recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Daewoo DHR8105
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med Daewoo DHR8105

 Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
P. Holm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 23:36

Er der nogen der ved om det er muligt at smide en større HD i denne maskine?

Til top
plankeby Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 385
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2006 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af P. Holm P. Holm skrev:

Er der nogen der ved om det er muligt at smide en større HD i denne maskine?

Strato er en identisk maskin, kun noe forskjell på fronten. Der gikk det fint å bytte HD. Det går ogdå fint på Eltax og Packard Bell. Ofte er det de mere dyre merker som har lagt inn begrensninger, hvor å bytte HD krever mye ekstra arbeid. Jeg kan ikke bekrefte noe på Daewoo om dette.

Til top
Renel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2006 kl. 14:55

Blot lige en kommentar.

Jeg har nu flere gange hørt at STRATO er den samme maskine. På nettet har jeg fundet billeder af indmaden i STRATO og jeg kan konstatere at det IKKE ligner min DAEWOO!!

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2006 kl. 16:45


ked af den fremhævede skrift, kan ikke forandre, opstod ved indsættelse af links, sorry)

Med hensyn til Daewooen skulle der ikke være noget problem i at bytte hardisken ud med noget større, men jeg tager ikke noget ansvar i forbindelse med problemer hvis man prøver. Første problem er at åbne en Daewoo hvis der stadig er garanti tilbage og det er der nok. Er man imidlertid ligeglad med denne garanti kan man sikkert udskifte harddisken uden problemer.

I en Daewoo 8105 sidder der en Western Digital Caviar 160Gb 8Mb Cache Hard Disk Drive ATA 100. (ved nu ikke om der eventuelt kun er 2mb chache)

Man kunne så erstatte denne med f.eks. en anden af samme mærke f. eks. en Western Digital Caviar 250GB IDE, som koster 650 kr. ca. hos f.eks.

http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=DSKWD0033

Men det kan jo naturligvis også være et andet mærke  med samme tilslutning og en anden forhandler (skal passe til almindeligt fladkabel til ata100 disk) Check hvordan jumpere sidder på den harddisk du tager ud, men den er sikkert sat op som master. Det vil nok være en god ide at formatere hardisken før den isættes fra en PC, men på den anden side ser det ud til at man godt kan formatere fra daewooen .  (Ville nok formatere fra PC først.)

Hvad nu hvis det ikke går? Så har du en udmærket 250GB harddisk ekstra og er det ok og det lykkes, har du en 160GB hardisk, værdi 500kr. Kan eventuelt sælges.

Som sagt, det er på eget ansvar, men det ser ganske enkelt ud og hvorfor skulle det ikke være ok? En stor hardisk belaster ikke anderledes end en mindre, vel? Og styre systemet er givet lavet til flere størrelser i harddiske.

Man skal naturligvis have strømkablet trukket ud imens og siden skal maskinen muligvis resettes, ved dog ikke, men måske har den gemt oplysninger fra den anden hardisk!! Man ved aldrig. En reset er enkelt, og siden skal den bare finde stationer igen.

Hvis nogen forsøger kunne det være rigtig godt med en beskrivelse af forløbet, gik det godt eller ikke?

ken


Til top
JENI Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 15:29

Jeg er meget tilfreds med min DHR-8105.

Men jeg kan ikke få den til at spille DVD film over på HDD.

Jeg trykker menu - dub - vælger dvd to hdd

og så står der isæt rw disk?

desken  der er i er en dvd+r som jeg selv har brandt på min computer så der burde ikke være nogen beskyttelse.

Jesper n.

 

Til top
koocachoo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-August-2006
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 10:28

Jeni....jag har samma problem som du!! Kan inte kopiera över DVD till HDD. Jag läste i bruksanvisningen att det inte gick att kopiera något visst dvd video format. Fatta dock ingenting. Så snälla....ni som är haja på denna brännaren.....hur gör man eller varför står det så??? Inga problem att kopiera över dvd som är bränd på spelaren, men det bör ju att kunna kopiera andra skivor tycker jag....annars är den ju helt värdelös!!

Min fråga: Kan man byta ut bilden på daewoo....dvs....när man bränner en dvd skiva och sedan ska titta på filmen i en annan spelare så finns det ju en så fin (lite ironi) bakgrund som det står daewoo på!! Inte så himla kul måste jag säga. Kan man inte byta ut den mot en bild som man själv vill ha?????

Til top
koocachoo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-August-2006
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 09:28

Det står att man kan byta index bilden....men jag får aldrig upp någon sådan meny!! Eller är det så att jag måste ha bilder på hårddisken innan?? Eller vad???

Snälla någon måste väl veta????

Til top
koocachoo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-August-2006
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2006 kl. 14:08
Ingen som kan hjälpa????
Til top
jhagenau Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 10:34

Man kan kun dubbe dvd'ere som recorderen selv har skrevet. Dvs ikke kommercielle dvd'ere. Jeg har prøvet både dvd-rw og dvd-r og dvd+r og dvd+rw uden problemer.

Inden dvd afsluttes kan man ændre index billede. Dette gøres ved at trykke på pil højre ud for titel og vælge index billede.

/ Jesper

Til top
koocachoo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-August-2006
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 11:02
Tack ska du ha! Jag bestämde mig dock för att skicka tillbaka spelaren. Tyckte den tog alldeles för lång tid att starta upp samt var den väldigt högljud. Även att jag fick den inte att kunna kopiera en dvd skiva. Så nu har jag köpt mig en sony istället (att jag inte gjorde det med en gång istället). Vilken skillnad!! Startar på nolltid samt hörs ingenting, den är jättetyst. Kopiera dvd gör den utan problem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu