recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - giver en dac bedre stereo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketgiver en dac bedre stereo

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 18:58
Måske lidt offtopic men:

Vil man få noget ud af en DAC hvis man f.eks. bare har sat en computer til ens stereo forstærker via toslink?
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Måske lidt offtopic men:

Vil man få noget ud af en DAC hvis man f.eks. bare har sat en computer til ens stereo forstærker via toslink?
Ja, hvis den separate DAC er bedre end forstærkerens DAC, men så forsvinder formålet med at købe en stereoforstærker med DAC en smule.
Til top
Pseudodeth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Måske lidt offtopic men:

Vil man få noget ud af en DAC hvis man f.eks. bare har sat en computer til ens stereo forstærker via toslink?

Der sidder en DAC i din forstærker. Hvis du køber én som er bedre end den i forstækeren får du dét mere ud af det. 
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Jeg vil altså påstå at dette ikke er så udbredt at det er noget man bør antage som standard.
 
Bortset fra dét, så er det altså ikke sådan at bare fordi man kører lyden rent analogt igennem sin forstærker, så laver den ikke noget. Forforstærker-kredsløbene kan have RET stor indflydelse på lydkvaliteten,
Jeg har svært ved at finde ud af, hvor udbredt det er. Vores Marantz gør det som sagt.

Ifølge tidligere tråde her på recordere gør nogle NAD det på nøjagtigt samme måde, og på nogle af de mindre Onkyo findes der slet ikke nogen analog vej.

Med hensyn til de analoge kredsløbs indflydelse på lyden har jeg vist ikke påstået det, du modsiger. Jeg forsøger alene at gøre opmærksom på, at man ikke uden videre skal tro, at man er sluppet uden om receiverens DAC, hvis man bruger en ekstern DAC. Tværtimod har man nu i stedet to DACs og en A/D-converter til at ødelægge lyden, hvis man ikke passer på.


Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:


Med hensyn til de analoge kredsløbs indflydelse på lyden har jeg vist ikke påstået det, du modsiger.
 
Det var rettet mod xcardman's indlæg, beklager at det ikke fremgik.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu