recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Ipad 2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken Ipad 2

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
skovsborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2007
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Ipad 2
    Sendt: 24-Maj-2011 kl. 20:17
Hej
 
Overvejer at købe en Ipad 2, men hvilken udgave skal man vælge til almindelig brug, 16gb, 32gb eller 64 gb og i så fald til hvad bruger man al den hukommelse til?
 
Mvh. Skovsborg
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 22:07
Jeg har en iPad 16gb som efter noget tid hurtigt begyndte at være fyldt, størstedelen af pladsen tages af fx store spil (nogle fylder +1gb stykket), også tv serier eller film. Hvis man så også skal have en del af musik samlingen..

Det gjorde så også at jeg valgte at købe en 32gb version da jeg skulle have en iPad 2 (desuden samme plads størrelse som på min iPhone 4 hvor jeg stadig ikke har haft plads problemer endnu).
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 659
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 00:48
Jeg har en 16 gb 2'er og det kan man hurtigt få fyldt på. Og jeg bruger den endda ikke til film og musik. En del af de større spil fylder mere end 500 Mb og der er også magasiner som fylder i den størrelsesorden. Dem bliver jeg nødt til at slette efter jeg har læst dem.
Desuden har jeg en del pdf filer som fylder en del.

Jeg synes det er ærgerligt at Apple ikke vil give mulighed for ekstern udvidelse med et kort.

Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 08:53
Min kone fik 16gb udgaven, den har indtil nu vist sig at være fin.. vi har alt liggende på en synology NAS med 7,5Tb lager så der henter hun bare den data hun skal bruge, det fungerer ganske fint.. også er det jo delt med andre enheder anyway.. eneste krav er bare den skal have fat i et netværk, og skal der streames film/foto skal den forbindelse være af en rimelig kvalitet.

Og Ole du skulle da bare have købt en der var stor nok Wink eller overveje cloud lager.
Mvh

René
Til top
jesperkl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 08:53
Har selv en 32 gb 2'er med 3g. Mine erfaringer er:

1. Jeg bruge næsten aldrig 3g - da jeg 95% af tiden er dækket in på wifi. Desuden koster det omkring 50 kr. pr måned bare for at have forbindelsen (mindste abonnement hos 3 pt.) - Så hvis jeg skulle vælge om i dag ville jeg vælge en version uden 3g. Desuden kan de nyeste smartphones jo i dag også bruges som wifi access points -endag iPhonen ;-) til Ipad'en hvis du skulle have brug for 3g.

2. Jeg har ikke film og musik på min ipad. Min hukommelse gå til spil og billeder.  Jeg har stadig ikke bruge mere end 16 GB. Der findes f.eks. apps som kan streame film og musik til din ipad fra et UPnP media center. Dermed kan jeg se hele min samling media filer bare jer er inde for min wifi dækning.

3. Min bliver brugt til web surfe, mail tjek, kalender og spil til ungerne. Så jeg ville faktisk kunne nøjes med 16 GB version - på den anden side så koster der 700,- pr. hukommelses opgradering så hvorfor ikke bare gå lidt op. Du kan jo ikke bagefter opgraderer som Ole også skriver.
Til top
skovsborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2007
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 10:54
Tak for jeres indlæg.
 
Overvejer at købe en 32gb, så jeg ikke løber ind i problemer med hukommelsen på et tidspunkt.
Når den bruges hjemme, så skal den streame musik, fotos osv. over wifi, men når jeg er ude at rejse vil det være fint med musik og et par film eller serier. Tænkte lidt på at lægge klovn eller langt fra las vegas over på den til korte flyveture osv. Men man kan jo selvfølgelig altid lægge det på som man skal bruge inden at man tager afsted.
Ellers skal den bruges til mails, surf og div. apps.
 
Mht. 3g udgaven har jeg et simkort til formålet ellers tænkte jeg på at bruge min htc hero som accesspoint, hvis det overhovedet er muligt???
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 11:19
skal du have film liggende vil det nok være godt at vælge mindst 32gb udgaven som du også selv er inde på.. der kan trods alt ikke være meget film på en 16gb når der også skal være plads til lidt andre ting også.
Mvh

René
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

skal du have film liggende vil det nok være godt at vælge mindst 32gb udgaven som du også selv er inde på.. der kan trods alt ikke være meget film på en 16gb når der også skal være plads til lidt andre ting også.


Når nu folk skriver "film på iPad" så undrer jeg mig over hvad I snakker om? SmileSmile
- der er jo ikke film at hente fra iTunes, eller komprimere I dem selv ned fra .mkv format eller hvad?
          
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 16:49
Der er vist masser af film på iTunes med en us konto, men det roder jeg nu ikke med.. Men ellers kan det være tvoptagelser fra eks eyetv eller dvd film rippet ned i opløsning med eks handbrake
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu