recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HomeTrio Basic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHomeTrio Basic

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af yakj yakj skrev:

Til sickchild.
jeg har for kort tid siden hos TDC support fået oplyst, at båndbreden til den relevante tlf. adresse er godt 20 mb, så der skulle ikke efter tdc-medarb. opfattelse være nogen som helst problemer med "se og optag". I hvert tilfælde ikke så længe der kun var tale om 2 eller måske 3 TV.



Jow, jow, med forbehold! Jeg kan iflg. TDC support også køre 20 Mbit - hvis jeg altså lige kan leve med sporadiske udfald af forbindelsen (ofte om aftenen). Nedsat til 15 Mbit er det meget bedre, med kun få udfald hver dag. Hold op, hvor jeg glæder mig til at se smider fiber ad vejen, så TDC kan give mig de 20 Mbit jeg betaler for...

M.v.h.
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af yakj yakj skrev:

Til sickchild.
jeg har for kort tid siden hos TDC support fået oplyst, at båndbreden til den relevante tlf. adresse er godt 20 mb, så der skulle ikke efter tdc-medarb. opfattelse være nogen som helst problemer med "se og optag". I hvert tilfælde ikke så længe der kun var tale om 2 eller måske 3 TV.
Vedkommende oplyste også, at det form. også kunne lade sig gøre med HDTV, hvilket jeg dog er lidt tvivlende overfor.
Jeg vil nok heller ikke tilkøbe denne ekstra service alligevel.

Hvis du kan kører 20mbit så vil du slet ingen problemer have. så vi du kunne køre 2 HD sessioner atså se en og optage en. 
Til top
yakj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 15:29
Jamen jeg er da heller så overbevist oom holdbarheden i TDC.s egne anprisninger, men nu må det nok komme an på en prøve.
yak
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af yakj yakj skrev:

Til sickchild.
jeg har for kort tid siden hos TDC support fået oplyst, at båndbreden til den relevante tlf. adresse er godt 20 mb, så der skulle ikke efter tdc-medarb. opfattelse være nogen som helst problemer med "se og optag". I hvert tilfælde ikke så længe der kun var tale om 2 eller måske 3 TV.



Jow, jow, med forbehold! Jeg kan iflg. TDC support også køre 20 Mbit - hvis jeg altså lige kan leve med sporadiske udfald af forbindelsen (ofte om aftenen). Nedsat til 15 Mbit er det meget bedre, med kun få udfald hver dag. Hold op, hvor jeg glæder mig til at se smider fiber ad vejen, så TDC kan give mig de 20 Mbit jeg betaler for...

M.v.h.

Det er fordi som alle andre selskaber så kører du med flexhastighed. altså op til 20mbit.
Og TDC kører nu kun med 10 eller 20 mbit. Men hvis du bliver ved med at have problemer med det logger af så ring ind til support hvis de kan se at du kører for hurtigt kan de låse din hastighed til noget lavere så den ikke retrainer flere gange dagligt. men der kan jo også være problemer med kabler i jord eller installation.

Men hensyn til fiber skal du ikke regne med at TDC graver fiber ind til dit hus, medmindre det er et igangværende projekt, da TDC vil blive ved med at bruge deres kobber.
Til top
yakj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 15:38
Tak for svarene og de gode råd
yak
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af sickchild sickchild skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jow, jow, med forbehold! Jeg kan iflg. TDC support også køre 20 Mbit - hvis jeg altså lige kan leve med sporadiske udfald af forbindelsen (ofte om aftenen). Nedsat til 15 Mbit er det meget bedre, med kun få udfald hver dag. Hold op, hvor jeg glæder mig til at se smider fiber ad vejen, så TDC kan give mig de 20 Mbit jeg betaler for...

M.v.h.


Men hensyn til fiber skal du ikke regne med at TDC graver fiber ind til dit hus, medmindre det er et igangværende projekt, da TDC vil blive ved med at bruge deres kobber.


Det er heller ikke det jeg siger. En af dine kollegaer fortalt at TDC udruller fiber rundt omkring, hvor der er problemer, således at der sættes "mellemstationer" op, således at kobbertrækket forkortes ud til brugerne. Derved opnåes mulighed for højere hastigheder.

M.v.h.
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 16:10
Det er også helt korrekt istedet for en hel central så kan der sættes en DSLAM op som ikke fylder mere end et almindeligt Grønt skab i vejkanten. og derfra kan der så tages internet. så i stedet for at grave fiber ind til alle, så graver man en fiber til en dslam og så vil det hele være tættere på kunden. så det er helt korrekt.
 
Det var bare mig der havde misforstået dig.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 16:15
Så jeg håber på snarlig DSLAM hér....   

Ligesom jeg håber på at TDC får sat en mobilmast op, så man får en ordentlig mobildækning! Jeg bor trods alt indenfor bygrænsen i landets andenstørste by.   

M.v.h.
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 16:17
Jeg ville gerne love dig det hele. Men jeg beslutter desværre ikke hvor man sætter nye ting og udbygger. men ville da være dejligt :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu