recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG og IPTV i Mediaportal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEPG og IPTV i Mediaportal

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
and0806 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2011
Sted: dk
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: EPG og IPTV i Mediaportal
    Sendt: 17-Maj-2011 kl. 18:22
Hey Recorders.
Jeg har fået Mediaportal godt op og køre, det eneste jeg er lidt ked af er EPG dataerne.
Før Mediaportal brugte Jeg en settopbox der naturligvis viste stabilt og tids presis EPG data, men Jeg har ikke kunne få EPG fra min egen udbyder til at virke som i settopboxen så derfor bruger Jeg webxml plugin'et med data fra ONTV som Jeg betaler ekstra for, men det er ikke de små penge der gør mig utilfreds men Jeg syntes ikke at ONTV's EPG data er ligeså gode og tids rigtige som dem i settopboxen fra før Jeg byggede min egen HTPC baseret på Mediaportal.
Mit spørgsmål er så om der er nogen der tager en funktionel, korrekt og tids presis EPG stream ned parallelt med den øvrige multicastet IPTV data eller er EPG slet ikke en del af IPTV/DVBIP protokollen, så min gl. settopbox osse hentede EPG data ned via alternative kanaler?
Hilsen And
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 08:15
Så vidt jeg ved er EPG ikke en del af IPTV protocollen. Min leverandør (Waoo/Profiber) henter den et eller andet sted fra via en TCP protocol (HTTP tror jeg).
Men jeg henter selv data fra ONTV og har ikke haft de store problemer med det. Jeg har aldrig været ude for at de ikke har været tids rigtige. (Nå ja - måske en enkelt gang, men absolut ikke noget problem).
Skal dog nævnes at jeg ikke bruger medieportal, men DvbViewer. Måske kan det gøre en forskel.
/Peter
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu