recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Defekt Marantz SR-4002
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDefekt Marantz SR-4002

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
vaering Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: Defekt Marantz SR-4002
    Sendt: 26-Juni-2011 kl. 10:51
Hej allesammen.

Min Marantz reciever døde her i sidste uge, og desværre lige 1 måned efter den 3 årige reklamationsret er udløbet fra TapeConnection :/

Mit spørgsmål går nu på, om der kan gøres noget ved den, eller jeg bare er nødt til at købe en ny.
Når jeg sætter strøm til den, står den og blinker i den råde Standby diode og jeg kan så godt tænde den, hvorefter den tidligere viste tekst i displayet, men slukkede derefter selv efter få sekunder.
Efter den nu har stået nogle dage uden strøm på og uden højtalere eller andet tilsluttet, vil den nu ikke vise noget i displayet - den tænder 1 sekund og dør derefter igen.
Uanset om den har været tændt eller ej, så står den konstant og blinker i Standby dioden.

Den slukkede selv i sidste uge efter flere timers drift, og siden har den ikke ville tænde, og det kan ikke udelukkes at den måske har haft det varmt.

Er der nogen der har nogle tricks der måske kan redde den, eller er den bare til lossepladsen?

Hilsen Dennis
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 23:47
Uhh den var træls.
 
hvis jeg var dig, ville jeg prøve at kontakte nogle værksteder og høre hvad de tager for at kigge på og finde ud af hvad der er galt, bare for at gøre det op i kroner og øre. Så du på den måde bedre ved om du skal stå på højre eller venstre fod.
 
Ellers kan det jo godt være at du kan gøre dig et godt køb ved at kigge på brugt markedet eller prøve at kigge efter noget nyt.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 09:05

Det er sandsynligvis forstærkerens beskyttelseskredsløb som slår den fra fordi noget er brændt af.

 
Lidt googling på den model...
"To reset the unit press and hold the 7.1CH
INPUT and ATT buttons simultaneously for 3 seconds or more."
 
 
 
Til top
vaering Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 09:57
Det er endt nogenlunde lykkeligt :)

Jeg ringede til Radio & TV værkstedet i Aarhus som kun tog 100 kr for at fejlsøge på den. De har så skiftet et par dimser og brugt halvanden time på den, og nu spiller den som ny igen :)

Så det blev ikke til nyt anlæg i denne omgang, men man kan jo altid sælge det og købe nyt hvis købe trængen ikke falder til ro igen :)

Men tak for jeres svar!

Hilsen Dennis
Samsung UE46-C8705, NAD 748, Monitor Audio RS.
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 18:17
Det var da en absolut rimelig pris de tog for at kigge på den  Thumbs Up
Tillykke med at den er blevet vækket til live igen...
 
Til top
vaering Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 19:05
Ja, men de 100 kr. var blot for at se på den og derefter give en reparationspris. Det kom alt i alt til at koste 795 kr. at lave den, inkl. reservedele og arbejdsløn.
Men det var stadig billigere end en ny :)

Hilsen Dennis
Samsung UE46-C8705, NAD 748, Monitor Audio RS.
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 19:33
Ja det var 100kr for diagnosticering/rep.vurdering jeg hentydede til - uden at nævne navne, så kræver nogle firmaer 3-400 for den samme ydelse...
 
Tjaeh den der sens købetrang kan godt være svær at putte ned i lommen igen; men hvad der er sparet, er tjent dobbelt Big smile
 
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 19:38
Jeg skulle ellers til at foreslå at du selv åbnede den og så om nogle elektrolyt-kondensatorer bulede ud (Meget typisk fejl i større elektroniske produkter såsom TV og forstærkere). 

Men.. 100 kroner er PEANUTS. Super service!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu