recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC Home Trio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC Home Trio

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
akilleuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC Home Trio
    Sendt: 24-Marts-2011 kl. 13:59

Hej,

Er der nogen af jer der ved om det er muligt at få Home-Trio ind i XBMC? Virker det på samme måde som med Probiber og lign.?

Jeg kan muligvis få firmaet til at sponsorere dette, men vil ikke gå videre med det før jeg ved om dette er muligt :)

\Thomas

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 08:42
Hvordan forestiller du dig en integration?
 
1) kun se live Tv og ligefrem adgang til VOD?
Når man har abonnement på home trio, har man også adgang til kanalerne som webtv, kunne det bruges?
 
2) egentlige TV-mediacenter funktion, pause live tv, optage efter EPG m.v.
Det sidste kan opnås ved en intergration med DVbviewer.
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
akilleuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 09:46
Hej,
 
Jeg er kun på udkig efter TV-mediacenter funktioner, så som pause live tv og epg.
 
Det jeg er i tvivl om er hvordan signalet kommer ind i PC'en, for jeg er ikke interreserit i noget med IR-øjne SCART eller lign.
 
Som jeg forstår det så kommer signalet fra TDC som IPTV, men krypteret, og man er derfor nødsaget til at bruge deres boks! Er dette en misforståelse?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 10:09
TDC home trio har både krybteret og ikke krybteret kanaler.
 
De ikke krybteret kanaler kan intetegres i f.eks. DVbviewer (også andre medie-center programmer) uden anvendelse af deres home trio box.
Dvs. kanalerne optræder og kan anvendes på samme måde, som kanaler modtaget via tuner.
 
Men funktioner som VOD (leje af film) kender jeg ikke til at integrere..
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
akilleuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 10:15
Super, det er jo rigtig gode nyheder!
 
VOD er ikke interresant, så det gør ikke noget! Ved du hvilke kanaler der ikke er krypteret, eller er alel dem man betaler for ukrypteret? Jeg har kun brug for de kanaler jeg betaler for så ikke noget fyfy :)
 
Er det bare at scanne for IP'er og porte som man vil gøre med alt andet IP-TV? Jeg har nemlig ikke fundet ret meget på nettet om dette, så undskylder derfor de mange spørgsmål! Hvis der allerede findes info om dette må du/I gerne linke til det :)
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 11:23

Man kan lave et setup, der er fuldstændig tilsvarende det setup, som dem der anvender IPTV via fiber.

Der er en del tråde i dette forum om hvordan man gør det..  (i mediacenter forummet)
 
Med hensyn til anvendelse af dvbviewers recording service har jeg ikke fået det til at virke, men kun med selve dvbviewer..


Redigeret af avh - 25-Marts-2011 kl. 11:33
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
akilleuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 12:53
Mange tak for hjælpen, jeg vil prøve at lege lidt med deres boks og XBMC når jeg engang modtager forbindelsen!!
 
God weekend
Til top
kosteskaft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 20:45
Er der nogen, der ved om man kan få Home Trio via Web TV ind i XBMC, og se kanalerne i i XBMC? Som Yousee addon'en...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu