recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd på selector
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyd på selector

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Flatscreen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd på selector
    Sendt: 17-Februar-2006 kl. 14:01

He j Alle

Jeg har investeret i en Selector Boks til 595,- kr og skal igang med at bruge den, jeg har et spørgsmål ang lyden fra den, der står at man tilslutte et 3,5mm jack til 2 stk RCA hun og man skal kun bruge den røde phono bøsning , ??? er det så sådan at man skal have en Reciever med Dig Input , det er altså ikke "nok" at putte de to phono ledninger i AUX indgangen på min nuværende Reciever ?? Hvis man skal have noget digitalt kan man så få en "løs" D/A konverter .??   

Mvh Peter   

 

 



Redigeret af Flatscreen
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 14:16

Hej Peter,

Tillykke med boksen.

Du må endelig ikke sende digitalt signal ind på analoge indgange. Det kan larme infernalsk og i værste fald brænde højttalerenheder af.

Der er kun digitalt signal på jack-udgangen, det er beskrevet i din manual på illustrationen på side 7. (Og efter min mening er det kritisabelt, Sagem har valgt en jackbøsning til digitalt signal. Der er ikke standard og nok et tegn på en last-minute change fra analogt til digitalt lyd-output) 

Så ja, der kræves en preamp, receiver, integreret forstærker, et anlæg, eller noget andet med Dolby Digital 5.1 dekoder. D/A converter er ikke nok. (Bruges mest til CD-løbeværker og stereolyd).

Analog stereolyd sendes på Sagem 60 kun ud i SCART stikkene.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2006 kl. 21:54
Og ikke nok med det....

Hvis udsendelsen sendes i DD 5.1 (hvor man får rigtig glæde af den digitale udgang - ellers mener jeg det er ret ligemeget), og man har indstillet selectoren til at bruge den digitale udgang til DD, så kommer der ikke analog lyd ud af scart stikkene.

Jeg har digital forstærker med DD 5.1 dekoder mm, men benytter ikke den digitale udgang på selectoren, for jeg gidder ikke at komme i den situation at en udsendelse jeg optager ikke får lyd på, fordi den lige undtagelses vis sendes i DD 5.1

Jeg mener det er en MEGA design fejl i selectoren !

Men ellers er jeg da udmærket tilfreds med den !

Mvh Peter

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu