recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sagem60 dimensioner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSagem60 dimensioner

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
charleston Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2006 kl. 12:09

Det er nok ikke helt tilfældig at TDC har sænket prisen på Selector. De har sikkert en ny digital model på trapperne. Og så vil de vel gerne have afsat den ældre model. Canal + kan også fås til 149,- nu (1 år)

charleston
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2006 kl. 12:22

Jep, godt man lige nåede at købe både en selector og et canal+ abonnement kort tid før selector kom på tilbud, og tdc sendte mig et brev med tilbud på canal+ for nye kunder.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2006 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af charleston charleston skrev:

Det er nok ikke helt tilfældig at TDC har sænket prisen på Selector. De har sikkert en ny digital model på trapperne. Og så vil de vel gerne have afsat den ældre model. Canal + kan også fås til 149,- nu (1 år)

Spørgsmålet er vel mere om der kommer en ny version af selectoren, eller om TDC mere vil satse på deres IP-TV-Selector.

mvh L

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2006 kl. 13:14

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Spørgsmålet er vel mere om der kommer en ny version af selectoren

Det gør der

Tænk på de måske 1.000.000 der i dag kun har en antenne-tilslutning fra TDC Kabel-TV i stuen, de skal fortsat have leveret TV og det gerne via en ny selector med HDTV muligheder.

Men IP-TV er et fint alternativ, til dem med store ADSL linier som måske kun har brug for en enkelt TV-kanal ad gangen ved siden af computeren.

Er selv lidt spændt på om HDTV via IP bliver til noget. TDC var ikke for optimistiske på HDTV konferencen forleden, og udelukkede nærmest muligheden i nær fremtid. Men nu må vi se hvordan samarbejdet med Microsoft forløber, om de kan få det stabilt nok.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2006 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Spørgsmålet er vel mere om der kommer en ny version af selectoren

Det gør der

Tænk på de måske 1.000.000 der i dag kun har en antenne-tilslutning fra TDC Kabel-TV i stuen, de skal fortsat have leveret TV og det gerne via en ny selector med HDTV muligheder.

Men IP-TV er et fint alternativ, til dem med store ADSL linier som måske kun har brug for en enkelt TV-kanal ad gangen ved siden af computeren.

Er selv lidt spændt på om HDTV via IP bliver til noget. TDC var ikke for optimistiske på HDTV konferencen forleden, og udelukkede nærmest muligheden i nær fremtid. Men nu må vi se hvordan samarbejdet med Microsoft forløber, om de kan få det stabilt nok.

  /Lars

Jamen denne IP-TV-platform skal køre både på ADSL2+ samt på TDC-Kabel tv. I første omgang kun på ADSL.
Så spørgsmålet er vel stadig om der kommer en ny digital selector eller om det bliver denne IP-TV-Selector.

Desuden er der da ingen problemer i at vise flere kanaler samtidigt via bredbånd.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2006 kl. 13:42

IP-TV kræver langt højere båndbredder end de 512kbit gennemsnits adsl brugeren idag illusorisk kalder bredbånd og abonnerer på.

Naturligt at TDC ikke er optimistiske mht dette i nær fremtid, da det ville betyde at de var tvunget til at slagte guldkalven og sælge betydeligt højere båndbredder til samme priser. De kan jo ikke sæge IP-TV via de forbrugsbetalte 8mbit abonnementer idag, ingen vil jo købe en film der koster 400,- i forbrug at se.

Jeg ville da aldrig abonnere på IP-TV medmindre det var minimum samme kvalitet og opløsning som på mit nuværende kabelnet, og til samme pris eller billigere. Så er der selvfølgelig ADSL2+ på vej og fiberforbindelser fra Nesa osv. men der er langt vej endnu før det er udbredt så der er kundeunderlag nok til at investere i IP-TV for alvor.

Personligt ville jeg tro vi så en ny selector til kabelnettet langt tid før vi ser noget til en fornuftig IP-TV løsning.

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2006 kl. 14:14

Selvfølgelig vil det kræve mere end 512kbit som danskerne kalder bredbånd. TDC regner jo med at de kan rulle ADSL2+ (ca 20mbit) ud til ca 40% af husstandene i år.

TDC behøver da ikke at sælge en hurtigere internet forbindelse, de kan nøjes med at sælge en ekstra IP-TV forbindelse(som også i bund og grund er en internet forbindelse) som du vil betale normalt abb. for.

Jeg kunne forstille mig at man fremover vil kunne købe en service der er sat sammen på denne måde hos TDC:

HD-IP-TV xx kr pr mdr
IP-Telefon xx kr pr mdr
Data Bredbond xxkbit xx kr pr mdr

Personligt er jeg fløjtende ligeglad om man skal se TV over IP eller over deres kabel-net, bare de får åbnet op for HD-TV. Gerne inden VM slutrunden til sommer.



Redigeret af lahan
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2006 kl. 15:54

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Desuden er der da ingen problemer i at vise flere kanaler samtidigt via bredbånd.

Måske, jeg vil gerne se det virke i praksis først. Uden udfald, og med synkron billede+lyd igennem en hel aften. Så skal jeg nok heppe også 

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2006 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Desuden er der da ingen problemer i at vise flere kanaler samtidigt via bredbånd.

Måske, jeg vil gerne se det virke i praksis først. Uden udfald, og med synkron billede+lyd igennem en hel aften. Så skal jeg nok heppe også 

  /Lars

Her skulle det vist køre glimrende dog kun med en kanal af gangen.
Bemærk prisen i forhold til hvad vi bliver opkrævet herhjemme.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu