recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo forstyrrer mit LAN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo forstyrrer mit LAN

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 22:18
d-linken er lidt mere avanceret, jeg har dog ikke prøvet endnu med port based konf.
kan det være så simpelt? at de kan kommunikere alene udfra vlan id, altså port 1 på switch a sættes til vlan1 og på switch b det samme, og derved virker vlan id globalt??


Redigeret af ridderdk - 06-Juli-2011 kl. 22:19
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 14:02
Jeg tror at hvis du skal have din d-link til at virke, SKAL du køre med tagged vlan, ihvertfald til de porte der skal dække over begge vlans. De porte der kun skal bruges til det ene vlan, kan vist godt være untagged, men skyd mig ikke hvis jeg skyder forkert ;-)
 
Jeg sad og eksperimenterede med det i går aftes, men er ikke nået i mål endnu.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Markh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Jeg tror at hvis du skal have din d-link til at virke, SKAL du køre med tagged vlan, ihvertfald til de porte der skal dække over begge vlans. De porte der kun skal bruges til det ene vlan, kan vist godt være untagged, men skyd mig ikke hvis jeg skyder forkert ;-)
 
Jeg sad og eksperimenterede med det i går aftes, men er ikke nået i mål endnu.


VLAN tagging (også kaldet 802.1Q) bruges som regel kun mellem switche/routere til at holde trafikken fra forskellige VLAN's adskilt. På "slutporte" er det ikke tagged, men switchen ved hvilket VLAN porten tilhører, og dermed også hvilken trafik der skal forwardes ud af porten.

Så kort sagt: Ja du har helt ret i din antagelse. Smile

/Mark
Til top
sperwer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Februar-2011
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sperwer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 21:30
Hej
Undskyld jeg bryder ind i denne ældre tråd, men jeg står med lignende problemer og har brug for lidt (meget) hint til opsætning af netværket.
 
Jeg har indtil for nylige baseret mit medie setup på en medie server med 2 stk. DVB-S2 kort med DVBlink installeret med flere klienter i form af X-box og PC enheder koblet til.
 
Jeg har nu fået Waoo indklusive IPTV, mit mål er at at koble IPTV inputet til medieserveren, men fortsat med klienterner koblet på mit LAN netværk enten via DVBviewer recordingservice eller via DVBlink.
 
Jeg har mulighed for at installere 2 netkort i medieserveren (et til IPTV og et til LAN) er dette tilstrækkeligt?
Er det nødvendigt at tilføje nogle managed switche og i så fald hvordan skal de forbindes?
 
Mvh
Sperwer
Til top
SONOS FANBOY Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-April-2012
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SONOS FANBOY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2012 kl. 00:53
Så har jeg installeret 2 gange RJ45 splittere - 

Nu kører min Waoo TV boks 100% og mine 2 sonos enheder samt streaming udstyr & spil bokse - får alle internet - og ja de 100 mps er jo rigeligt for at trække på min 30mps internet forbindelse. Eller trække musik, film fra min NAS. 

Dette er virkelig en god lav praktisk løsning - TAK FOR INPUT / HJÆLP til alle på denne tråd. 

Og ja har givet tippet videre til Waoo support - som jo ikke kunne løse mit problem. 
SONOS & Spotify bliver det bedre.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2012 kl. 15:47
Dette her problem er jo også ene og alene opstået pga. der kun var et netkabel til rådighed. Hvis man har muligheden er ofte billigere at trække et kabel til hver enhed. Så slipper man for managed switche som bruger lidt strøm.
Til top
jensholmer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Maj-2012
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensholmer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2012 kl. 14:27
Hej sonosfanboy og alle frustrerede waoo-brugere,

Har samme problem som trådstarter og dig og har bakset med det i 2 år nu... suk... 
Hvordan har du gjort med de 2 splittere? Altså - hvilke kabler går ind og ud hvor? og bruger du switch?

Vh

Confused
Til top
SONOS FANBOY Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-April-2012
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SONOS FANBOY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2012 kl. 21:11
Hej,
 
Jeg har nu haft de 2 splittere i mit setup i godt 2 måneder. DET VIRKER 100%.
 
Jeg har kablet netværk i vores nye hus - Og selvfølgelig kun 1 netværkstik ved tv som forbinder til teknik rum hvor fiber kommer ind.
 
Mit netwærk er kablet som følger.
 
Fiber Modem TV udgang -                      SPLITTER - Kabel til bag TV - SPLITTER - WAOO Airties TV boks.
Fiber Modem Internet udgang  - Router - SPLITTER - Kabel til bag TV - SPLITTER - Switch - Efter switchen er der koblet - 2 x SONOS enheder - Nintendo WII - Sony BD afspiller med indbygget streamer - Sony TV som går direkte på internet .
 
Alle mine enheder får uden problem internet - og kan trække på engang. Desuden har jeg en NAS i teknik rum hvor fra jeg streamer video - samt Sonos trækker alt musik.
 
Min router samt switches er alle ASUS som kan køre GIGABIT - men til TV grundet splitterne kørrer vi her kun 100 mbs. Men det er intet problem over hovedet.
 
De 2 splittere er bare måden at gøre det på.
 
Men det er ufatteligt at WAOO Support ikke giver denne løsning når man ringer til dem.
 
SONOS & Spotify bliver det bedre.
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhv_omjk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 09:32
- Undskyld jeg hopper lige med i den tråd her, det ser spændende ud mht. mine problemer med udfald af Internet når jeg også kører Internet og IPTV sammen fra Boksen, spørgsmålet er om jeg skal frakoble DHCP serveren i Jensen routeren og så sætte det op på Netkortene i maskinerne og så er den skid slået.
 
Selvom jeg bliver jo nød til at Lave de lokale LAN-adresser i Routeren for ellers kan man ikke splitte forbindelsen ud.
 
Jeg kører IPTV og Internet fra SEAS-NVE Fiber.


Redigeret af mhv_omjk - 03-Maj-2012 kl. 09:38
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
jensholmer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Maj-2012
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensholmer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 21:09
Hej igen,

Jeg takker for vejledningen til den lavpraktiske løsning med 2 RJ45-splittere. Clap ... Umiddelbart fungerer det fuldstændigt perfekt. Før var mit tv og det trådløse internet meget meget ustabilt. Mit Sonos var nogenlunde kørende - men ikke helt troværdigt. Nu kører det hele glat.... super fedt! Tongue

ps.: en "særlig" tanke går til waoo support for at ignorere denne løsning... LOL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu