recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmebyg af DAC ? (update-næsten færdig)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjemmebyg af DAC ? (update-næsten færdig)

 Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:


Alle snakker stjernestel / stel sløjfer / chassisstel og jeg skal komme efter dig. Nogen der gad lave nogen simple tegninger i f.eks. "paint" der skære det ud i pap for mig ??


Chassisstel, betyder at alle stelforbindelser føres til nærmeste punkt på chassis (som naturligvis er af metal.

Stjernestel betyder at alle stelpunkter føres frem til et fælles punkt (typisk midt i apparatet) og kun har forbindelse til hinanden (og chassis) der.

Klaus
 
Er det ikke stort set samme smør ?
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2011 kl. 00:42
Silverline: Den DAC du har bygget ligner noget der ville passe perfekt til et projekt jeg har med at indbygge DAC og forstærker i min jukebox. Især også fordi prisen er holdt godt nede Smile.
Er det build noget man kan få lidt flere detaljer på, evt. en indkøbsliste?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2011 kl. 08:17
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Er det ikke stort set samme smør ?


Jo, stort set, og så alligevel ikke. Med stjernestel har du aldrig parallelle stelforbindelser, det kan du have ved chassisstel. Det afhænger af den enkelte konstruktion.

Formoder at du vil have det bedst mulige ud af din nye DAC - dermed min anbefaling om at prøve begge dele......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2011 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Silverline: Den DAC du har bygget ligner noget der ville passe perfekt til et projekt jeg har med at indbygge DAC og forstærker i min jukebox. Især også fordi prisen er holdt godt nede Smile.
Er det build noget man kan få lidt flere detaljer på, evt. en indkøbsliste?
 
Hej Jonas
 
Fik jeg sagt hvor godt den lyder efterhånden :-) Min Squeezebox lyder klasser bedre.
Min er helt umoddet, men jeg planlægger at skifte nogen ting, til bedre, for at forbedre lyden. Bla. lytterne i analog delen.
Inkøbsliste ? Altså selve DACèn, er jo et kit. Hvor du får pcb og alle komponenterne. Ud over det, skal den have forsygnig to steder. Nogen vælger at bruge den samme traffo (man kan lave en lus på undersiden, således en traffo kan benyttes) men jeg har balgt at dele det op på 2. Sælger siger, at de hver især ikke behøves at være på mere end 10VA, mine er dog på 30VA hver, det var lige hvad jeg kunne finde. Og så er de ikke trægt op :-) Den ene er på 1x9,4vAC og den anden 2x12VAC. Nogen har problemer med varme, da regulatorne ikke er monteret med køleplader, men med de værdier jeg har valgt, er der INGEN problemer. Den bliver stort set ikke varm overhovedet. Og har nu kørt uafbrudt i ~2døgn.
 
 
Kunne sjovt hvis der var flere der var friske på at prøve. Så vi kunne dele lidt erfaringer :-)
 
KlausDM >> Okay, jeg må prøve nogen stik med og uden forbindelse til chassiset.
 
Btw. Så er der bestilt bedre lytter til før og efter regulatorene til analog og digital delen. Og overvejer at skifte de 3 regulatore, til nogen der støjer mindre.


Redigeret af SilverLine - 06-August-2011 kl. 19:52
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2011 kl. 11:05
For lige igen at følge lidt op på min egen tråd. Så er jeg ved at være færdig med mit lille DIY Dac projekt. Jeg vil stadig opfordre interesserede, til at prøve at bygge eb selv :-) Out-of-box spille den lille Dac en del bedre end den indbyggede dac i min SqueezeBox Touch, jeg har så lavet lidt opgraderinger på den, og nu spiller den simpelthen fantastisk :-)
>>  Tænd/Sluk knappen må jeg pt. lige tænke mig til, jeg havde fået en forkert, så den rigtige kommer forhåbentlig.
 
>> Jeg skal have fundet ud af, hvor og hvordan jeg får lavet lidt tekst på fronten, ud for dioderne samt knappen. Nogen ideèr ?? Jeg tænker lidt på at skrive til stickers.dk
 
 
Nå ja lige lidt billede :-)
 
 
 
 
 
 
Kom så igang ClapClap


Redigeret af SilverLine - 03-September-2011 kl. 11:09
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu