recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech Z-906 + AV-Reciever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLogitech Z-906 + AV-Reciever

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CasperCJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-December-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: Logitech Z-906 + AV-Reciever
    Sendt: 09-Maj-2011 kl. 21:32
Jeg går og overvejer lidt om jeg skal anskaffe mig et Logitech Z-906 sæt, og så smække det til min reciever, men er lidt i tvivl om det vil virke som jeg gerne vil have det til. Den bliver derfor måske lidt svær at svare på denne, da sættet så vidt jeg ved stadig er rimelig nyt på markedet.
Det er naturligvis nemt nok at sætte alle satelitterne til og få dem til at virke som jeg vil, spørgsmåelet er mere subwooferen, kan den sættes til en "pre-out subwoofer" port/udgang på recieveren, og så få den til at virke som en måske lige mere normal sub?.
Nu er der så sikkert nogle der vil tænker, hvorfor vil tossen dog sætte dem til på den måde, når sættet kan tilsluttes med coax eller optisk?!?!
Planen/ideen/min teori var lidt at det måske kunne virke på denne måde, da dette sæt har alle sine input muligheder i subben. Eller tager jeg fuldstændig fejl der? Har været ved at kigge lidt på et højtaler sæt fra HI-FI klubben (Dali Concept var det hvis), det løb så bare lige op i 7000 ca, hvilket jeg måske synes var lidt meget. Og nu er Z-906 sættet på vej ud, og jeg ved hvor godt Z-5500 er, da jeg har sådan et sæt til PC'en, så jeg tænkte, det kunne da være awesome hvis det kunne virke.
Jeg har skrivet lidt med Logitech, men de kan ikke rigtig svare på det desværre.

Håber der er nogle der kan hjælpe lidt til, evt nogle der kan fortælle om deres erfaring med sættet so far. Er der forslag til andre sæt det måske er lidt mere egnet til en hjemme bio med konsol, så PM mig endelig med det, så vi kan holde tråden her i emnet om Logitech Z-906 + AV-Reciever :)
Til top
CasperCJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-December-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 21:37
Som en lille tilføjelse, opsætningen vil blive brugt til TV, film og gaming. Og av-reciveren er i dette tilfælde en Onkyo TX-SR608 :)
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 21:57
Du kan nok få svært ved at få sat dem til din onkyo da den ikke har pre-out, jeg ville nok selv havet købt et billigt sæt "almindelige" surround højttalere istedet.
Til top
CasperCJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-December-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 21:59
Tror hvis lige jeg skal have en lille lektion i hvad er pre-out så er og betyder, begynder også at google :)
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 22:10
Efter at have læst lidt nærmere på højttalerne så ser det ud til at du muligvis alligevel kan bruge det. Du kan nok forbinde din sub-udgang til den analoge indgang på logitech subwooferen, jeg ved dog ikke hvor godt det vil virke.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 22:40
kommer nok aldirg til at forstå den idé
det højtaler sæt kommer alså ikke til at lyde bedre med din reciever
har selv haft et z5500 sæt og det lyder fint
men at sætte de fronter til din forstærker, det kommer alså ikke til lyde godt

 
Til top
CasperCJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-December-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 22:58
Det er heller ikke fordi jeg tror det kommer til at lyde bedre, og håber da bestemt heller ikke at det bliver dårligere af det. Meningen er at udnytte den reciever jeg har købt tidligere på året. Men det er en ny jungle jeg er hoppet ud i, hvilket også er derfor jeg skriver, at hvis der er andre forslag, så pm mig endelig.
Til top
CasperCJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-December-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2011 kl. 00:22
Så er der blevet tjekket lidt op på det hele. Og umiddelbart lader til at kunne gøres uden problemer, jeg kunne dog godt tænke mig at hører fra en der har sættet, og evt. har muligheden for at teste dette. Alt input er naturligvis brugbart her :)
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2011 kl. 08:17

Du kan godt drive satellitterne med forstærkeren og så forbinde LFE fra receiveren til det rette stik i input 1

Men jeg gætter på at du får bøvl med at styre volumen fornuftigt.
 
Jeg mener ligesom de andre at det virker som en løjerlig løsning. Som jeg ser det, er der tre bedre løsninger: enten spiller du receiveren helt ud af kabalen. Eller bruger Receiveren som ren processor og forbinder receiveren til input 1 på subben. (Her spiller pre-out selvf. ind) eller du køber et sæt højtalere til din receiver. Jeg hælder til løsning 3. På Logitech-sættet betaler du for noget processorkraft og forstærkere og display, som du reelt ikke ønsker at bruge. Jeg vil tro at du med f.eks. sådan et sæt her og din Onkyo få en del bedre lyd. http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/systemer/argon_junior-51_hojttalersystem.htm
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu