recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DAB med støj???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDAB med støj???

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Emne: DAB med støj???
    Sendt: 15-Februar-2006 kl. 08:47

Som den "heldige" ejer af en Peugeot 307 "brandbil", har jeg været igennem en del reparationer på bilen det sidste ½ år.

I går valgte Peugeot så at kvittere for besværet ved at forære mig en Lenco DAB One radio, hvilket jeg synes er meget pænt gjort - især fordi jeg netop i går havde besluttet mig for at købe en DAB-radio 

Jeg har nu sat den op og er mildest talt skuffet - når jeg spiller på almindelig lydstyrke (4 ud af 20) er der en meget tydelig brummen fra enheden (værre end min gamle FM-radio til 40 kroner). Signalet er kraftigt nok, så det må være elektronikken! Jeg har endda taget den med på arbejde i dag for at se om det var interferens derhjemme, men nej

Inden jeg nu belemrer den glade giver med mine problemer, så vil jeg lige høre, om der er nogen som har oplevet lignende problemer med DAB-radioer - er det bare noget man bare skal acceptere ved lav lydstyrke eller har jeg fået en mandags-model???

På forhånd tak!
Anders

 

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2006 kl. 11:17
Hehe. Dette er lidt af en joke og jeg forstår egentlig ikke at Peugeot forhandleren/værkstedet har været så frække at give dig radioen. Joken ligger i, at først blev 307'eren trukket tilbage pga. fejl hvorefter Peugeot forærede kunderne en Lenco Dab radio som plaster på såret. Det sjove er, at senere har Lenco trukket netop denne DAB-radio tilbage fordi den havde præcis den fejl du omtaler. Derfor burde Peugeot ikke længere udlevere den og det har de ikke skullet de sidste 3-4 måneder. Der er den samme fejl på alle radioerne, så du bør klage igen, så kan det være de giver dig et par alufælger i stedet.

Redigeret af Langemor84
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2006 kl. 11:19

Hej Claes!

Tak for dit svar - jeg ved hvor du gerne vil hen! Den tager 6 stk. batterier, så jeg har ikke prøvet, men nogle af mine elektronik-kyndige kolleger mener også at det er den lille medfølgende transformer, som er årsag til miseren...

Jeg vil prøve med batterier eller se om jeg har en tilsvarende lader, som passer i aften...

Tak!
Anders

Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2006 kl. 11:20

Oprindeligt skrevet af Langemor84 Langemor84 skrev:

Hehe. Dette er lidt af en joke og jeg forstår egentlig ikke at Peugeot forhandleren/værkstedet har været så frække at give dig radioen. Joken ligger i, at først blev 307'eren trukket tilbage pga. fejl hvorefter Peugeot forærede kunderne en Lenco Dab radio som plaster på såret. Det sjove er, at senere har Lenco trukket netop denne DAB-radio tilbage fordi den havde præcis den fejl du omtaler. Derfor burde Peugeot ikke længere udlevere den og det har de ikke skullet de sidste 3-4 måneder. Der er den samme fejl på alle radioerne, så du bør klage igen, så kan det være de giver dig et par alufælger i stedet.


Anders

Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2006 kl. 11:31

Oprindeligt skrevet af claes claes skrev:

Pas nu på at der ikke går ild i radioen..

Min kollegaer drillede også med at det ville være årets joke, hvis jeg satte radioen ud i bilen og den så futtede af!

Synes nu iøvrigt at Peugeot har været meget hjælpsomme i hele den her sag - og er fortsat meget glad for min 307'er...

Med venlig hilsen
Anders

Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2006 kl. 13:15

Lige en afslutning på denne historie:

Jeg skrev en mail til Peugeot Danmark som hurtigt vendte tilbage og gav mig et nummer på leverandørens hotline (HINKE A/S). De sender en frankeret returkasse i dag og vil så udskifte enheden snarest.

Ifølge Hinke og Peugeot har ca. 2% af de udleverede Lenco DAB One radioer haft dette problem, som skyldes en forkert monteret modstand i DAB tuneren.

Jeg synes nu det er lidt synd for Peugeot!

Med venlig hilsen
Anders

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu