recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med DIR-655
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med DIR-655

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
spmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med DIR-655
    Sendt: 31-Maj-2011 kl. 17:42
Hej
 
Efter jeg købte min Synologi DS411+ skulle jeg også bruge en ny router med Gbit netværk. Valget faldt på DLink DIR-655, som bl.a. er rost herinde. Jeg har nu det problem, at min Windows mail
(i et Win 7 system) ikke kan sendte større vedhæfte filer. f.eks. JPG billeder. (1-2 mbit) 
 
Jeg får efter nogle minutter en timeout med en fejlmeddelse.
 
Derudover har jeg bemærket, når jeg besøger alm. hjemmesider jeg har været på før, f.eks. DR, går det godt. Den er der på en split second. Men hvis jeg f.eks. ser et link jeg godt kunne tænke mig at besøge, er den 100 år om at loade denne side. Mere end 10-20 min. Hvis jeg manepolerer lidt med mousen, kan jeg somme tider få den til at skifte hurtigere. - Mærkeligt.
 
P.s. Hvis jeg piller DIR-655 af netværket, og sætter min gamle Zyxel router på igen, virker "skidtet".
 
Nogen gode foreslag. ?
 
Jeg har fumlet round inde i dlinken, men endnu ikke fundet et "flueben" der får maskinen til at virke.
 
Tilgengæld virker NAS'en upåklagelig. Jeg loader hurtige til NAS'en end jeg kopierer internt fra hd til hd på min maskine. Mere en 105 Mbyte (byte ikke bit) !!!
 
Mange hilsner
Søren
    
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 18:20
Vil det sige, at det er alt trafik ud og ind af huset, der er langsomt?

Du siger, at allerede besøgte sider loader hurtigt, men det betyder vel bare, at din browser henter indhold fra cachen, så den ikke skal hente så meget ude på Internettet?
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 18:33
Hvad internet forbindelse har du og hvilket modem?
Udfra din snak om NAS formoder jeg at du ser problemet med PC som er forbundet med kabel. Dvs vi kan udelukke evt trådlløs knas.
 
Har selv en 655 som har kørt i flere år mod TDC og nu Yousee.
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 21:46
Har du checket loggen?
Skal selv  have sendt min 655 ind, da den genstarter den trådløse del (nogle gange med få minutters mellemrum)
Til top
spmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 22:47
Til Allan
Nej. Alm. mail virker fint. Og mail's med små text filer m.m. kan godt sendes som vedhæftet.
 
Til Slate
TDC & det alm. gamle hvide asdl-modem (speed-stream). Men det er hverken linien eller modem'et,
der er noget galt med. Når jeg sætter min gamle zyxel router på igen virker både nettet finr, og jeg kan sende alle mulige vedhæftede filer.
 
Til Thor
Jeg har ikke checket loggen idag, men tidligere og syntes ikke rigtig jeg forstår at læse den.
 
 
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 23:19
Små mails siger jo intet om, hvorvidt trafik ud af huset er langsomt.
Til top
Tony Montana Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 12-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 00:31
Hej SPMO,

Vi kan antage, at dit modem fungerer flot.
Du siger, at NAS'en fungerer forrygende.

Er det korrekt, som anden bruger antager, at din PC sidder på routeren med et kabel?
Kopiering mellem PC ogf NAS må så gå via routeren gætter jeg på.

Bare for en ordens skyld, kabler sidder i de rigtige stik i routeren (WAN/LAN)?

Har du sammenlignet settings mellem gammel og ny router?

Hvad er Windows Mail - Outlook eller?

Har du prøvet en decideret hastighedstest, TDC's: http://hastighedstest.tdc.dk/

/TM


Cerwin Vega CVHD, Onkyo TX-SR605B, Playstation 3, Samsung LE-46M87, Sagem DTR 94250, Cortex, Oehlbach og QED.
Til top
spmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 05:35
Hej Tony
 
Ja, min router er kablet til PC'en. Kopiering mellem NAS & PC går gennem router.
 
Setting. Hmm ! - Forskellen mellem min gamle Zyxel og den nye dir-655 hvad settings angår, er himmelvid. Jeg har forsøgt med lidt portforwarding (587 & 110 - de to porte der bliver brugt til sende & modtage mails på), men det ændrede heller ikke noget.
 
Jeg har fjernet fluebenet ved SPI, som skulle være noget med den indbyggede firewall at gøre. Det læste jeg herinde i forum'et skulle være godt ?
 
Windows mail er den nye Outlook Express til Windows 7.
 
Ja jeg har prøvet TDC's hastighedstest. Den ligger fint til. 0,88Mb på en 1Mb forbindelse.
 
Men jeg tror stadig, at fejlen må og skal findes i routeren, når den gamle virker upåklageligt.
 
/sm
 
 
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 08:24

Hvis du sender mig din email i en besked så kunne jeg sende dig en bunke screenshoots af min opsætning; Jeg er måske en novice mht opsætning men det virker.

Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Ghump Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-August-2010
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 10:38
Nulstil det hele! Factory Reset, Default settings, eller hvad det nu hedder deri.
Der bør ikke være brug for port forwarding eller lignende for at sende mails. Det er kun til dedikerede servere. Så noget har du ihvertfald sat forkert op. Og når det hele er nulstillet, så bør det køre uden problemer. Så kan du efterfølgende lave diverse opsætninger som du måske har brug for, og se om det ændrer noget. Hvis en opsætning ødelægger mails eller andet, så har du fundet ud af hvad du gjorde forkert ;-)
Til top
spmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2011 kl. 09:00
Hej alle
 
Så virker det ! - For det første tusind tak til dig Slate for de fremsendte billeder af din opsætning.
 
Jeg er egentlig ikke rigtig klar over hvordan jeg fik "skidtet" til at virke, men efter jeg havde foretaget nogle af de ændringer som Slate's havde, skete der det af jeg pludselig havde tabt netforbindelsen.
 
Jeg resatte (factory setting) 655'eren, renew'et DHCP tildelingen, slukkede for mit adsl modem i ca. 30 sec., hvorefter jeg startede op.
Der var stadig fejl på forbindelsen, men derefter inf på internetadgang og klikke på det røde kryds, reparerede den linien og jeg var igen på.
 
Har netop sendt den oprindelige famøse mail til min firma mail, og det gik godt. (2,81Mb(2,95Mb))
 
Nu skal jeg lige ud og søge lidt på nettet for at se om det andet problem med loadning af sider stadig består. Men jeg tror det ikke.
 
Igen - Tusind tak for hjælpen alle sammen.
 
Mange hilsner
Søren 
 
 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu