recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Anthem MRX 700 surround-recv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Anthem MRX 700 surround-recv.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

John, Super flot anmeldelse Thumbs Up selvom den ligger i en prisklasse, som jeg nok aldrig kommer i nærheden af, så er det absolut spændende læsning.  Og det er da rart at høre, at den også gøre det okay til stereo brug, selvom den primært må være til surround brug i den tunge ende. Hvis behovet er til ren high-end stereo brug, der ville jeg stadige vælge en enkelt løsning, med så få indgriben i signal vejen. Og det vel her problemet opstår med en surround forstærker, at den faktisk "piller" lidt for meget ved signalet.  




Kun hvis du beder den om det.
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 17:44
ser lækker ud, bare en anelse over mit niveau for sr receiver

på amazon får man usb to serial "smidt i nakken" / de koster næsten ingenting, så burde være muligt at finde en der virker

Ofte der kan f.eks. være problem for folk med Windows 7. Her er problemet ikke receiveren men computeren. Med mindre man er 100 på at den virker med andre serial produkter. Skal der hentes drivere til adapterne eller de skal f.eks. køre i xp sp3 mode.


Redigeret af Schjelde - 07-Juni-2011 kl. 17:45
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Brumme Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Brumme Brumme skrev:

Den eneste adapter som virker med sikkerhed (læst på avsforum: 1 available USB Port and 1 Serial Port OR 2 available USB Ports and a USB to Serial Adapter (Keyspan highly recommended)) er en Keyspan Adapter USB to Seriel. Har prøvet andre som desværre ikke virkedeCry
Købte min hos dustin home for 378 kr. Dyrt, men den virker

Det er altså ikke en sikkerhed for virkemåde, min adabter kommer netop fra DustinBig smile


Anthem anbefaler den også ifølge canadahifi.com

"Anthem recommends using the Keyspan (USA-19HS) USB to serial adapter which can be purchased directly from Anthem for $25, or Anthem dealers"

men som alt andet computerrelateret, så er intet sikkertSmile

Allan
Samsung UE46F8005
Oppo BD 83
Anthem MRX 500
Densen B200
Rega Saturn
Squeezebox Touch
Rega RP 8
WD TV Live Hub
Audio Magic ST1 Mk II
Audiovector C Sub
Audiovector C Super Center
Audiovector M1 Super
Til top
lbjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 17:58
Hejsa.

Jeg købte også en tilfældig usb/seriel adapter. Den virkede sgu ikke. Måtte omkring Dustin's hjemmeside og bestille en Keyspan. Den virker.
< ="utf-8">
Music Fidelity M6PRX, M6PRE, M1DAC; Sony VPL-HW55ES Panasonic TX-P50VT30; Monitor Audio PL-300, PLC150, PLW-15; OPPO 103D; Anthem MRX 500.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 18:06
@Hother
først vil jeg takke for at du gad lave en anmeldelse og specielt tak for den grundige gennemgang af ARC.

Selvom du selv nævner det i anmeldelsen, så savner jeg den direkte sammenligning med Pioneer lx83. Det gælder for både stereo og surroundlyden. Det er specielt stereogengivelsen der gør at jeg er interesseret i begge receivere.

Jeg er li øvrigt uenig i din dine bedømmelseskriterier for vurdering af stereogengivelsen. 

"Grundlæggende har jeg det sådan ved bedømmelse af stereoegenskaber, at jo mindre antal af instrumenttyper der deltager i et musikstykke, jo bedre kan jeg vurdere klang og stereoeffekt. Af samme årsag har jeg ikke testet med de store og velkendte udenlandske orkestre og bands."

Det er netop når der sker mange ting i musikken at det er stereogengivelsen er vigtig, ikke kun hvor godt og sandfærdigt skønsang det lyder. Mange surroundreceivere falder igennem når musikken bliver for kompleks eller når god gammeldavs rockmusik rykker i basenhederne. Jeg kan skrive rigtigt meget om dette og synes generelt ikke at en visesanger og Lis Sørensen er nok til at bedømme stereogengivelse.

Håber du vil tilføje lidt om hvordan begge receivere arter sig med andre former for musik.

Mvh
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

@Hother
først vil jeg takke for at du gad lave en anmeldelse og specielt tak for den grundige gennemgang af ARC.

Selvom du selv nævner det i anmeldelsen, så savner jeg den direkte sammenligning med Pioneer lx83. Det gælder for både stereo og surroundlyden. Det er specielt stereogengivelsen der gør at jeg er interesseret i begge receivere.

Jeg er li øvrigt uenig i din dine bedømmelseskriterier for vurdering af stereogengivelsen. 

"Grundlæggende har jeg det sådan ved bedømmelse af stereoegenskaber, at jo mindre antal af instrumenttyper der deltager i et musikstykke, jo bedre kan jeg vurdere klang og stereoeffekt. Af samme årsag har jeg ikke testet med de store og velkendte udenlandske orkestre og bands."

Det er netop når der sker mange ting i musikken at det er stereogengivelsen er vigtig, ikke kun hvor godt og sandfærdigt skønsang det lyder. Mange surroundreceivere falder igennem når musikken bliver for kompleks eller når god gammeldavs rockmusik rykker i basenhederne. Jeg kan skrive rigtigt meget om dette og synes generelt ikke at en visesanger og Lis Sørensen er nok til at bedømme stereogengivelse.

Håber du vil tilføje lidt om hvordan begge receivere arter sig med andre former for musik.

Mvh
Uuhhh...lyd er så svær at beskrive, men jeg skal prøve. Anthem vinder på klang generelt uanset om det er en CD eller en BD konceret. Anthem vinder også, når vi taler om velplacerede detaljer i surroundlyd. Pioneer mener jeg har lidt mere fylde i stereo, og lidt mere punch i surroundlyd. Jeg har også en idé om, at Pioneer LX83 har lidt mere effekt at gøre godt med.
 
Men husk, at de beskrevne alene gælder i mit setupSmile
 
Når jeg skriver i anmeldelsen at jeg ikke har testet med store internationale bands m.v., for naturligvis har lyttet til f.eks. Supertram og flere andre. De beskrevne kunstnere er bare dem, som jeg valgte at beskrive nærmere.
 
Hvis jeg selv skulle vælge mellem de 2 receivere vil jeg have det svært. Jeg ved godt at der er mange der har det lidt svært med Pioneer, men for mig opfylder Pioneer så mange ting, og er mere alsidig i funktionalitet.
 
Til gengæld passer Anthem mig nok mere over en bred kam i det musikalskeEmbarrassed
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 19:40
takSmile
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Fakker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 20:04
Rigtig lækker anmeldelse Hother.

Jeg er glad for, at i fik den gennemført.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af Fakker Fakker skrev:

Rigtig lækker anmeldelse Hother.

Jeg er glad for, at i fik den gennemført.
Mange takEmbarrassed
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
Hvis jeg selv skulle vælge mellem de 2 receivere vil jeg have det svært. Jeg ved godt at der er mange der har det lidt svært med Pioneer, men for mig opfylder Pioneer så mange ting, og er mere alsidig i funktionalitet.
 
 
Jeg troede sådan set at du havde valgt at beholde Anthem. Du viser selv et billede af den i din biotråd.
 
 
på side 143 i samme tråd skriver du selv at du har fået ny reciever:
 
Citat Hother:
 
"Jeg tror ikke helt, at jeg forstår dit spørgsmål - men under alle omstændiger, har jeg fået en anden receiverSmile " 
 
 
Måske jeg bare har lagt  to og to sammen og fået Fem.
 
Ellers pænt tak for din indsats med anmeldelsen.
 
MVH
tvkartoffel


Redigeret af tvkartoffel - 08-Juni-2011 kl. 16:58
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
Hvis jeg selv skulle vælge mellem de 2 receivere vil jeg have det svært. Jeg ved godt at der er mange der har det lidt svært med Pioneer, men for mig opfylder Pioneer så mange ting, og er mere alsidig i funktionalitet.
 
 
Jeg troede sådan set at du havde valgt at beholde Anthem. Du viser selv et billede af den i din biotråd.
 
 
på side 143 i samme tråd skriver du selv at du har fået ny reciever:
 
Citat Hother:
 
"Jeg tror ikke helt, at jeg forstår dit spørgsmål - men under alle omstændiger, har jeg fået en anden receiverSmile " 
 
 
Måske jeg bare har lagt  to og to sammen og fået Fem.
 
Ellers pænt tak for din indsats med anmeldelsen.
 
MVH
tvkartoffel
Du lagde faktisk 2 og 2 sammen og fik et 5-tal. Jeg fik, efter jeg havde kastet håndklædet i ringen med anmeldelsen, efterfølgende en anden receiver til anmeldelsen, da denne blev genoptaget.LOL
En helt anden ting er, at jeg lige nøjagtig for et 1 time siden besluttede at beholde recieveren i og med at den er så fornemt er lydkalibreret m.v.Embarrassed
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu