recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VU+ Billedkvalitet "ringe" ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVU+ Billedkvalitet "ringe" ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
apfolmer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Februar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Emne: VU+ Billedkvalitet "ringe" ?
    Sendt: 30-Marts-2011 kl. 00:39
 Jeg har indtil nu haft Profiber/WAoo incl de fleste tv pakker.
 
 Jeg har for nylig sat denne VU+ Duo op, med Quadblock LNB og 78 cm skærm.
 
 Denne kører nu fint, og alt spiller.... MEN ....
 
Når vi ser tv, er det alligevel som om at det ikke er "kniv-skarpt" som det var med Waoo tv..
 
Jeg syntes jeg har været forskellige settings igennem, men det er som om der e ren lilel bitte smule  ukarp-hed, og en lilel bitte smule "støj" .
 
 Når der fx kører Simpsons, så virker det som om at kanterne på fx deres øjne, lige linier osv, er lidt kantede / pixelerede...

 Vi snakekr i småtings afdelingen, men det er ringere billed kvalitet end Waoo/Profiber...
 
 Kan dette være rigtigt ??
Til top
apfolmer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Februar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 00:45
 Jeg kører med Sony KDL-46-w5500 , hvor der ikke var det mindste billed-issue før VU+ ..
 Kan det være rigtigt at man med fordel kunne have valgt en DM800 HD istedet for at opnå en bedre billedkvalitet ?? Eller er dette det samme ?
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2011 kl. 19:30
Er det SD kanaler eller HD kanaler du mener er dårlig ?

Når jeg testet VU+ så måtte jeg installere videoenhancement plugin for å få bra kvalitet på SD kanaler.  I de fleste mottagere er det "hardkodet" slik filtrering.  Video enhancement plugin gir deg mulighet til å selv sette opp den filtreringen du mener ser best ut for SD kanaler.  Filtere er så vidt jeg kan huske Block noise (mosaic), Mosquito Noise og Digital contour.  Det er også mulig å justere skarphet i scaler og globalt i mottageren.  Anbefaler at denne skarphetsjusteringen er helt disablet.  Er den f.eks. satt til 50% så vil ikke video bli helt skarp.

Du bør også kjøre med auto resolution plugin slik at 720p inn gir 720p ut,  1080i inn- >1080i ut .  SD syns jeg selv ser best ut når den er oppskalert til 720p eller 1080i og i kombinasjon med støy filtrering av SD kanaler vha. video enhancement.
Til top
apfolmer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Februar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2011 kl. 19:58
jeg forstår ikek helt..
 
jeg har skiftet til VTI image, og har fået HD til at se rimelig ok ud, men ikek 100% så skarp som med WAOO.
 
 SKal mosqito osv sættes til 0 på alle 3 indstillinger ?
 
 Kan man sætte filtrene til på kun SD kanalerne ?
 
 
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2011 kl. 01:04
Oprindeligt skrevet af apfolmer apfolmer skrev:

jeg forstår ikek helt..
 
jeg har skiftet til VTI image, og har fået HD til at se rimelig ok ud, men ikek 100% så skarp som med WAOO.
 
 SKal mosqito osv sættes til 0 på alle 3 indstillinger ?
 
 Kan man sætte filtrene til på kun SD kanalerne ?
 
 



Nå bruker jeg ikke VU+ men jeg minnes at jeg satte Mosquito noise til ca. 3/4 av full skala. Det samme gjorde jeg med de to andre støy reduksjonene (digital contour og block noise).  Disse filterene ser kun ut til å påvirke SD kanaler som oppskaleres til HD format.   Du bør egentlig justere støy reduksjonsfilterene når du ser på en SD kanal. Juster etter din egen smak.

Mener jeg satte begge sharpness(skarphet) settingene til 0  siden andre verdier reduserte skarpheten på HD kanaler.

Det er en scaler sharpness kontrol og en annen sharpness kontrol jeg ikke husker navnet på.

Du kan jo justere litt på disse skarphets filterene når du ser på en HD kanal for å se om bildet endrer seg.  Forsøk kun en sharpness om gangen  (dvs. la den du ikke justerer stå til 0)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu