recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårligt billede på satelit
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårligt billede på satelit

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JLinder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Dårligt billede på satelit
    Sendt: 11-Februar-2006 kl. 17:25

Jeg har netop fået min hjemmebiograf sat op og instaleret. Mine forældre har tv med satelit ovenpå, og der er trukket kabel - ca 25meter - fra mine forældres tv til min projektors dvdoptager. DR1, TV2 og svenske kanaler går fint igennem, men satelittens billede er kun lige acceptabelt, dog mangler lyden (når jeg skruer max op for lyden kan man ane lyden bag al støjen).

Jeg har i den forbindelse været ude og købe en linieforstærker: http://www.amel.dk/billed2.php?varenr=34154&res=600& w=600&h=550. Det løser dog langt fra problemet. Billedet på samtlige kanaler bliver forvrænget og lyden på satelitten er der stadig ikke.

Jeg har virkeligt brug for billede på satelitten, da det jo er der alt det gode fodbold kommer.

DVDoptager: Philips HDRW 720 - og satelitboks: Nokia Mediamaster 9802,S.

Håber nogle kan hjælpe. På forhånd tak.

Til top
JLinder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2006 kl. 17:47
Efter at have kigget i manualen fra linket kan jeg ikke umiddelbart se nogen guide til ændring af satkanal på side 13? Kan du specificere det en smule?
Til top
JLinder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2006 kl. 18:14
Kan det lade sig gøre? Mine forældre ser jo stadig satelit via scart?
Til top
JLinder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2006 kl. 18:26
Fra manualen:

*Vælg et kanalnummer på TV, som ikke bruges til andre TV-kanaler

Er det på min HDRW-720 som er tilsluttet min projektor - eller er det på forældrenes TV?
*Følg instrukserne i betjeningsvejledningen til TV for at indstille TV-kanaler til UHF-kanal 43. Hvis du allerede bruger denne kanal, kan du vælge en anden UHF-kanal mellem 21 og 69 som ikke anvendes på TV'et.
Jeg kan ikke finde nogen vejledning til at indstille en tv-kanal til UHF 43? Hvordan?
Til top
JLinder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2006 kl. 19:14
Ok. Først og fremmest vil jeg sige tak fordi du gider bruge tid på mit problem her.

Første problem der kommer når jeg vil prøve at følge din seneste post er at jeg slet ikke kan gå over på kanaler som kun viser ingenting. Jeg kan kun op på de første 10 kanaler - som nemlig viser noget. Jeg har kunstigt prøvet at "skabe" en kanal 40 - som nu, intet viser.

Fra manualen:
*For at ændre kanalpladsen gør du følgende:
Ændre først på Mediamasterens kanalnummer med [pil op] og [pil ned] på frontpanalet eller med fjernbetjeningen(...) Derefter må du søge det samme kanalnummer ind på TV'et.

Jeg går ud fra at før jeg kan ændre satelittens kanalnummer skal den resettes? Jeg kan jo ikke bare trykke på [pil op] og [pil ned] for det ændrer jo kun hvilket program jeg ser på satelitten?

På forhånd tak.
Til top
JLinder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2006 kl. 20:04
Jeg har nu gået de fleste af dem igennem - det eneste forskel jeg mærkede var i billedkvaliteten - som nu er blevet væsentligt bedre. Dog er lyden ikke blevet bedre. Ærgeligt.

Jeg tror jeg må bestille en antennetekniker her hjem... Med mindre nogen har andre bud på hvad kan hjælpe...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu