recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Besøg hos CSN teknik – Anthem og Integra
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBesøg hos CSN teknik – Anthem og Integra

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Uden at have nogen direkte kendskab til hverken ARC eller Audyssey Pro. Så har jeg på fornemmelsen at når det kommer til det endelige produkt af ARC og Audyssey Pro - altså lyden, så er vi i "flueknepper" afdelingen.. (?) Jeg er sikker på man kan få et ret ens resultat, uanset hvilken man bruger.. For mit vedkommende handler det mere om hvad man er til, Anthem eller Onk.. Undskyld Intergra Smile 
 
Jeg er meget uenig, og jeg mener at den holdning har du netop fordi du ikke har noget direkte kendskab til systemerne. Anthem og Onkyo (jeg skal ikke udtale mig om Integra) lyder væsentligt tættere på hinanden, hvis du sammenligner uden rumkorrektion. Anthem med rumkorrektion er også ret lig dette, men rettet lidt op på de værste rum-problemer. Audyssey medfører en helt grundlæggende anderledes lyd, der adskiller sig væsentligt fra "direct" lyden, og dette "fingeraftryk" kan du ikke slippe af med (udover at slå det fra). Om man så kan lide dette fingeraftryk eller ej, dét er bestemt individuelt - men det er meget forkert at sige at man får et "ret ens" resultat.


Jamen du har da helt ret. Hvis jeg havde et indgående kendskab ville jeg også ha hørt omtalte "fingeraftryk", så havde jeg ikke draget min forhastede konklusion. Nu har jeg efterhånden læst en del om Audyssey, og den bliver fremlagt som rumkorrektion der skulle rette lidt op på den skade et rum har på lyden.. Jeg troede dette var definationen af rumkorrektion - at dette så viser sig at være så bredt kommer godt nok bag på mig.. Er dårlig akustik ikke bare dårlig akustik? Er målet for rumkorrektion ikke at få det maksimale ud af sine højtalere? Sgu da ikke at lave en korrigeret men "anderledes lyd".. Tja.. Men som med alt andet, så skal man jo høre det... 
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Hvad kører du med på dit MK sæt Christian. Deler du alle højtalere ved 80 THX.
Room Gain virker jo kun i det nedre område på ARC/Anthem, hvad beregner den selv det til hos dig og hvad har du sat den til selv ?

Jeg deler ved 80Hz.
Ved en højere Room Gain opnår du en lidt mere fyldig lyd.
Det kan variere fra rum til rum.

Prøv dig frem og se hvad du syntes bedst omWink Det er jo fordelen ved Anthem, det er jo til at ændre sådan rimeligt hurtigt.

Det der godt kan afskrække lidt ved en kalibrering om det kommer fra X eller Y produktet er når kurven bliver for clean/ret frekvenskurve kan man godt miste lidt af "kroppen" varmen af lyden, derved kan det være en fordel at gå efter en højere room gain. Det samme kan opnås på Integraen.
 
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu