recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af gulvhøjtaleren til EN KVINDE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af gulvhøjtaleren til EN KVINDE

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af c0olking c0olking skrev:

Er der nogen der kan svare på om prisen på kr. 1999,- per højtaler er OK eller om det taget mig lidt i nullet? Er forstærkeren overkill, eller kunne hun nøjes med NAD 316BEE?


1999,- er en fin pris for en højttaler hvis den lyder godt. Hvis den lyder skidt er det 1999 kroner for meget.

Der er ikke andet for end at du må have hende med på tur og lytte på forskellige højttalere, indtil hun finder et par med en lyd hun ikke kan undvære. Herefter er det noget med at låne dem med hjem og høre om de også spiller dejligt i hendes stue. Højttalerne og stuens akustik er det der kommer til at betyde allermest for resultatet, så det er vigtigt at få det gjort ordentligt.

Bagefter synes jeg du skal introducere hende for nogle af de moderne streaming løsninger. Det kan godt tænkes hun foretrækker den klassiske model med forstærker og cd spiller og så selv lægge skiverne i, intet i vejen med det, men det kan også være hun synes det er voldfedt med noget squeezebox/sonos agtigt med internetradio og pladesamlingen gemt væk, det er bare svært at tage stilling til så længe hun ikke aner muligheden eksisterer.
Til top
LeBlodia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 21:54
Godt nok noget over budget, men om ikke andet så til inspiration. Focal Profile 918.
 
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 00:41
Hehe. Hvad det angår designet, så synes jeg faktisk slet ikke at de Focal Profile 918 er specielt kønne. Men det er da designet.
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
finnbrodersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 09:36
hej

Min kone har aldrig brokket sig over mine IKON 6 i lys eg 



Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 10:10
Småt men med stor lyd. Prøv at kigge forbi www.dba.dk og se på BeoLab3, her får du en fantastisk højttaler der med sit kompakte kabinet spiller op med rigtig mange fysisk store højttalere. Her holder hun sig indenfor sit budget, og der er intet i vejen med de er brugte. Det kan også være hun finder dem brugte hos en forhandler tæt på samme pris, og så opnå garanti oveni på dem.
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 11:12
Budgettet er jo 15.000 kr. inkl. receiveren. Jeg er enig i, at BL3 er en mesterlig lille højttaler, der spiller med en væsentlig større lyd end den fysisk giver udtryk for.

Du skal dog have passende udstyr for at få dem til at spille - de kan jo ikke sættes til hvad som helst. Pre-out er næsten et must for at få det til at køre ordenligt og et triggersignal er også kærkomment. Alt i alt, så mener jeg ikke at BL3 passer specielt godt til det fremsatte budget, da der derudover kommer udgifter til at få dem tilpasset rent kabelmæssigt (og måske også forstærkermæssigt).
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 12:23
Evt. kan man overveje brugtkøb :  http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=183458
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 13:33
Kan ikke forstå hvorfor lillemor ikke selv tager ind til den lokale hifi butik og bestemmer hvad hun selv vil have.
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

Kan ikke forstå hvorfor lillemor ikke selv tager ind til den lokale hifi butik og bestemmer hvad hun selv vil have.
Jeg tror hun gerne vil have et par ekstra ører med. Og så føler hun sig måske ikke særlig HiFi erfaren. Jeg havde også min kæreste med ude og lytte til mine Lektorer, inden jeg købte dem. Mest af alt for at få et par uvildige ører med på lytteren. Wink
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 16:08
bl3 ville klare sig PERFEKT med den billigste marantz, det fungere PERFEKT når de bare trigger på audio signalet, så fungere de jo reelt bare som en Subwoofer, har haft Beolab til både tv og bio..

Brugte bare headphone udgangen på tv´et dengang de kørte der, så havde jeg også volumen kontrol
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

bl3 ville klare sig PERFEKT med den billigste marantz, det fungere PERFEKT når de bare trigger på audio signalet, så fungere de jo reelt bare som en Subwoofer, har haft Beolab til både tv og bio..

Brugte bare headphone udgangen på tv´et dengang de kørte der, så havde jeg også volumen kontrol
Jeg ved ikke så meget om hvordan den interne mekanik i en Beolab HT  fungerer. Mine forældre købte Beosound Ouverture og et par Beolab 4000 HT og det er da bestemt et pænt anlæg og det spiller da også godt. Jeg synes bare personligt at det er alt for mange penge at bruge på design, i forhold til hvad man får rent lydmæssigt.
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu