recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Omskiftning mellem bordhøjttalere og coax
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOmskiftning mellem bordhøjttalere og coax

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
panch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Emne: Omskiftning mellem bordhøjttalere og coax
    Sendt: 22-Februar-2006 kl. 08:52

Hej,

Jeg har et irriterende problem, som består i at det er meget omstændigt at skifte mellem mine bordhøjttalere ved computeren og så sorround systemet forbundet med SPDIF/OUT fra min computer.

Hvis jeg f.eks vil høre musik igennem bordhøjttalerne uden at skulle tænde det store system, skal jeg ned i mine egenskaber for lydkortet og ændre fra 5.1 sorround, til 2 bordhøjttalere.
Hvis jeg skal se en video og få lyd ud gennem bordhøjttalerne, skal jeg udover at gøre ovenstående, også ind i mit AC3Filter, som jeg bruger til at dekode mine DivX film, og fravælge at den skal køre ud gennem SPDIF.

Nogen der løser ovenstående problem på en smart måde?

Mvh

panch

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2006 kl. 21:02

Hvis du vælger 5.1 i egenskaber for lydkortet så står lydkortet vel for konverteringn til 5.1 og sender det videre til forstærkeren analogt (hvis man kan kalde det det når det sendes gennem et digital coax kabel.

Jeg har bare lydkortet stående på stereo (bordhøjttalere) og har valgt at alt digitalt skal sendes uberørt ud via SPDIF (coax kablet) til receiveren.

I diverse AC3 filtre og afspillere er også valgt SPDIF.

Dermed kan jeg ikke høre AC3 lyd i bordhøjttalerne mens alt AC3 bliver sendt til reciveren uberørt, så den står for at decode signalet.

Analog lyd kan også spilles gennem receiveren men kommer altså ud begge steder og jeg skal derfor skrue ned for bordhøjttalerne, hvis jeg ikke ønsker at have lyd i dem.

Men der er vel variationer alt efter hvilket lydkort det er og hvilke drivere der fulgte med, så hvis ovenstående ikke er en brugbar løsning for dig, må du komme med flere oplysninger om dit udstyr for at vi kan hjælpe.

Mvh Michael

Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu