recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket Videoredigerings-program?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket Videoredigerings-program?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Brown34 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket Videoredigerings-program?
    Sendt: 03-Februar-2006 kl. 15:03

Hej hjælpsomme venner!

Jeg har kun været medlem på Recordere.dk siden årsskiftet, men har hurtigt fundet ud af, at det er et rart sted at være.

Derfor har jeg et nyt spørgsmål:

Når nu jeg har ”Rå-redigeret” f.eks. et digital-8 bånd på min harddisk-optager, og skriver det ud på en DVD – hvilket er så det bedste (Mindst muligt kvalitetstab) PC-video-redigeringsprogram, at arbejde videre med?

Før jeg fik harddiskoptageren, forsøgte jeg næsten alle de vidoredigerings-programmer, der er på markedet – med digitalkameraet tilsluttet Firewire-indgangen – uden at nogle af de færdige DVD´er (Fra PC´en)kunne leve op til kvaliteten på originalbåndet.

Jeg har stadig alle disse programmer liggende (Pinnacle, Ulead MovieFactory, Ulead Videostudio 8, Magix Video 2.0 De Luxe med flere).

Jeg har af min PC-supporter, hørt om en, der først spiller ind på harddisk-optageren og derefter redigerer på PC, men jeg kan ikke få at vide, hvilket program han bruger!

Hjælp mig!

Hvad erfaring har I med, hvilket der er bedst?

På forhånd tak og venlige hilsener,

At diskutere musik er som at danse om arkitektur.
(Laurie Anderson)
Til top
Brown34 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 15:50

Jeg har også en 710´er. Så det lyder som om, at du ved  hvad du gør.
Men hvad er "AVID"? - det program/navn er jeg ikke stødt på før, og hvilket Ulead program er det, at du bruger?
P.S.
Jeg har jo dårlige erfaringer med PC-redigering fra tidligere - hvorimod at jeg kan se, at de digital-8 bånd, jeg brænder ind på harddiskoptageren, bevarer kvaliteten. (Men der kan man jo ikke lave transisions og alt det sjove!).

At diskutere musik er som at danse om arkitektur.
(Laurie Anderson)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 16:39

 

 MPEG Video Wizzard fra www.womble.com er et godt program, let at bruge og med mange muligheder, tabsfri redigering.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
henrikkrebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-September-2005
Status: Offline
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 18:43

Det lyder mærkeligt at konvertere til mpeg før redigering. Mine Pinnacle studio erfaring er at du klarer det tabsfrit frem til mpeg encoding (der til gengæld ikke er noget at råbe hurra for, når du overlader jobbet til Pinnacle Studio). Jeg er gået over til at kopiere kamera -> PC -> kamera -> HDD recorder -> DVD.   Slettet.

Der er to grunde til at jeg vælger HDD recorder til at brænde: a)  Den er bedre til at konvertere til mpeg og b) OOS-problemer ved at lade Studio 7/8/9 konvertere og brænde. OOS - "Out of Synch" er når billed og lyd ikke følges ad. Du ser det somme tider på TV - jeg så det *tit* på mine PC-brændte film. Hvis du tjekker Pinnacle's forum, så er det et stort probelm for Pinnacle-brugere.

Pinacle Studio 9 er ustabilt (ryger ned og leverer somme tider defekte projektfiler), det har som nævnt OOS-problemer og er ikke top-egnet til mpeg (det er der muligvis heller ikke andre der er), men bortset fra det er det et ualmindeligt let og brugervenligt program med mange gode faciliteter. At spole frem og tilbage for at fjerne reklamer som jeg gør nu på min HDD-recorder er *frygtelig* besværligt når man er bedre vant. At det ryger ned kan jeg leve med (20 timers intensivt redigeringsarbejde på sidste ferie-film - røg ned een gang, men jeg varforberedt og mistede bare 3 minutters arbejde). OOS er et større problem, men det varierer efter sigende - nogen har ikke de problemer og hos mig er det ikke konstant.



Redigeret af henrikkrebs
Til top
Brown34 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 19:07
[QUOTE=henrikkrebs]

Det lyder mærkeligt at konvertere til mpeg før redigering. Mine Pinnacle studio erfaring er at du klarer det tabsfrit frem til mpeg encoding (der til gengæld ikke er noget at råbe hurra for). Jeg er gået over til at kopiere kamera -> PC -> kamera -> HDD recorder -> DVD med redigering på kameraet. 

Der er to grunde til at jeg vælger HDD recorder til at brænde: a)  Den er bedre til at konvertere til mpeg og b) OOS-problemer ved at lade Studio 7/8/9 konvertere og brænde.

Jeg mener ikke at mit Sony digitalkamera, kan optage tilbage fra PC´en.
Det er jo tilsluttet DV-udgang (På kameraet) til Firewire-indgang (På PC). Det skulle være den bedste forbindelse. Og Firewire kan jo ikke sende noget tilbage.
Hvad mener du med det, når du til sidst skriver: "DVD med redigering på kameraet"?
Hvad betyder "OOS-problemer"?

Ellers: Tak for de hurtige svar (Reaktioner) fra Jer.

At diskutere musik er som at danse om arkitektur.
(Laurie Anderson)
Til top
Henrik Pedersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 20:29

Claes har du en web adresse til Avid ?

/Henrik

Til top
henrikkrebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-September-2005
Status: Offline
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 20:46

Jeg har rettet lidt i min tidligere post (kursiv) - håber det hjalp.

Nåh nej, mange kameraer har ikke DV-ind. Kablet kan sagtens, men mange kameraer kan ikke, da det så pludselig blev regnet for en videorecorder med ekstra afgift eller hvad ved jeg.

Alternativet er så (efter min mening) at fortsætte med at *redigere* i .AVI (er det ikke osse det der kommer fra firewire'n på et Digital8?).  Og så arbejde med at finde en PC encoder der er dygtigere til at tage den færdigredigerede .AVI som du forhåbentlig har plads til og smide den på en skive i PC'en.

Til top
Henrik Pedersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 20:55
HenrikKrebs har du en web adr på Pinnacle's forum ?
Til top
Henrik Pedersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 20:58

Jeg må have sovet - så det ikke - sorry

/Henrik

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af claes claes skrev:

Skulle vi ikke stoppe denne tråd, og fortsætte i den under PC. Det er lidt noget rod med den samme debat 2 steder

Claes

Jeg har nu samlet debatten i denne tråd.

Der er ingen grund til at have to tråde med akkurat samme emne.

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 21:48

Oprindeligt skrevet af Henrik Pedersen Henrik Pedersen skrev:

HenrikKrebs har du en web adr på Pinnacle's forum ?

Her:  Pinnacle Forums

Pinnacle bor på www.pinnaclesys.com - ihvertfald indtil videre da Avid har overtaget firmaet.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu