recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD fra VOB-filer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD fra VOB-filer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
benn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Februar-2004
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD fra VOB-filer
    Sendt: 01-Februar-2006 kl. 13:13

Dengang børnene så tegnefilm på VHS, blev mange af båndene slidt op og ødelagt. Nu køber vi filmene på DVD og gemmer ofte originalen. Børnene ser så en kopi, som jeg har lavet ved at komprimere med DVD-Shrink og brænde med DVD-Decrypter.

Dette har fungeret udmærket. Men nu har en kammerat indspillet et VHS-bånd for mig til DVD. Men DVD'en kan ikke spille i en almindelig afspiller, fordi filerne ikke er lavet om til "almindelig" DVD-format. De ligger på skiven som VOB-filer samt nogle mindre IFO- og BUP-filer.

Kan nogen fortælle mig, hvordan jeg nemmest får brændt skiven over på en ny skive i almindeligt DVD-format?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2006 kl. 14:01

Du skal have lagt filerne sammen til én lang mpg2 fil og herefter lavet DVD struktur. Sammenlægningen kan ske med f.eks Womble Mpeg Video Wizard. Herefter kan du danne DVD struktur "author"  og brænde med f.eks Tmpgenc DVD Author. Dette program kan muligvis også lægge filerne sammen, jeg har dog aldrig selv forsøgt. Begge programmer kan hentes som gratis prøveversioner på nettet.

Flemming

 

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2006 kl. 15:01

Hej benn

det er i princippet rigtigt nok som fltk beskriver det, men har du som jeg umiddelbart læser det allerede flere vob filer som hver er ca. 0.99gb og nogle .ifo og .bup filer, så har du i princippet allerede de rigtige filer til en rigtig dvd-struktur, du mangler blot at lægge disse filer i en mappe der hedder VIDEO_TS og brænde denne mappe med et brænderprogram som eks. Nero i DVD-Videomode (UDF) - det er vigtigt at filerne ligger i en VIDEO_TS mappe på dvd-en og det er vigtigt at der i brændermenuen vælges dvd-video for at den brændes i korrekt UDF format.

Ellers kan jeg anbefale freewareprogrammet imgtool burn 1.2, installer dette og højreklick på mappen VIDEO_TS hvori du har lagt alle filerne, fra menuen vælges så blot brænd med imgtool så får du en dvd i korrekt dvd-video format.

kan hentes her:

http://www.coujo.de/

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Illuminator Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2006 kl. 16:00
UDF-formatet bør være 1.02, da det er den version som der er flest DVD-afspillere der er kompatibel med.
Til top
benn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Februar-2004
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2006 kl. 16:23
Tak for hjælpen til alle. Det viste sig, at min udgave af Nero har netop en funktion til at samle filerne til en DVD-video. Nero opretter mappen VIDEO_TS automatisk, og så skal filerne bare tilføjes denne mappe og brændes.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu