recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til nybegynder!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til nybegynder!!!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
TERVUERNE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til nybegynder!!!
    Sendt: 10-Februar-2006 kl. 00:54

okay kan forstå at jeg bør skifte dvd brænderen ud

hvilken vil i anbefale!!!

ang. printeren har jeg tænkt på evt en multimaskine Canon PIXMA MP800 frem for en canon pixma ip5200 Hvad mener i om dette?

er det pengene vær

måske et dumt spørgsmål men hvad er bedst, Printe dvd front cover fra nettet eller scanne/printe fra den orginale købt kassette??

 

mvh

 

Til top
newbie 2004 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2006 kl. 18:20
køb en canon pixma ip5200.....den kan købes for 1050 på edb-priser, har selv lige købt én - cool printer!!!
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2006 kl. 17:49

TERVUERNE, velkommen til forummet!

Din Pioneer DVR-106 er en meget gammel DVD brænder (gammel efter IT tidsregning altså), og er beregnet til at brænde 4x certificerede medier.

Dine Verbatim 16x medier er stort set det bedste man kan købe til nyere brændere, men din gamle Pioneer kan formentlig ikke finde ud af at brænde dem ordentlig, og derfor har du problemer med at afspille skiverne i din afspiller.

Jeg vil foreslå dig at købe en ny DVD brænder som du kan få til ca. 350-450 kroner på nettet eller i butikkerne.

Du kan selvfølgelig også købe 4x certificerede medier, men udvalget er ekstremt begrænset. IT-NetSupply.dk har stadigvæk Verbatim 4x DVD-R medier til salg.

Printbare medier har jeg desværre ingen erfaring med.

Jeg har købt DVD cases (kasetter) fra WeSellCD.com, fra IT-Netsupply.dk og fra www.mediecentralen.com, og er godt tilfreds. Amaray er nok de kønneste, men jeg synes at de tynde 7mm single og 9mm double cases fra IT-Netsupply.dk er mere praktiske når man skal have plads til mange DVD'er.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
TERVUERNE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2006 kl. 16:49

jeg er ligec startet på at tage backup af mine dvd film

jeg bruger dvd shrink 3.2 sammen med nero 7 og en pioneer brænder dvr-106d

har købt en pakke af verbatim dvd+r 16speed datalifeplus  men jeg har en del som ikke kan læses på min alm. dvd afspiller ( sony 7700) hvad kan evt. være årsag til dette problem????

ønsker et par gode råd til printbare skiver samt printer

jeg har selv kigget på disse

Canon PIXMA IP4200 evt. Canon PIXMA IP5200 max. 2500kr

og er Verbatim DVD+R/4.7GB/16x/Printable/Cakebox vare nr 43512 fra http://www.burnalot.dk/shop/ 

er de gode? tænker på holdbarhed /kvaliteten mv. kan i evt anbefale andre og bedre skiver!!!

til sidst et spørgsmål ang. dvd kassetter hvor køber i dem

har kigget på Prodye exklusiv fra http://www.nierle.com

Amaray Dvd-Boxes fra www.mediecentralen.com

alm. DVD Case Single fra  http://www.wesellcd.com

nogle herinde som har erfaringer med kvaliteten af disse

på forhånd tak

ps. håberf der en nogle som gider hjælpe miglidt på rette vejDVD-Kassetter 14mm til 1DVDDVD-Kassetter 14mm til 1DVD



Redigeret af TERVUERNE
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu