Ja med det du fortæller så må jeg konkludere det samme som dig: 5320 har åbenbart en dårligere tuner end 3320. 

Du har ikke mulighed for at levere det tilbage ?

/Kurt.

Til top
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2006 kl. 08:40

Men den dårligere tuner, er det også gældende ved en dvd? Ikke så meget inde i det, men troede kun at tunere gjorde sig gældende på TV signaler...

Man kan så sige, hvis man kigger på de to tv stillet op mod hinanden, ser 5320 jo en del bedre ud end 3320: f.eks. med kontrat +, 1500 lysstyrke og 10.000:1 i kontrast, men hvis tuneren så er dårligere på 5320 så opvejer det vel lidt den fordel 5320 har på kontrast og lysforhold, hvor 3320 kun er 3000:1 i kontrast og 1000 i lysstyrke.. endvidere har 5320 digital crystal clear, hvor 3320 har crystal clear III. 

Er du ikke enig i, at dét 5320 er bedre på disse ting, opvejes af den dårligere tuner?

 

Til top
ninjo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Januar-2006
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2006 kl. 09:49
Du burde tage en snak med Philips om dit plasma-tv. Jeg tvivler på , at de bruger forskellige tunere i de 2 modeller. I øvrigt har du jo været inde på, at dit antennesignal kunne være bedre, og da dit nye plasma 5320 har digital crystal clear, bedre kontrast og lyssstyrke end det gamle, kan forklaringen være, at det nye tv simpel hen kræver et bedre antennesignal.

Tuneren burde ikke have nogen indflydelse på dvd-afspilningen, så hvis dvd også er dårligere end med forgængeren må der være noget galt med dit tv. 
Til top
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2006 kl. 11:59
Godt så er vi altså enige..... Og ja, min DVD menu flimrer også, ligesom KiSS' menuer også flimrer - ikke sådan voldsomt meget, men nok til det er et irratationsmoment og samlignet med 3320 hvor det ikke var, ærgrer jeg mig nu over købet....
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2006 kl. 23:34

Oprindeligt skrevet af TheCelt TheCelt skrev:

Godt så er vi altså enige..... Og ja, min DVD menu flimrer også, ligesom KiSS' menuer også flimrer - ikke sådan voldsomt meget, men nok til det er et irratationsmoment og samlignet med 3320 hvor det ikke var, ærgrer jeg mig nu over købet....

Bruger du RGB imellem DVD og TV (SCART-1) ?

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2006 kl. 07:19
Ja, jeg brger RGB. Har købt et profigold SCART kabel til ex. 1 (scart 1)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu