recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDTV billedkvalitet - gode råd ønskes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDTV billedkvalitet - gode råd ønskes

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Direkte link til dette indlæg Emne: HDTV billedkvalitet - gode råd ønskes
    Sendt: 23-Februar-2011 kl. 20:59
Hej.
Tillader mig at skrive denne tekst her også, da min søgning måske også indbefatter Stofa og digital-kabelTV. Håber det er OK? Smile
Jeg har dansk bredbånd med den alm. grå Viasat settopboks, og den leverer nogle virkelig gode skarpe billeder på vores 52" Philips LED TV. Men selvf. ingen HD-kanaler.
Jeg bestilte så en HD-settopboks fra dansk bredbånd, og den blev tilsluttet, og så kom overraskelsen. Billedkvaliteten på alm. kanaler (f.eks DR, TV2 mv) faldt rimelig meget. Farvefejl og uskarpe billeder, uanset om den brugte Scart eller HDMI. Kun ved HDMI (selvf.) kan den vise HD-kanaler, men ikke engang disse var iorden. 
DR HD er pænere med min egen antenne og TV'et digitale modtager end DR HD fra dansk bredbånd.
Ringede til kunde service, og fik at vide, at sådan er det. Ouch jeg havde håbet på lidt info om at indstille HD-boksen, hvilket jeg sådan set også fik. Jeg lærte, at jeg kan vælge i startmenu'en (hold menuknappen inde mens der tilsluttes strøm) om den skal køre PAL eller NTSC, og så kan jeg "reset to factory default" og "delete all software". Det er det! Ingen indstilling overhovedet om scart kører composit eller RGB, ingen indstillinger mht HDMI, så ingen chance for at forbedre noget som helst.
Denne HDboks bliver sendt tilbage på fortrydelsesretten.

Men hvad så?? Formel 1 kommer jo i HD, så gode råd ønskes.
Flg muligheder er åbne: 

skifte til WAO og få deres HD-settopboks med indbygget harddisk?

skifte til StofaTV (har digital kabeltuner i TV'et, så jeg kan tage deres alm kanaler uden boks incl HD-kanalerne)

Hvad vil være det bedste her??
Venlig hilsen

Sven

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu