recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SOS Bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SOS Bio

 Besvar Besvar Side  <1 141516
Forfatter
Besked
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2012 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Oprindeligt skrevet af michael79 michael79 skrev:

hm om det dyvler eller kikse. det handler om at få så stor en lim flade som muligt. kikse kan meget ment holde til det. han skal lave og det er let at bruge.
 
mvh tømrersvend.
Ja det vil jeg også mene. Byg du roligt så dybt som du ønsker. Jeg kunne godt have brugt et par centimeter mere i mit, efter jeg fik købt min monster receiver. Wink


70 cm dybt er nok lidt rigeligt men så bliver der plads til strømskinner og kabelbakke inde i møblet. Lige nu ligger der mange ledninger og roder bag mit møbel og det ligner lort....
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2012 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Oprindeligt skrevet af michael79 michael79 skrev:

hm om det dyvler eller kikse. det handler om at få så stor en lim flade som muligt. kikse kan meget ment holde til det. han skal lave og det er let at bruge.
 
mvh tømrersvend.
Ja det vil jeg også mene. Byg du roligt så dybt som du ønsker. Jeg kunne godt have brugt et par centimeter mere i mit, efter jeg fik købt min monster receiver. Wink


70 cm dybt er nok lidt rigeligt men så bliver der plads til strømskinner og kabelbakke inde i møblet. Lige nu ligger der mange ledninger og roder bag mit møbel og det ligner lort....
Ja hellere et par cm i overskud end underskud Wink
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2012 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Oprindeligt skrevet af michael79 michael79 skrev:

hm om det dyvler eller kikse. det handler om at få så stor en lim flade som muligt. kikse kan meget ment holde til det. han skal lave og det er let at bruge.
 
mvh tømrersvend.
Ja det vil jeg også mene. Byg du roligt så dybt som du ønsker. Jeg kunne godt have brugt et par centimeter mere i mit, efter jeg fik købt min monster receiver. Wink


70 cm dybt er nok lidt rigeligt men så bliver der plads til strømskinner og kabelbakke inde i møblet. Lige nu ligger der mange ledninger og roder bag mit møbel og det ligner lort....
Det vil det komme til uanset hvad. Enten ligger rodet i soklen, eller også bagved. Jeg foretrækker det første... 
Men mit møbel er skam rigeligt dybt i 52 cm til min pænt store forstærker. Ville ikke ha' det godt med det var større.

Redigeret af Kampus - 09-September-2012 kl. 13:21
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2012 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:


70 cm dybt er nok lidt rigeligt men så bliver der plads til strømskinner og kabelbakke inde i møblet. Lige nu ligger der mange ledninger og roder bag mit møbel og det ligner lort....


Ja, for mig er der heller ikke noget mere irriterende ved et ellers flot setup, end når man kan se en rode bunke af kabler forsøgt halv skjult. Det ødelægger det hele syns jeg.
70 er også liiiige rigeligt måske ja, men helt sikkert hellere 5 for meget, end 5 for lidt. Smile


Redigeret af fausing - 09-September-2012 kl. 16:11
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

... Klip .....
Regnede også lige lidt på vægten - ca 80kg.....tænkte på at samle det inde på vores gæsteværelse, men det er vist ikke lige til at få ud derinde fra.
Jeg har da en rullevogn (Vovhund) med den kan du køre rundt med møblet...Wink


Redigeret af larsvj - 25-September-2012 kl. 23:50
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 14:47
Det er vist tid til en lille opdatering....
 
Har haft en Creek Evolution 5350 på besøg i ½ år, den spillede rigtig godt men jeg fik den aldrig til at virke sammen med min Harmony remote, så den blev solgt igen. Lidt ærgeligt for jeg har sådan set godt tilfreds med dens lyd.
 
Stod på et tidspunkt og manglede en Sones ZP90 til soveværelset og faldt over en Sonos Cullen modificeret til lidt mere end en ny standard. Lavede kun en ret hurtig sammenligning af dem, men må indrømme at jeg var lidt overrasket over hvor stor forskel der var. Kan ikke lige huske helt præcist hvilke det var, er over ½ år siden.
 
Har desuden købt mig en TagMclaren 7:700 effektforstærker på 7*100W eller 2*150W + 3*100W. Har kun haft den tilsluttet kort, da jeg ikke har plads i mit møbel til den og kort efter køb blev ramt af nogle problemer med mit ene øre....alt lyder temmelig underligt lige for tiden. Har købt 6 stk Dreamcaster RCA til at forbinde den til receiver.
 
Mine planer for at bygge mit eget rack er gået temmelig meget i stå....
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 21:27
Så er jeg ved at være i mål med at få projektor sat op Big smile
Har været lidt af en kamp at finde ud af det hele....troldtektloft er ikke det bedste materiale at sætte tunge ting op i....løst med at finde hvor der er spær og skrue lærred op der. Projektor kommer til at stå på en hylde.
Så nu mangler jeg et HDMI kabel på 7m, FUGA HDMI kontakter, 3 stk 0.5/1m HDMI og en HDMI splitter. Har "kun" brugt 6-7 timer på at få et kabel igennem mit trækrør fra anlæg til projektor....skod elektriker der har lavet det rør !

Ville gerne have dette HDMI kabel da jeg så kunne montere stik efter det er trukket gennem røret, men det fås vist ikke i 7m. http://www.av-connection.dk/?PGr=576 Nogen der ved det ?

HDMI splitter - nogen der kan anbefale en ?


Redigeret af SosFarum - 21-April-2015 kl. 21:32
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2021 kl. 14:59
Efter mange års tjeneste døde min Onkyo 875 for et par måneder siden.....

Efter lang tids søgning har jeg købt en Rotel RSP-1576 MKII :)
Glæder mig helt vildt til at den kommer hjem
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 141516
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu