recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPTV direkte ind i MediaPortal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIPTV direkte ind i MediaPortal

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
and0806 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2011
Sted: dk
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: IPTV direkte ind i MediaPortal
    Sendt: 24-April-2011 kl. 21:21
Hej Group!
Jeg er Dansk Bredbånd kunde via fiber jeg køber TV og internet af dem, TV signalet er leveret i form af IPTV igennem en Motorola VIP1920 settopbox.

Jeg har så bygget en HTPC løsning hvor jeg tager komponent signal ud af Motorola STB´en og føre dette ind i en Hauppauge PVR HD, den levere en H264 data stream som jeg føre ind i min USB port på min HTPC som køre Windows7 og Mediaportal i skrivende stund v1.1.3.0 det virker ikke super godt...
Primært pga. STB bliver styret via en indbygget IR blaster i Hauppauge PVR HD boxen, som så skulle blaste kanal skift, men det tager ca. 20 sek. at skifte kanal.
MEN Dansk Bredbånd sælger mig jo IPTV og MediaPortal understøtter jo IPTV direkte...
så jeg har sat en fin gammel 10/100 HUB op på den del af mit netværk som levere TV signal til Motorola STB og sniffet noget traffik. Det er lykkedes mig at filtrer en MPEG2 stream ud af en UDP data strøm som jeg har sniffet, imens jeg så TV igennem denne Motorola STB. Dette ville ikke kunne lade sig gøre hvis signalet fra Dansk Bredbånd var krypteret. Jeg har ydermere klonet MAC adressen fra Motorola STB, og over på min eksperimentale IPTV klient computer så evt. MAC filtrering burde være omgået, men det er ikke lykkedes mig at se direkte streamet IPTV via min klient computer?
Jeg har prøvet adskellige kilde (server) IP adresser fra min packet capture sniff filer, men uden held.
Er der nogen på tråden der har isoleret IP adresser og data porte samt protokoller der bliver brugt af Dansk Bredbånd?

Hilsen And
Til top
zyflex Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Marts-2011
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 13:25
Hej.

Så vidt jeg har forstået det, så kommer Dansk Bredbånd tv signalet fra Waoo!. Er det ikke korrekt?

Jeg har fået oplyst at de bruger multicast adresserne 233.139.53.40 - 233.139.53.160 alle port 5501. Der benyttes UDP protokollen.

Jeg håber det hjalp dig.

Mvh.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af zyflex zyflex skrev:

Hej.

Så vidt jeg har forstået det, så kommer Dansk Bredbånd tv signalet fra Waoo!. Er det ikke korrekt?

Jeg har fået oplyst at de bruger multicast adresserne 233.139.53.40 - 233.139.53.160 alle port 5501. Der benyttes UDP protokollen.

Jeg håber det hjalp dig.

Mvh.
Det er en rigtig dårlig ide at komme med den slags oplysninger i et åbent forum. Når Waoo finder ud af det vil det bare medføre at de ændrer adresserne eller kommer med andre tiltag (læs kryptering).
/Peter
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 22:56
Jeg tror såmænd de fleste fiberleverandører (Waoo er bare en sammenslutning af diverse elselskaber) udmærket er klar over at folk kender til deres adresser. Det kan bare ikke betale sig at gøre det store nummer ud af at kryptere signalet pga. de 20 mennesker, der henter signalet ind i deres mediecenter.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
and0806 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2011
Sted: dk
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 15:02

Takker for de fine svar og kommentarer.

Men svarene førte mig dog ikke frem til noget realt, da mine egne wiretaps gav mig samme info altså port 5501 og udp men mine multicast kilde IP adresser (TV Stream serverne) var og er dog ikke de samme som ved Waoo´s services. Men jeg fik da bekræftet at den protokol og de porte jeg brugte var de rigtigt. Men da det nu ikke førte mig frem til et resultat må det jo være den måde jeg bruger mit software...

Jeg bruger VLC som en test ting for at se om jeg kan få billede frem, inden jeg vil forsøge at få MediaPortal i gang, og mig bekendt er VLC istand til at åbne en mpeg2 net stream som IPTV jo burde være, men der er noget galt, under ”Åben netværks stream” har jeg prøvet at skrive

”udp://xxx.xxx.xxx.xxx:5501”

”rtp://xxx.xxx.xxx.xxx:5501”

”udp://@xxx.xxx.xxx.xxx:5501”

”rtp://@xxx.xxx.xxx.xxx:5501”

”xxx.xxx.xxx.xxx:5501”

”xxx.xxx.xxx.xxx”

”yyy.yyy.yyy.yyy:5501”

”udp://yyy.yyy.yyy.yyy:5501”

”rtp:// yyy.yyy.yyy.yyy:5501”

mm.

hvor xxx.xxx.xxx.xxx er "ServerIP" jfr. mine egne wiretaps

og yyy.yyy.yyy.yyy er de foreslået waoo "Server IP" adresser her fra tildiger i tråden

imens min MAC adresse er sat til samme MAC adresse som min ”Motorola vip1910-9” Settop boks

Er der nogen der kan se hvad jeg gør galt?

Kan VLC slet ikke bruges til dette?

/And

Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 17:35
udp://@xxx.xxx.xxx.xxx:5501 er den korrekte syntax.
Husk at åbne din PC firewall for port 5501, eller slå forsøgsvis firewallen helt fra.
(Går ud fra at du har husket at slukke motorola boksen når du tester på PC'en.)


Redigeret af pfugl - 27-April-2011 kl. 17:37
/Peter
Til top
and0806 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2011
Sted: dk
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 19:07
Så fik Jeg VLC til at spille efter reglerne. Tak for jeres hjælp.
Men VLC er et super program men i denne sammenhæng bruger jeg det som et test værktøj fordi Mediaportal skulle være det endelige miljø for min HTPC. Men her opstår der så igen problemer. Men Jeg vælger dog at oprette en ny tråd...
"Ingen kanaler i Portalen i Mediaportal :("
tak for råd og vejledning.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu