recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antennekabel med han-stik i begge ender?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAntennekabel med han-stik i begge ender?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bics Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Emne: Antennekabel med han-stik i begge ender?
    Sendt: 06-Februar-2006 kl. 09:04

Hejsa,

er netop flyttet i nyt hus, og skulle til at installere min nye flasma skærm (LG 42PX5R). Jeg havde købt et ClickTronick antennekabel ( http://av-connection.com/?ProductNo=CT600-200&VersionNo= 0), men opdagede at jeg skulle bruge et kabel med han-stik i begge ender, hvilket jeg aldrig har set før. Både stikket i fjernsynet samt stikket i vægen er hun-stik. Jeg ville ikke til at klippe i det nye kabel, så indtil videre bruger jeg et billigt kabel hvor jeg har sat et han-stik på i stedet for et hun-stik.

Er der nogen der kender til et godt antennekabel med han-stik i begge ender, eller en form for stik/omskifter som jeg kan bruge sammen med mit ClickTronic kabel, så hun-stikket "bliver" til et han-stik?

Til top
DJ_klein Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2006 kl. 09:38

Om der findes en omskifter ved jeg ikke, men her er ihvertfald den type stik jeg tror du efterlyser: http://shop.klik1stik.dk//product.asp?product=420&sub=0& amp;page=1

Til top
Bics Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2006 kl. 10:51
Ja tak, det ser ud som om det præcis er sådan et kabel jeg skal bruge. Tak for hjælpen!
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2006 kl. 11:36

Du kan også købe en adapter med 2 hanstik til at sætte på dit eksisterende kabel. Den er langt billigere og kan købes i alle velassorterede radio/tv-forretninger.

Flemming

 

Til top
Bics Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2006 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af claes claes skrev:

Er det  ikke bare  pladen på antennestik dåsen der vender forkert? radio stik er jo hun ud. tv han ud....

Claes´´´´

Se, det håbede jeg jo at det var, men desværre kom der fint radiosignal ud gennem stikket der var markeret som radio

TV-signalet er heller ikke noget at prale af, men nu er det også et hjemmelavet kabel jeg har brugt. Jeg har bestilt et stik med 2 hanstik på, så jeg i det mindste kan bruge mit "dyre" kabel. Er dog bange for at det er spildt når jeg smider et billigt stik i den ene ende, men nu må vi se. Der er i hvertfald masser af sne på alle kanaler som det er nu.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2006 kl. 14:41

Ja, det tyder på der er sat et radiostik op i huset i stedet for et TV stik.

Flemming

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2006 kl. 16:55
Ja, der sker ikke noget ved at prøve.

Dog er der på en del stikdåser til både radio og TV ikke samme signal i begge huller p.g.a. indbyggede passive filtre.
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Bics Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2006 kl. 09:23
Nu fik jeg lige tjekket mine stik efter. De 2 stik der sidder i stikdåsen i væggen er begge hunstik, både til TV og radio. Jeg har prøvet at sætte mit antennekabel i radio-stikket, og det gav da også TV-billeder, men af meget ringe kvalitet. Jeg har bestilt et "mellemstik" med 2 hanstik på, som jeg gerne skulle modtage i dag, så må jeg se om det giver bedre billedekvalitet. Samtidig vil jeg lige tjekke om der evt. er bedre kvalitet på nogle af de andre stik rundt om i huset.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu